WOMAN’S REPRESENTATION ON MEDIA: A FEMINIST OVERVIEW ON BEER COMMERCIALS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Uzêda da Cruz, Sabrina
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Travessias (Cascavel. Online)
Texto Completo: https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3090
Resumo: The theme to be discussed is the gender symbolic violence, here presented bythe analysis of the beer commercials on media. The gender symbolic violence is about theembarrassments imposed by the social representations of gender – about the masculine andthe feminine. Woman (And by extension, her body – broken up in this way) is presented oncommercials as to be “consumed” just as the beer. From an anthropological feminist point ofview, is possible to realize that the dominant discourses on the media, assure dominant andtraditional values about the women, constituting a way of gender symbolic violence incontemporary society.
id Unioeste-1_f650164b2ba39da1a48e327bba746d11
oai_identifier_str oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/3090
network_acronym_str Unioeste-1
network_name_str Travessias (Cascavel. Online)
repository_id_str
spelling WOMAN’S REPRESENTATION ON MEDIA: A FEMINIST OVERVIEW ON BEER COMMERCIALSA REPRESENTAÇÃO DA MULHER NA MÍDIA: UM OLHAR FEMINISTA SOBRE AS PROPAGANDAS DE CERVEJAGêneroMídiaRepresentação.The theme to be discussed is the gender symbolic violence, here presented bythe analysis of the beer commercials on media. The gender symbolic violence is about theembarrassments imposed by the social representations of gender – about the masculine andthe feminine. Woman (And by extension, her body – broken up in this way) is presented oncommercials as to be “consumed” just as the beer. From an anthropological feminist point ofview, is possible to realize that the dominant discourses on the media, assure dominant andtraditional values about the women, constituting a way of gender symbolic violence incontemporary society.O tema a ser discutido é a violência simbólica de gênero, aqui abordada a partir da análise das propagandas de cerveja na mídia. A violência simbólica de gênero diz respeitoaos constrangimentos impostos pelas representações sociais de gênero – sobre o masculino e ofeminino. A mulher (e por extensão o seu corpo - assim fragmentados) está presente naspropagandas para ser “consumida” assim como a cerveja. A partir de um olhar antropológicofeminista percebo que as práticas discursivas dominantes veiculadas pela mídia reiteramvalores dominantes e tradicionais sobre as mulheres, constituindo uma forma de violênciasimbólica de gênero dentro da sociedade contemporânea.Unioeste2010-03-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3090Travessias; Vol. 2 No. 3 (2008)Travessias; Vol. 2 Núm. 3 (2008)Travessias; v. 2 n. 3 (2008)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3090/2429Copyright (c) 2008 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessUzêda da Cruz, Sabrina2020-12-08T11:43:14Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/3090Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2020-12-08T11:43:14Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false
dc.title.none.fl_str_mv WOMAN’S REPRESENTATION ON MEDIA: A FEMINIST OVERVIEW ON BEER COMMERCIALS
A REPRESENTAÇÃO DA MULHER NA MÍDIA: UM OLHAR FEMINISTA SOBRE AS PROPAGANDAS DE CERVEJA
title WOMAN’S REPRESENTATION ON MEDIA: A FEMINIST OVERVIEW ON BEER COMMERCIALS
spellingShingle WOMAN’S REPRESENTATION ON MEDIA: A FEMINIST OVERVIEW ON BEER COMMERCIALS
Uzêda da Cruz, Sabrina
Gênero
Mídia
Representação.
title_short WOMAN’S REPRESENTATION ON MEDIA: A FEMINIST OVERVIEW ON BEER COMMERCIALS
title_full WOMAN’S REPRESENTATION ON MEDIA: A FEMINIST OVERVIEW ON BEER COMMERCIALS
title_fullStr WOMAN’S REPRESENTATION ON MEDIA: A FEMINIST OVERVIEW ON BEER COMMERCIALS
title_full_unstemmed WOMAN’S REPRESENTATION ON MEDIA: A FEMINIST OVERVIEW ON BEER COMMERCIALS
title_sort WOMAN’S REPRESENTATION ON MEDIA: A FEMINIST OVERVIEW ON BEER COMMERCIALS
author Uzêda da Cruz, Sabrina
author_facet Uzêda da Cruz, Sabrina
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Uzêda da Cruz, Sabrina
dc.subject.por.fl_str_mv Gênero
Mídia
Representação.
topic Gênero
Mídia
Representação.
description The theme to be discussed is the gender symbolic violence, here presented bythe analysis of the beer commercials on media. The gender symbolic violence is about theembarrassments imposed by the social representations of gender – about the masculine andthe feminine. Woman (And by extension, her body – broken up in this way) is presented oncommercials as to be “consumed” just as the beer. From an anthropological feminist point ofview, is possible to realize that the dominant discourses on the media, assure dominant andtraditional values about the women, constituting a way of gender symbolic violence incontemporary society.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-03-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3090
url https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3090
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3090/2429
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Unioeste
publisher.none.fl_str_mv Unioeste
dc.source.none.fl_str_mv Travessias; Vol. 2 No. 3 (2008)
Travessias; Vol. 2 Núm. 3 (2008)
Travessias; v. 2 n. 3 (2008)
1982-5935
reponame:Travessias (Cascavel. Online)
instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
instacron:Unioeste
instname_str Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
instacron_str Unioeste
institution Unioeste
reponame_str Travessias (Cascavel. Online)
collection Travessias (Cascavel. Online)
repository.name.fl_str_mv Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
repository.mail.fl_str_mv revista.travessias@unioeste.br
_version_ 1754644482839543808