When the intention to be communicated surpasses 140 characters
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44893 |
Resumo: | The article is the result of the monograph #Eadsunday: E-Learning in Discussion on Sundays - a case study of a successful experience on Twitter, performed as the final work requirement of the course Communication, Education and Language of the Programa de Pós- Graduação de Ciências da Comunicação (PPGCOM) by Universidade de São Paulo (USP), given by Professor Adilson Citelli. His focus educomunicativo is part of the assimilation of this tool by educators, identifying their technological and demographic profile at the same time, comparing this with that language that are used in the form of distance education. The research result was presented at the Conference on Computers in Education Online <http://www.coied.com> between 07 and 19 February 2011, in an e-poster |
id |
USP-71_d99da7d771ce6591f17a41f1827026b3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/44893 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
When the intention to be communicated surpasses 140 charactersQuando a intenção de comunicar supera 140 caracteresEducomunicaçãoTwitterlinguagempolifoniaeducação a distância.EducommunicationTwitterlanguagepolyphonydistance training.The article is the result of the monograph #Eadsunday: E-Learning in Discussion on Sundays - a case study of a successful experience on Twitter, performed as the final work requirement of the course Communication, Education and Language of the Programa de Pós- Graduação de Ciências da Comunicação (PPGCOM) by Universidade de São Paulo (USP), given by Professor Adilson Citelli. His focus educomunicativo is part of the assimilation of this tool by educators, identifying their technological and demographic profile at the same time, comparing this with that language that are used in the form of distance education. The research result was presented at the Conference on Computers in Education Online <http://www.coied.com> between 07 and 19 February 2011, in an e-posterO artigo é resultado da monografia #Eadsunday: Educação a Distância em discussão aos domingos – um estudo de casode uma experiência bem-sucedida no Twitter, realizada como exigência de trabalho de final da disciplina Comunicação, Educação e Linguagem do Programa de Pós-graduaçãoem Ciências da Comunicação (PPGCOM) da Universidade de São Paulo (USP), ministrada pelo professor Adilson Citelli. Seu foco educomunicativo insere-se na apropriação da linguagem dessa ferramenta pelos educadores, identificando seu perfil demográfico e tecnológico, ao mesmo tempo, comparando essa linguagem com aquela a que estão acostumados na modalidade de educação a distância. O resultado da pesquisa foi apresentado na Conferência Online de Informática Educativa <http:// www.coied.com>, entre os dias 07 e 19 de fevereiro de 2011, através de um e-poster.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2012-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4489310.11606/issn.2316-9125.v16i2p125-132Comunicação & Educação; v. 16 n. 2 (2011): Meios públicos e alternativas para a democracia participativa; 125-132Comunicação & Educação; Vol. 16 No. 2 (2011): Public media and alternatives for participatory democracy; 125-132Comunicação & Educação; Vol. 16 Núm. 2 (2011): Medios de comunicación públicos y alternativas para la democracia participativa; 125-1322316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44893/48523Pereira, Antonia Alvesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:32:39Zoai:revistas.usp.br:article/44893Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:10.593270Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
When the intention to be communicated surpasses 140 characters Quando a intenção de comunicar supera 140 caracteres |
title |
When the intention to be communicated surpasses 140 characters |
spellingShingle |
When the intention to be communicated surpasses 140 characters Pereira, Antonia Alves Educomunicação linguagem polifonia educação a distância. Educommunication language polyphony distance training. |
title_short |
When the intention to be communicated surpasses 140 characters |
title_full |
When the intention to be communicated surpasses 140 characters |
title_fullStr |
When the intention to be communicated surpasses 140 characters |
title_full_unstemmed |
When the intention to be communicated surpasses 140 characters |
title_sort |
When the intention to be communicated surpasses 140 characters |
author |
Pereira, Antonia Alves |
author_facet |
Pereira, Antonia Alves |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Antonia Alves |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educomunicação linguagem polifonia educação a distância. Educommunication language polyphony distance training. |
topic |
Educomunicação linguagem polifonia educação a distância. Educommunication language polyphony distance training. |
description |
The article is the result of the monograph #Eadsunday: E-Learning in Discussion on Sundays - a case study of a successful experience on Twitter, performed as the final work requirement of the course Communication, Education and Language of the Programa de Pós- Graduação de Ciências da Comunicação (PPGCOM) by Universidade de São Paulo (USP), given by Professor Adilson Citelli. His focus educomunicativo is part of the assimilation of this tool by educators, identifying their technological and demographic profile at the same time, comparing this with that language that are used in the form of distance education. The research result was presented at the Conference on Computers in Education Online <http://www.coied.com> between 07 and 19 February 2011, in an e-poster |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44893 10.11606/issn.2316-9125.v16i2p125-132 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44893 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v16i2p125-132 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44893/48523 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 16 n. 2 (2011): Meios públicos e alternativas para a democracia participativa; 125-132 Comunicação & Educação; Vol. 16 No. 2 (2011): Public media and alternatives for participatory democracy; 125-132 Comunicação & Educação; Vol. 16 Núm. 2 (2011): Medios de comunicación públicos y alternativas para la democracia participativa; 125-132 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047091266060288 |