THE ADOLESCENT IDENTITIES IN THE VISUAL ARTS – SENSE APPROACHES
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Travessias (Cascavel. Online) |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/4352 |
Resumo: | The present text searchs to reveals the relations between the adolescent identities and the productions carried through for pupils in the lessons of Visual Arts, in 7ª grade of a municipal school of the city of Pelotas, RS. I argue relative questions to the identities, bringing examples of artists and works of art that evidence the post-modern condition, where the citizens do not have fixed, essential or permanent identities, consisting in a process of unfoldings and continuous transformations and cultural reorganizations. The research consisted of the questioning on the artistic creations of the adolescents in the forms of drawings, paintings and three-dimensional masks. I used referring personal narratives to the works of the pupils, looking for to disclose the motivations of the presented forms. The forms created for the young ones as possibilities of performance in its context send them the multiplicity to it of constructed identities the all moment. They constitute a multifaceted panel of sensible and individual youthful experiences. |
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THE ADOLESCENT IDENTITIES IN THE VISUAL ARTS – SENSE APPROACHESLAS IDENTIDADES ADOLESCENTES EN LAS ARTES VISUALES - ACERCAMIENTOS DEL SENTIDOAS IDENTIDADES ADOLESCENTES NAS ARTES VISUAIS – APROXIMAÇÕES DE SENTIDOAdolescenteArte/EducaçãoArtes VisuaisCotidiano EscolarEnsino de ArteThe present text searchs to reveals the relations between the adolescent identities and the productions carried through for pupils in the lessons of Visual Arts, in 7ª grade of a municipal school of the city of Pelotas, RS. I argue relative questions to the identities, bringing examples of artists and works of art that evidence the post-modern condition, where the citizens do not have fixed, essential or permanent identities, consisting in a process of unfoldings and continuous transformations and cultural reorganizations. The research consisted of the questioning on the artistic creations of the adolescents in the forms of drawings, paintings and three-dimensional masks. I used referring personal narratives to the works of the pupils, looking for to disclose the motivations of the presented forms. The forms created for the young ones as possibilities of performance in its context send them the multiplicity to it of constructed identities the all moment. They constitute a multifaceted panel of sensible and individual youthful experiences.Este texto tiene como objetivo descubrir la relación entre la identidad de los adolescentes y las producciones realizadas por los estudiantes en las clases de Artes Visuales, en el 7 º grado en una escuela de la ciudad de Pelotas, Brasil. Discutir asuntos relativos a la identidad y los ejemplos de artistas y obras de arte que muestran la condición posmoderna, donde los sujetos no tienen identidades fijas, esenciales o permanente, convirtiéndose en un proceso de continuos cambios y la evolución y la reestructuración cultural. La encuesta consistió en preguntas sobre las creaciones artísticas de los adolescentes en forma de dibujos, pinturas y máscaras en tres dimensiones. Yo narrativas personales relativos a los trabajos de los estudiantes, tratando de revelar las motivaciones que propicie formas presentadas. Las formas creadas por los jóvenes como posibles actuaciones en el contexto nos lleva a la multiplicidad de identidades construidas en todo momento. Constituir un grupo de significados múltiples facetas y la subjetividad de las experiencias juveniles.O presente texto busca desocultar as relações entre as identidades adolescentes e as produções realizadas por alunos nas aulas de Artes Visuais, na 7ª série de uma escola municipal da cidade de Pelotas, RS. Discuto questões relativas às identidades, trazendo exemplos de artistas e obras de Arte que evidenciam a condição pós-moderna, onde os sujeitos não têm identidades fixas, essenciais ou permanentes, constituindo-se num processo de desdobramentos e contínuas transformações e reestruturações culturais. A pesquisa consistiu no questionamento sobre as criações artísticas dos adolescentes nas formas de desenhos, pinturas e máscaras tridimensionais. Utilizei narrativas pessoais referentes aos trabalhos dos alunos, procurando revelar as motivações propiciadoras das formas apresentadas. As formas criadas pelos jovens como possibilidades de atuação no seu contexto remetem-nos à multiplicidade de identidades construídas a todo momento. Constituem um painel multifacetado de sentidos e de subjetivações das experiências juvenis.Unioeste2011-05-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/4352Travessias; Vol. 5 No. 1 (2011)Travessias; Vol. 5 Núm. 1 (2011)Travessias; v. 5 n. 1 (2011)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/4352/3873Copyright (c) 2011 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessZamperetti, Maristani Polidori2020-12-08T11:43:00Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/4352Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2020-12-08T11:43Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false |
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