O uso do marketing cultural como instrumento de relações públicas institucionais
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Organicom (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139072 |
Resumo: | Cultural marketing is directly related to institutional public relations, as both activities have common goals: enhancement of image, the search for differentiated relationship with their publics and development of the society. Thus, the projects should be targeted, specific and related to the universe of the brand. |
id |
USP-72_3f564f4482e1e002c7d9e6450ff9dd4a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/139072 |
network_acronym_str |
USP-72 |
network_name_str |
Organicom (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
O uso do marketing cultural como instrumento de relações públicas institucionaisThe use of cultural marketing as an instrument of institutional public relationsEl uso del marketing cultural como instrumento de relaciones públicas institucionalesMarketing cultural. Relaciones públicas institucionales. Proyectos culturales.Cultural marketing. Institutional public relations. Cultural projects.Marketing cultural. Relações públicas institucionais. Projetos culturais.Cultural marketing is directly related to institutional public relations, as both activities have common goals: enhancement of image, the search for differentiated relationship with their publics and development of the society. Thus, the projects should be targeted, specific and related to the universe of the brand.El marketing cultural está directamente relacionado con las relaciones públicas institucionales, ya que ambos tienen objetivos comunes: la mejora de la imagen, la búsqueda de relaciones diferenciadas con sus públicos y el desarrollo de la sociedad. Para ello, los proyectos deben ser dirigidos, específicos y guardar relación con el universo de la marca.O marketing cultural está diretamente relacionado com as relações públicas institucionais por terem, ambos, objetivos comuns: melhoria da imagem, busca de relacionamentos diferenciados com seus públicos e desenvolvimento da sociedade. Para tanto, os projetos devem ser dirigidos, específicos e relacionados com o universo da marca. Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2010-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/13907210.11606/issn.2238-2593.organicom.2010.139072Organicom; v. 7 n. 13 (2010): Comunicação, marketing e produção cultural; 92-1022238-25931807-1236reponame:Organicom (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139072/134421Copyright (c) 2017 Organicominfo:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho, Simone Alves de2017-11-06T18:36:46Zoai:revistas.usp.br:article/139072Revistahttps://www.revistas.usp.br/organicomPUBhttps://www.revistas.usp.br/organicom/oairevistaorganicom@usp.br2238-25931807-1236opendoar:2023-01-13T10:35:27.643071Organicom (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O uso do marketing cultural como instrumento de relações públicas institucionais The use of cultural marketing as an instrument of institutional public relations El uso del marketing cultural como instrumento de relaciones públicas institucionales |
title |
O uso do marketing cultural como instrumento de relações públicas institucionais |
spellingShingle |
O uso do marketing cultural como instrumento de relações públicas institucionais Carvalho, Simone Alves de Marketing cultural. Relaciones públicas institucionales. Proyectos culturales. Cultural marketing. Institutional public relations. Cultural projects. Marketing cultural. Relações públicas institucionais. Projetos culturais. |
title_short |
O uso do marketing cultural como instrumento de relações públicas institucionais |
title_full |
O uso do marketing cultural como instrumento de relações públicas institucionais |
title_fullStr |
O uso do marketing cultural como instrumento de relações públicas institucionais |
title_full_unstemmed |
O uso do marketing cultural como instrumento de relações públicas institucionais |
title_sort |
O uso do marketing cultural como instrumento de relações públicas institucionais |
author |
Carvalho, Simone Alves de |
author_facet |
Carvalho, Simone Alves de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carvalho, Simone Alves de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Marketing cultural. Relaciones públicas institucionales. Proyectos culturales. Cultural marketing. Institutional public relations. Cultural projects. Marketing cultural. Relações públicas institucionais. Projetos culturais. |
topic |
Marketing cultural. Relaciones públicas institucionales. Proyectos culturales. Cultural marketing. Institutional public relations. Cultural projects. Marketing cultural. Relações públicas institucionais. Projetos culturais. |
description |
Cultural marketing is directly related to institutional public relations, as both activities have common goals: enhancement of image, the search for differentiated relationship with their publics and development of the society. Thus, the projects should be targeted, specific and related to the universe of the brand. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-12-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139072 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2010.139072 |
url |
https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139072 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2238-2593.organicom.2010.139072 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139072/134421 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Organicom info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Organicom |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Organicom; v. 7 n. 13 (2010): Comunicação, marketing e produção cultural; 92-102 2238-2593 1807-1236 reponame:Organicom (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Organicom (Online) |
collection |
Organicom (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Organicom (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaorganicom@usp.br |
_version_ |
1797047109263818752 |