When the intention to be communicated surpasses 140 characters

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pereira, Antonia Alves
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44893
Resumo: The article is the result of the monograph #Eadsunday: E-Learning in Discussion on Sundays - a case study of a successful experience on Twitter, performed as the final work requirement of the course Communication, Education and Language of the Programa de Pós- Graduação de Ciências da Comunicação (PPGCOM) by Universidade de São Paulo (USP), given by Professor Adilson Citelli. His focus educomunicativo is part of the assimilation of this tool by educators, identifying their technological and demographic profile at the same time, comparing this with that language that are used in the form of distance education. The research result was presented at the Conference on Computers in Education Online <http://www.coied.com> between 07 and 19 February 2011, in an e-poster
id USP-71_d99da7d771ce6591f17a41f1827026b3
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/44893
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling When the intention to be communicated surpasses 140 charactersQuando a intenção de comunicar supera 140 caracteresEducomunicaçãoTwitterlinguagempolifoniaeducação a distância.EducommunicationTwitterlanguagepolyphonydistance training.The article is the result of the monograph #Eadsunday: E-Learning in Discussion on Sundays - a case study of a successful experience on Twitter, performed as the final work requirement of the course Communication, Education and Language of the Programa de Pós- Graduação de Ciências da Comunicação (PPGCOM) by Universidade de São Paulo (USP), given by Professor Adilson Citelli. His focus educomunicativo is part of the assimilation of this tool by educators, identifying their technological and demographic profile at the same time, comparing this with that language that are used in the form of distance education. The research result was presented at the Conference on Computers in Education Online <http://www.coied.com> between 07 and 19 February 2011, in an e-posterO artigo é resultado da monografia #Eadsunday: Educação a Distância em discussão aos domingos – um estudo de casode uma experiência bem-sucedida no Twitter, realizada como exigência de trabalho de final da disciplina Comunicação, Educação e Linguagem do Programa de Pós-graduaçãoem Ciências da Comunicação (PPGCOM) da Universidade de São Paulo (USP), ministrada pelo professor Adilson Citelli. Seu foco educomunicativo insere-se na apropriação da linguagem dessa ferramenta pelos educadores, identificando seu perfil demográfico e tecnológico, ao mesmo tempo, comparando essa linguagem com aquela a que estão acostumados na modalidade de educação a distância. O resultado da pesquisa foi apresentado na Conferência Online de Informática Educativa <http:// www.coied.com>, entre os dias 07 e 19 de fevereiro de 2011, através de um e-poster.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2012-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4489310.11606/issn.2316-9125.v16i2p125-132Comunicação & Educação; v. 16 n. 2 (2011): Meios públicos e alternativas para a democracia participativa; 125-132Comunicação & Educação; Vol. 16 No. 2 (2011): Public media and alternatives for participatory democracy; 125-132Comunicação & Educação; Vol. 16 Núm. 2 (2011): Medios de comunicación públicos y alternativas para la democracia participativa; 125-1322316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44893/48523Pereira, Antonia Alvesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:32:39Zoai:revistas.usp.br:article/44893Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:10.593270Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv When the intention to be communicated surpasses 140 characters
Quando a intenção de comunicar supera 140 caracteres
title When the intention to be communicated surpasses 140 characters
spellingShingle When the intention to be communicated surpasses 140 characters
Pereira, Antonia Alves
Educomunicação
Twitter
linguagem
polifonia
educação a distância.
Educommunication
Twitter
language
polyphony
distance training.
title_short When the intention to be communicated surpasses 140 characters
title_full When the intention to be communicated surpasses 140 characters
title_fullStr When the intention to be communicated surpasses 140 characters
title_full_unstemmed When the intention to be communicated surpasses 140 characters
title_sort When the intention to be communicated surpasses 140 characters
author Pereira, Antonia Alves
author_facet Pereira, Antonia Alves
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pereira, Antonia Alves
dc.subject.por.fl_str_mv Educomunicação
Twitter
linguagem
polifonia
educação a distância.
Educommunication
Twitter
language
polyphony
distance training.
topic Educomunicação
Twitter
linguagem
polifonia
educação a distância.
Educommunication
Twitter
language
polyphony
distance training.
description The article is the result of the monograph #Eadsunday: E-Learning in Discussion on Sundays - a case study of a successful experience on Twitter, performed as the final work requirement of the course Communication, Education and Language of the Programa de Pós- Graduação de Ciências da Comunicação (PPGCOM) by Universidade de São Paulo (USP), given by Professor Adilson Citelli. His focus educomunicativo is part of the assimilation of this tool by educators, identifying their technological and demographic profile at the same time, comparing this with that language that are used in the form of distance education. The research result was presented at the Conference on Computers in Education Online <http://www.coied.com> between 07 and 19 February 2011, in an e-poster
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44893
10.11606/issn.2316-9125.v16i2p125-132
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44893
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v16i2p125-132
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44893/48523
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 16 n. 2 (2011): Meios públicos e alternativas para a democracia participativa; 125-132
Comunicação & Educação; Vol. 16 No. 2 (2011): Public media and alternatives for participatory democracy; 125-132
Comunicação & Educação; Vol. 16 Núm. 2 (2011): Medios de comunicación públicos y alternativas para la democracia participativa; 125-132
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047091266060288