Jornal na escola: conhecimento e auto-estima

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Campanhão, Izilda Bueno Barrios
Data de Publicação: 2000
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36906
Resumo: An elementary school teacher, from the Vale do Ribeira region, in São Paulo, reports on an experience carried out with fourth-grade students, who, by manipulating newspapers, researching and exercising with verbal languages (informative), both graphic and plastic, produced the Classroom Newspaper (Jornal da classe) and the Sugarcane Newspaper (Jornal da cana), the main economic activity in the region. The multidisciplinary work contributed to student involvement with building knowledge in a happy and creative manner. The results demonstrate that the students profited well and that their self-esteem went up because of the project.
id USP-71_5b827e10b086a179db77588861f16a94
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/36906
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Jornal na escola: conhecimento e auto-estimaKey wordsnewspapercommunication and expressionself-esteemelementary schooljornalcomunicação e expressãoautoestimaensino fundamental An elementary school teacher, from the Vale do Ribeira region, in São Paulo, reports on an experience carried out with fourth-grade students, who, by manipulating newspapers, researching and exercising with verbal languages (informative), both graphic and plastic, produced the Classroom Newspaper (Jornal da classe) and the Sugarcane Newspaper (Jornal da cana), the main economic activity in the region. The multidisciplinary work contributed to student involvement with building knowledge in a happy and creative manner. The results demonstrate that the students profited well and that their self-esteem went up because of the project. Professora do ensino fundamental, da região do Ribeira em São Paulo, relata experiência com alunos da quarta série que, a partir do manuseio de jornais, pesquisa e exercício com as linguagens verbal (informativa), gráfica e plástica, produziram o Jornal da classe e o Jornal da cana, principal atividade econômica da região. O trabalho multidisciplinar contribuiu para que os alunos se envolvessem com a construção do conhecimento de maneira alegre e criativa. Os resultados demonstraram o bom aproveitamento dos alunos e a elevação de sua auto-estima.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2000-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3690610.11606/issn.2316-9125.v0i17p110-112Comunicação & Educação; n. 17 (2000): Discurso da propaganda, Telenovela: nova linguagem, Comunicação e práticas escolares; 110-112Comunicação & Educação; No. 17 (2000): Discurso da propaganda, Telenovela: nova linguagem, Comunicação e práticas escolares; 110-112Comunicação & Educação; Núm. 17 (2000): Discurso da propaganda, Telenovela: nova linguagem, Comunicação e práticas escolares; 110-1122316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36906/39628Campanhão, Izilda Bueno Barriosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:28:27Zoai:revistas.usp.br:article/36906Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:37.460236Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Jornal na escola: conhecimento e auto-estima
title Jornal na escola: conhecimento e auto-estima
spellingShingle Jornal na escola: conhecimento e auto-estima
Campanhão, Izilda Bueno Barrios
Key words
newspaper
communication and expression
self-esteem
elementary school
jornal
comunicação e expressão
autoestima
ensino fundamental
title_short Jornal na escola: conhecimento e auto-estima
title_full Jornal na escola: conhecimento e auto-estima
title_fullStr Jornal na escola: conhecimento e auto-estima
title_full_unstemmed Jornal na escola: conhecimento e auto-estima
title_sort Jornal na escola: conhecimento e auto-estima
author Campanhão, Izilda Bueno Barrios
author_facet Campanhão, Izilda Bueno Barrios
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Campanhão, Izilda Bueno Barrios
dc.subject.por.fl_str_mv Key words
newspaper
communication and expression
self-esteem
elementary school
jornal
comunicação e expressão
autoestima
ensino fundamental
topic Key words
newspaper
communication and expression
self-esteem
elementary school
jornal
comunicação e expressão
autoestima
ensino fundamental
description An elementary school teacher, from the Vale do Ribeira region, in São Paulo, reports on an experience carried out with fourth-grade students, who, by manipulating newspapers, researching and exercising with verbal languages (informative), both graphic and plastic, produced the Classroom Newspaper (Jornal da classe) and the Sugarcane Newspaper (Jornal da cana), the main economic activity in the region. The multidisciplinary work contributed to student involvement with building knowledge in a happy and creative manner. The results demonstrate that the students profited well and that their self-esteem went up because of the project.
publishDate 2000
dc.date.none.fl_str_mv 2000-04-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36906
10.11606/issn.2316-9125.v0i17p110-112
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36906
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v0i17p110-112
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36906/39628
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; n. 17 (2000): Discurso da propaganda, Telenovela: nova linguagem, Comunicação e práticas escolares; 110-112
Comunicação & Educação; No. 17 (2000): Discurso da propaganda, Telenovela: nova linguagem, Comunicação e práticas escolares; 110-112
Comunicação & Educação; Núm. 17 (2000): Discurso da propaganda, Telenovela: nova linguagem, Comunicação e práticas escolares; 110-112
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047088503062528