Publicity and childhood: report of an experience of advertising literacy with children
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/137754 |
Resumo: | This article aims to present and discuss a workshop experience of advertising literacy with children aged 10 and 11 years. This experience is thought and articulated in the light of the presuppositions of the intervention research and from the contributions of some authors regarding advertising literacy, especially Malmelin in 2010, Baker in 2008, Machado, Burrowes and Rett in 2017. The study highlights the importance of building channels of dialogue so that children can express what they think about advertising and, above all, they can deepen their critical sense about consumer relations that have guided society. |
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Publicity and childhood: report of an experience of advertising literacy with childrenPublicidade e infância: relato de uma experiência de literacia publicitária com criançasadvertisingchildhoodadvertising literacypublicidadeinfâncialiteracia publicitáriaThis article aims to present and discuss a workshop experience of advertising literacy with children aged 10 and 11 years. This experience is thought and articulated in the light of the presuppositions of the intervention research and from the contributions of some authors regarding advertising literacy, especially Malmelin in 2010, Baker in 2008, Machado, Burrowes and Rett in 2017. The study highlights the importance of building channels of dialogue so that children can express what they think about advertising and, above all, they can deepen their critical sense about consumer relations that have guided society.Este artigo tem como objetivo apresentar e discutir uma experiência de oficina de leitura crítica com crianças de 10 e 11 anos. Experiência esta pensada e articulada à luz dos pressupostos de pesquisa-intervenção e a partir das contribuições de alguns autores a respeito da literacia publicitária, especialmente Malmelin, em 2010; Baker, em 2008; e Machado, Burrowes e Rett em 2017. O estudo evidencia a importância de construir canais de diálogo para que as crianças possam expressar o que pensam sobre a publicidade e, sobretudo, possam aprofundar seu senso crítico sobre as relações de consumo que têm pautado a sociedade. Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2018-06-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/13775410.11606/issn.2316-9125.v23i1p171-184Comunicação & Educação; v. 23 n. 1 (2018): Democracia fake, jornalismo e educomunicação; 171-184Comunicação & Educação; Vol. 23 No. 1 (2018): Fake democracy, journalism and educommunication; 171-184Comunicação & Educação; Vol. 23 Núm. 1 (2018): Democracia fake, jornalismo e educomunicação; 171-1842316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/137754/140337Copyright (c) 2018 Comunicação & Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCraveiro, Pâmela Saunders Uchôa2018-06-08T15:46:31Zoai:revistas.usp.br:article/137754Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:25.241780Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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