READING: RETAKING ASSUMPTIONS
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Travessias (Cascavel. Online) |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/4188 |
Resumo: | The purpose of this paper is to briefly retake the contribution of the studies on the social and cognitive aspects of reading, basic to the theoretical knowledge of the primary school teacher. Based on the contributions of Kleiman (1992, 2007), Kleiman and Moraes (1999) and specially Gerald (1984), it shows show how complex is the activity of reading, involving a constant interaction between author, text and reader. |
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READING: RETAKING ASSUMPTIONSLEITURA: RETOMANDO PRESSUPOSTOSEnsino de Linguagem. Leitura. The purpose of this paper is to briefly retake the contribution of the studies on the social and cognitive aspects of reading, basic to the theoretical knowledge of the primary school teacher. Based on the contributions of Kleiman (1992, 2007), Kleiman and Moraes (1999) and specially Gerald (1984), it shows show how complex is the activity of reading, involving a constant interaction between author, text and reader. A finalidade deste artigo é retomar, de forma sucinta, a contribuição dos estudos sobre os aspectos sociais e cognitivos da leitura, fundamentais ao conhecimento teórico do professor de ensino básico. Toma-se como pressupostos as contribuições de Kleiman (1992, 2007), Kleiman e Moraes (1999) e Geraldi (1984), principalmente, para mostrar como a atividade de leitura é complexa, envolvendo uma constante interação entre autor, texto e leitor. Unioeste2010-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/4188Travessias; Vol. 4 No. 2 (2010)Travessias; Vol. 4 Núm. 2 (2010)Travessias; v. 4 n. 2 (2010)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/4188/3251Copyright (c) 2010 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessGuedes Magalhães, Tânia2020-12-08T11:43:01Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/4188Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2020-12-08T11:43:01Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false |
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