La identidad es el territorio organizado y asegurado por la memoria y por las narrativas
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Organicom (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139216 |
Resumo: | More open and cooperative relations within organizations, with multiple voices and fluidity based on trust, should be the target of the communication planning. To know a company, evaluate it with consistency and accountability, we need to look their trajectory in time, in historical perspective, which contains all the responsibilities – accomplished or not. This article presents a theoretical discussion of the strength of organizational memory as legitimizing of communication guidelines and storytelling as a narrative feature of trust and identity, giving basis for polyphonic organizations. |
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La identidad es el territorio organizado y asegurado por la memoria y por las narrativasIdentidade é o território organizado e assegurado pela memória e pelas narrativasIdentity is the organized territory that is ensured by the memory and by the narrativesColaboración. Diálogo. Memoria. Narrativa. Identidad.Collaboration. Dialogue. Memory. Narrative. Identity.Colaboração. Diálogo. Memória. Narrativas. Identidade.More open and cooperative relations within organizations, with multiple voices and fluidity based on trust, should be the target of the communication planning. To know a company, evaluate it with consistency and accountability, we need to look their trajectory in time, in historical perspective, which contains all the responsibilities – accomplished or not. This article presents a theoretical discussion of the strength of organizational memory as legitimizing of communication guidelines and storytelling as a narrative feature of trust and identity, giving basis for polyphonic organizations.Relações mais abertas e cooperativas dentro das organizações, com fluidez a múltiplas vozes e baseadas na confiança, deve ser alvo do planejamento de comunicação. Para conhecer uma empresa, avaliá-la com coerência e responsabilidade, é preciso olhar sua trajetória no tempo, na perspectiva histórica, que contém todas as responsabilidades – cumpridas ou não. Este artigo faz uma discussão teórica sobre a força da memória organizacional como legitimadora das diretrizes comunicacionais e do storytelling como recurso narrativo de confiança e de identidade, dando base às organizações polifônicas. Relaciones más abiertas y de cooperación dentro de las organizaciones, con múltiples voces y basadas en la confianza, deben ser el objetivo de la planificación de la comunicación. Para conocer una empresa, evaluarla con coherencia y responsabilidad, tenemos que mirar su trayectoria en el tiempo, en una perspectiva histórica, que contiene todas las responsabilidades – realizadas o no. En este artículo se presenta una discusión teórica de la fuerza de la memoria de la organización como una legitimación de las pautas de comunicación y la narración como una característica de la narrativa de la confianza y la identidad, dando base para organizaciones polifónicas.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2014-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/13921610.11606/issn.2238-2593.organicom.2014.139216Organicom; v. 11 n. 20 (2014): Memória Institucional, Narrativas e Storytelling; 50-602238-25931807-1236reponame:Organicom (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139216/134558Copyright (c) 2017 Organicominfo:eu-repo/semantics/openAccessNassar, PauloCogo, Rodrigo Silveira2017-11-08T15:17:15Zoai:revistas.usp.br:article/139216Revistahttps://www.revistas.usp.br/organicomPUBhttps://www.revistas.usp.br/organicom/oairevistaorganicom@usp.br2238-25931807-1236opendoar:2023-01-13T10:35:35.349398Organicom (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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