Contributions of the education and teaching fields to the development of educommunication
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/134839 |
Resumo: | In this article we seek to demonstrate the relevance of graduate programs in the areas of education and teaching for the consolidation of educommunication. To do so, we conducted an integrative review of the literature, searching for theses and dissertations in the Database of Thesis and Dissertations of Capes and in the Digital Bank of Theses and Dissertations of the Brazilian Institute of Information in Science and Technology using the keyword “educommunication”. We initially obtained 241 works, of which 102 were produced in programs of the desired areas. We conclude that these programs represent a significant part of the total academic production related to educommunication and present similar standards. We thus defend that they play a major role in the development of the field. |
id |
USP-71_99353520f415d788ee88c837ae3ffc7b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/134839 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Contributions of the education and teaching fields to the development of educommunicationContribuições das áreas de educação e ensino para o desenvolvimento da educomunicaçãoeducomunicaçãoeducaçãoensinorevisão integrativa de literaturapós-graduaçãoEducomunicaçãoeducommunicationeducationteachingintegrative literature reviewpostgraduate studiesEducommunicationIn this article we seek to demonstrate the relevance of graduate programs in the areas of education and teaching for the consolidation of educommunication. To do so, we conducted an integrative review of the literature, searching for theses and dissertations in the Database of Thesis and Dissertations of Capes and in the Digital Bank of Theses and Dissertations of the Brazilian Institute of Information in Science and Technology using the keyword “educommunication”. We initially obtained 241 works, of which 102 were produced in programs of the desired areas. We conclude that these programs represent a significant part of the total academic production related to educommunication and present similar standards. We thus defend that they play a major role in the development of the field.Neste artigo buscamos demonstrar a relevância dos programas de pós-graduação nas áreas de educação e ensino para a consolidação da educomunicação. Para isso, realizamos uma revisão integrativa de literatura, buscando teses e dissertações no Banco de Teses e Dissertações da Capes e no Banco Digital de Teses e Dissertações do Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia com a palavra-chave “educomunicação”. Obtivemos inicialmente 241 trabalhos, dos quais 102 foram produzidos em programas das áreas desejadas. Concluímos que esses programas representam uma parcela significativa na produção acadêmica total relacionada à educomunicação e apresentam padrões semelhantes. Defendemos, assim, que eles desempenham papel de grande importância no desenvolvimento do campo.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2017-11-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/13483910.11606/issn.2316-9125.v22i2p7-20Comunicação & Educação; v. 22 n. 2 (2017): Letramento e tecnologias da informação: mediações possíveis; 7-20Comunicação & Educação; Vol. 22 No. 2 (2017): Letramento e tecnologias da informação: mediações possíveis; 7-20Comunicação & Educação; Vol. 22 Núm. 2 (2017): Letramento e tecnologias da informação: mediações possíveis; 7-202316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporenghttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/134839/135561https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/134839/138576Copyright (c) 2017 Comunicação & Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSartori, Ademilde SilveiraPessôa, Esther Bahr2018-03-12T14:23:04Zoai:revistas.usp.br:article/134839Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:25.081286Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Contributions of the education and teaching fields to the development of educommunication Contribuições das áreas de educação e ensino para o desenvolvimento da educomunicação |
title |
Contributions of the education and teaching fields to the development of educommunication |
spellingShingle |
Contributions of the education and teaching fields to the development of educommunication Sartori, Ademilde Silveira educomunicação educação ensino revisão integrativa de literatura pós-graduação Educomunicação educommunication education teaching integrative literature review postgraduate studies Educommunication |
title_short |
Contributions of the education and teaching fields to the development of educommunication |
title_full |
Contributions of the education and teaching fields to the development of educommunication |
title_fullStr |
Contributions of the education and teaching fields to the development of educommunication |
title_full_unstemmed |
Contributions of the education and teaching fields to the development of educommunication |
title_sort |
Contributions of the education and teaching fields to the development of educommunication |
author |
Sartori, Ademilde Silveira |
author_facet |
Sartori, Ademilde Silveira Pessôa, Esther Bahr |
author_role |
author |
author2 |
Pessôa, Esther Bahr |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sartori, Ademilde Silveira Pessôa, Esther Bahr |
dc.subject.por.fl_str_mv |
educomunicação educação ensino revisão integrativa de literatura pós-graduação Educomunicação educommunication education teaching integrative literature review postgraduate studies Educommunication |
topic |
educomunicação educação ensino revisão integrativa de literatura pós-graduação Educomunicação educommunication education teaching integrative literature review postgraduate studies Educommunication |
description |
In this article we seek to demonstrate the relevance of graduate programs in the areas of education and teaching for the consolidation of educommunication. To do so, we conducted an integrative review of the literature, searching for theses and dissertations in the Database of Thesis and Dissertations of Capes and in the Digital Bank of Theses and Dissertations of the Brazilian Institute of Information in Science and Technology using the keyword “educommunication”. We initially obtained 241 works, of which 102 were produced in programs of the desired areas. We conclude that these programs represent a significant part of the total academic production related to educommunication and present similar standards. We thus defend that they play a major role in the development of the field. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-11-16 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/134839 10.11606/issn.2316-9125.v22i2p7-20 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/134839 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v22i2p7-20 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/134839/135561 https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/134839/138576 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Comunicação & Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Comunicação & Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 22 n. 2 (2017): Letramento e tecnologias da informação: mediações possíveis; 7-20 Comunicação & Educação; Vol. 22 No. 2 (2017): Letramento e tecnologias da informação: mediações possíveis; 7-20 Comunicação & Educação; Vol. 22 Núm. 2 (2017): Letramento e tecnologias da informação: mediações possíveis; 7-20 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047092183564288 |