Using indigenous culture to create brand identities of transnational corporations from developing countries
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Organicom (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139322 |
Resumo: | This case study describes the use of cultural elements in the creation of brand identities of three transnational corporations from developing countries: Bourbon Coffee, of Rwanda; Natura, of Brazil; and Xcaret, of Mexico. By relying on consumer culture theory and the country-of-origin concept as theoretical frameworks, a qualitative content analysis was conducted on the companies’ strategic communication contents to understand how they chose to design the symbolic aspects of their brands. |
id |
USP-72_339f96ab9425ae08626a90176a6acc0f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/139322 |
network_acronym_str |
USP-72 |
network_name_str |
Organicom (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Using indigenous culture to create brand identities of transnational corporations from developing countriesUsando a cultura autóctone na criação de identidades de marca de organizações transnacionais de países em desenvolvimentoUsando la cultura autóctone en la creación de identidades de marca de corporaciones transnacionales en países en vía de desarrolloStrategic communication. Brand identities. Indigenous culture. Developing countries.Comunicación estratégica. Identidades de marca. Cultura autóctone. Países en desarrollo.Comunicação estratégica. Identidades de marca. Cultura autóctone. Países em desenvolvimento.This case study describes the use of cultural elements in the creation of brand identities of three transnational corporations from developing countries: Bourbon Coffee, of Rwanda; Natura, of Brazil; and Xcaret, of Mexico. By relying on consumer culture theory and the country-of-origin concept as theoretical frameworks, a qualitative content analysis was conducted on the companies’ strategic communication contents to understand how they chose to design the symbolic aspects of their brands.Este estudo de caso descreve o uso de elementos culturais na criação de identidades de marca de três corporações transnacionais em países em vias de desenvolvimento: Bourbon Coffee, de Ruanda; Natura, do Brasil; e Xcaret, do México. Com base na teoria da cultura do consumo e no conceito de país de origem como marcos teóricos, foi realizada uma análise qualitativa de conteúdo da comunicação estratégica das corporações selecionadas, com o propósito de entender como desenharam os aspectos simbólicos de suas marcas.Este estudio de caso describe el uso de elementos culturales en la creación de identidades de marca de tres corporaciones transnacionales en países en vía de desarrollo: Bourbon Coffee, de Rwanda; Natura, de Brasil; y Xcaret, de México. Basándose en la teoría de la cultura del consumo y el concepto de país de origen como marcos teóricos, un análisis cualitativo de contenido fue realizado en la comunicación estratégica de las corporaciones seleccionadas, con el propósito de entender cómo diseñaron los aspectos simbólicos de sus marcas.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2016-06-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/13932210.11606/issn.2238-2593.organicom.2016.139322Organicom; v. 13 n. 24 (2016): Relações públicas: dimensões e práticas; 125-1382238-25931807-1236reponame:Organicom (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPenghttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139322/134663Copyright (c) 2017 Organicominfo:eu-repo/semantics/openAccessCorrea, Erica de CastroMolleda, Juan-Carlos2017-11-13T14:50:15Zoai:revistas.usp.br:article/139322Revistahttps://www.revistas.usp.br/organicomPUBhttps://www.revistas.usp.br/organicom/oairevistaorganicom@usp.br2238-25931807-1236opendoar:2023-01-13T10:35:41.315589Organicom (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Using indigenous culture to create brand identities of transnational corporations from developing countries Usando a cultura autóctone na criação de identidades de marca de organizações transnacionais de países em desenvolvimento Usando la cultura autóctone en la creación de identidades de marca de corporaciones transnacionales en países en vía de desarrollo |
title |
Using indigenous culture to create brand identities of transnational corporations from developing countries |
spellingShingle |
Using indigenous culture to create brand identities of transnational corporations from developing countries Correa, Erica de Castro Strategic communication. Brand identities. Indigenous culture. Developing countries. Comunicación estratégica. Identidades de marca. Cultura autóctone. Países en desarrollo. Comunicação estratégica. Identidades de marca. Cultura autóctone. Países em desenvolvimento. |
title_short |
Using indigenous culture to create brand identities of transnational corporations from developing countries |
title_full |
Using indigenous culture to create brand identities of transnational corporations from developing countries |
title_fullStr |
Using indigenous culture to create brand identities of transnational corporations from developing countries |
title_full_unstemmed |
Using indigenous culture to create brand identities of transnational corporations from developing countries |
title_sort |
Using indigenous culture to create brand identities of transnational corporations from developing countries |
author |
Correa, Erica de Castro |
author_facet |
Correa, Erica de Castro Molleda, Juan-Carlos |
author_role |
author |
author2 |
Molleda, Juan-Carlos |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Correa, Erica de Castro Molleda, Juan-Carlos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Strategic communication. Brand identities. Indigenous culture. Developing countries. Comunicación estratégica. Identidades de marca. Cultura autóctone. Países en desarrollo. Comunicação estratégica. Identidades de marca. Cultura autóctone. Países em desenvolvimento. |
topic |
Strategic communication. Brand identities. Indigenous culture. Developing countries. Comunicación estratégica. Identidades de marca. Cultura autóctone. Países en desarrollo. Comunicação estratégica. Identidades de marca. Cultura autóctone. Países em desenvolvimento. |
description |
This case study describes the use of cultural elements in the creation of brand identities of three transnational corporations from developing countries: Bourbon Coffee, of Rwanda; Natura, of Brazil; and Xcaret, of Mexico. By relying on consumer culture theory and the country-of-origin concept as theoretical frameworks, a qualitative content analysis was conducted on the companies’ strategic communication contents to understand how they chose to design the symbolic aspects of their brands. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-06-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139322 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2016.139322 |
url |
https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139322 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2238-2593.organicom.2016.139322 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139322/134663 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Organicom info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Organicom |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Organicom; v. 13 n. 24 (2016): Relações públicas: dimensões e práticas; 125-138 2238-2593 1807-1236 reponame:Organicom (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Organicom (Online) |
collection |
Organicom (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Organicom (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaorganicom@usp.br |
_version_ |
1797047110213828608 |