Activities with Comunicação & Educação No. 27)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2003 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37502 |
Resumo: | The author proposes teaching activities to make school more attradive and to possibly reduce social exclusion based on the reading of lhe following articles in this edition of Comunicação & Educação: Educational material: the experiente of leaming; The interrelation between the child and the TV; Ethics and cinema: notes on a teaching experfence; Paulo Freire Philosophy and cognitive practices in Journalism. The goal is to invite the students to be creative and to elaborate teaching situations to recunstruct ideas using information technology as a means of communication; and performing an exercise of ethical behavior. |
id |
USP-71_be9cc09136d2797e8b00ff91f9e12857 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/37502 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Activities with Comunicação & Educação No. 27)Atividades com Comunicação & Educação n. 27Comunicação & Educaçãoexclusão socialmaterial educativoéticajornalismoComunicação & Educaçãosocial exclusioneducational materialethicsjournalism The author proposes teaching activities to make school more attradive and to possibly reduce social exclusion based on the reading of lhe following articles in this edition of Comunicação & Educação: Educational material: the experiente of leaming; The interrelation between the child and the TV; Ethics and cinema: notes on a teaching experfence; Paulo Freire Philosophy and cognitive practices in Journalism. The goal is to invite the students to be creative and to elaborate teaching situations to recunstruct ideas using information technology as a means of communication; and performing an exercise of ethical behavior. A autora propõe duas atividades didáticas para tornarem a escola mais atrativa e quem sabe diminuir a exclusão social, a partir da leitura dos seguintes artigos deste número de Comunicação & Educação: Material educativo: a experiencia de aprendizado; A inter-relação entre criança e TV; Ética e cinema: notas de uma experiência didática; Filosofia de Paulo Freire e praticas cognitivas no Jornalismo. O objetivo é convidar os alunos a serem criativos e a elaborarem situações didáticas para reconstruir as idéias usando a informática como meio de comunicação; e fazer um exercício de condutas éticas. Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2003-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3750210.11606/issn.2316-9125.v0i27p118-122Comunicação & Educação; n. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 118-122Comunicação & Educação; No. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 118-122Comunicação & Educação; Núm. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 118-1222316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37502/40216Itacarambi, Ruth Ribasinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:27:39Zoai:revistas.usp.br:article/37502Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:49.497553Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Activities with Comunicação & Educação No. 27) Atividades com Comunicação & Educação n. 27 |
title |
Activities with Comunicação & Educação No. 27) |
spellingShingle |
Activities with Comunicação & Educação No. 27) Itacarambi, Ruth Ribas Comunicação & Educação exclusão social material educativo ética jornalismo Comunicação & Educação social exclusion educational material ethics journalism |
title_short |
Activities with Comunicação & Educação No. 27) |
title_full |
Activities with Comunicação & Educação No. 27) |
title_fullStr |
Activities with Comunicação & Educação No. 27) |
title_full_unstemmed |
Activities with Comunicação & Educação No. 27) |
title_sort |
Activities with Comunicação & Educação No. 27) |
author |
Itacarambi, Ruth Ribas |
author_facet |
Itacarambi, Ruth Ribas |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Itacarambi, Ruth Ribas |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comunicação & Educação exclusão social material educativo ética jornalismo Comunicação & Educação social exclusion educational material ethics journalism |
topic |
Comunicação & Educação exclusão social material educativo ética jornalismo Comunicação & Educação social exclusion educational material ethics journalism |
description |
The author proposes teaching activities to make school more attradive and to possibly reduce social exclusion based on the reading of lhe following articles in this edition of Comunicação & Educação: Educational material: the experiente of leaming; The interrelation between the child and the TV; Ethics and cinema: notes on a teaching experfence; Paulo Freire Philosophy and cognitive practices in Journalism. The goal is to invite the students to be creative and to elaborate teaching situations to recunstruct ideas using information technology as a means of communication; and performing an exercise of ethical behavior. |
publishDate |
2003 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2003-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37502 10.11606/issn.2316-9125.v0i27p118-122 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37502 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v0i27p118-122 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37502/40216 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; n. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 118-122 Comunicação & Educação; No. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 118-122 Comunicação & Educação; Núm. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 118-122 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047089539055616 |