TRAVEL IN MILTON NASCIMENTO
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Travessias (Cascavel. Online) |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5314 |
Resumo: | A study that discusses the places of memory in the works phonograph "Minas" and "Geraes", Milton Nascimento, launched in 1975 and 1976, respectively, seen by critics of the season as the most representative of the "movement" Clube da Esquina. Such works have engendered an environment in which Brazil was experiencing a time of severe political repression, a situation in which Milton and his partners realize the opportunity in "Minas" sing in, in their roots in the countryside, and "Geraes”, sing out, by incorporating elements of its musicality of Latin America. "Minas" and "Geraes" has the meaning of being "places without gaps" - where there is no "desbunde”, on the contrary, an exposition of resistance within the body, passion, feelings, faith and memory - are unable be touched by a system whose premise was the total lack of sensitivity to the human and universal. The narrative was developed in two stages, namely a linear time marked by Chronos, where Milton's life - from childhood to the present - it will unfold, and another time, the eternal presence, marked by Aion in which events supposedly shoot the process of musical creation. |
id |
Unioeste-1_f8c2fc6908214f140d22c5f08e5cb1f2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/5314 |
network_acronym_str |
Unioeste-1 |
network_name_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
TRAVEL IN MILTON NASCIMENTOVIAJES EN MILTON NASCIMENTOAS VIAGENS DE MILTON NASCIMENTOMilton NascimentoMúsica Popular BrasileiraLugares de Memória.A study that discusses the places of memory in the works phonograph "Minas" and "Geraes", Milton Nascimento, launched in 1975 and 1976, respectively, seen by critics of the season as the most representative of the "movement" Clube da Esquina. Such works have engendered an environment in which Brazil was experiencing a time of severe political repression, a situation in which Milton and his partners realize the opportunity in "Minas" sing in, in their roots in the countryside, and "Geraes”, sing out, by incorporating elements of its musicality of Latin America. "Minas" and "Geraes" has the meaning of being "places without gaps" - where there is no "desbunde”, on the contrary, an exposition of resistance within the body, passion, feelings, faith and memory - are unable be touched by a system whose premise was the total lack of sensitivity to the human and universal. The narrative was developed in two stages, namely a linear time marked by Chronos, where Milton's life - from childhood to the present - it will unfold, and another time, the eternal presence, marked by Aion in which events supposedly shoot the process of musical creation.Un estudio que analiza los lugares de memoria en las obras fonográficas "Mine " y "Geraes", Milton Nascimento, lanzada en 1975 y 1976, respectivamente, visto por los críticos de la época como la más representativa del "movimiento" Clube da Esquina. Estos trabajos han sido engendrado un contexto en el que Brasil vivía una época de fuerte represión política circunstancia en la que Milton y sus socios la oportunidad de darse cuenta de la "mina "se cantan en, en sus raíces en el campo, y "Geraes", cantan a cabo, al tiempo que incorpora elementos de su musicalidad de América Latina. "Mine " y "Geraes"tiene el significado de ser "lugares sin lagunas - donde no existe un " nocaut ", sino todo lo contrario, es la exposición de la resistencia de los cuerpos, la pasión, los sentimientos, la fe y la memoria - no ser tocado por un sistema cuya premisa era la total falta de sensibilidad hacia lo humano y lo universal. La narración se desarrolla en dos etapas, a saber, un tiempo lineal, marcado por Cronos, donde la vida de Milton - desde la infancia hasta la actualidad - y se desarrollará, en otro momento, la presencia eterna, marcada por Aion en que, supuestamente, los eventos en marcha el proceso de la creación musical.Estudo que busca discutir os lugares de memória nas obras fonográficas “Minas” e “Geraes”, de Milton Nascimento, lançadas em 1975 e 1976, respectivamente; vistas pela crítica da época como as mais representativas do “movimento” Clube da Esquina. Tais obras foram engendradas num contexto em que o Brasil vivia um momento de forte repressão política, circunstância na qual Milton e seus parceiros percebem a oportunidade de, em “Minas” cantar para dentro, em suas raízes interioranas e, em “Geraes”, cantar para fora, ao incorporar à sua musicalidade elementos latino-americanos. “Minas” e “Geraes” têm o significado de serem “lugares sem frestas” - onde não há “desbunde”, muito pelo contrário, há exposição de resistência nos corpos, na paixão, nos sentimentos, na fé e na memória -, incapazes de serem tocados por um sistema cuja premissa era a total falta de sensibilidade para o humano e o universal. A narrativa foi desenvolvida em dois tempos, a saber, um tempo linear, marcado pelo Chronos, aonde a vida de Milton – desde criança até o presente -, vai se desenrolando e, outro tempo, o de eterna presença, marcado pelo Aion, no qual, acontecimentos supostamente disparam o processo de criação musical. Unioeste2011-10-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5314Travessias; Vol. 5 No. 2 (2011)Travessias; Vol. 5 Núm. 2 (2011)Travessias; v. 5 n. 2 (2011)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5314/4296Copyright (c) 2011 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Alberto Carlos de2020-12-08T11:42:55Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/5314Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2020-12-08T11:42:55Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
TRAVEL IN MILTON NASCIMENTO VIAJES EN MILTON NASCIMENTO AS VIAGENS DE MILTON NASCIMENTO |
title |
TRAVEL IN MILTON NASCIMENTO |
spellingShingle |
TRAVEL IN MILTON NASCIMENTO Souza, Alberto Carlos de Milton Nascimento Música Popular Brasileira Lugares de Memória. |
title_short |
TRAVEL IN MILTON NASCIMENTO |
title_full |
TRAVEL IN MILTON NASCIMENTO |
title_fullStr |
TRAVEL IN MILTON NASCIMENTO |
title_full_unstemmed |
TRAVEL IN MILTON NASCIMENTO |
title_sort |
TRAVEL IN MILTON NASCIMENTO |
author |
Souza, Alberto Carlos de |
author_facet |
Souza, Alberto Carlos de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, Alberto Carlos de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Milton Nascimento Música Popular Brasileira Lugares de Memória. |
topic |
Milton Nascimento Música Popular Brasileira Lugares de Memória. |
description |
A study that discusses the places of memory in the works phonograph "Minas" and "Geraes", Milton Nascimento, launched in 1975 and 1976, respectively, seen by critics of the season as the most representative of the "movement" Clube da Esquina. Such works have engendered an environment in which Brazil was experiencing a time of severe political repression, a situation in which Milton and his partners realize the opportunity in "Minas" sing in, in their roots in the countryside, and "Geraes”, sing out, by incorporating elements of its musicality of Latin America. "Minas" and "Geraes" has the meaning of being "places without gaps" - where there is no "desbunde”, on the contrary, an exposition of resistance within the body, passion, feelings, faith and memory - are unable be touched by a system whose premise was the total lack of sensitivity to the human and universal. The narrative was developed in two stages, namely a linear time marked by Chronos, where Milton's life - from childhood to the present - it will unfold, and another time, the eternal presence, marked by Aion in which events supposedly shoot the process of musical creation. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-10-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5314 |
url |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5314 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5314/4296 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
dc.source.none.fl_str_mv |
Travessias; Vol. 5 No. 2 (2011) Travessias; Vol. 5 Núm. 2 (2011) Travessias; v. 5 n. 2 (2011) 1982-5935 reponame:Travessias (Cascavel. Online) instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) instacron:Unioeste |
instname_str |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) |
instacron_str |
Unioeste |
institution |
Unioeste |
reponame_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
collection |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.travessias@unioeste.br |
_version_ |
1798044917481603073 |