"Ler pode salvar sua vida": Literatura e inteligência emocional na série Anne with an E
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
Texto Completo: | https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/16261 |
Resumo: | The present work aims to analyze the experiences of reading cultivation in the formation of personality, in the maturation of emotional intelligence and in improving the ability to resolve conflicts of the protagonist of the series Anne with an E, from Netflix. The research constitutes a qualitative bibliographic case study and is based on the studies of Gallian (2017), Compagnon (2009), Todorov (2009), Oatley (2016) and Jaeger (2001) on the importance of cultivating reading and the teaching of literature. The study presents four examples, albeit fictional, of the benefit of cultivating reading in the formation of personality, in the maturation of emotional intelligence and in improving the ability to resolve conflicts and overcome adversity. |
id |
Ânima_2a2be1810e0b9b5b5500c7a1ed15ff69 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/16261 |
network_acronym_str |
Ânima |
network_name_str |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
repository_id_str |
|
spelling |
"Ler pode salvar sua vida": Literatura e inteligência emocional na série Anne with an ELiteraturaInteligência emocionalAnne with an EThe present work aims to analyze the experiences of reading cultivation in the formation of personality, in the maturation of emotional intelligence and in improving the ability to resolve conflicts of the protagonist of the series Anne with an E, from Netflix. The research constitutes a qualitative bibliographic case study and is based on the studies of Gallian (2017), Compagnon (2009), Todorov (2009), Oatley (2016) and Jaeger (2001) on the importance of cultivating reading and the teaching of literature. The study presents four examples, albeit fictional, of the benefit of cultivating reading in the formation of personality, in the maturation of emotional intelligence and in improving the ability to resolve conflicts and overcome adversity.O presente trabalho tem como objetivo analisar as experiências do cultivo da leitura na formação da personalidade, no amadurecimento da inteligência emocional e na melhoria da capacidade de resolver conflitos da protagonista da série Anne with an E, da Netflix. A pesquisa constitui um estudo de caso bibliográfico de caráter qualitativo e se fundamenta nos estudos de Gallian (2017), Compagnon (2009), Todorov (2009), Oatley (2016) e Jaeger (2001) sobre a importância do cultivo da leitura e o ensino da literatura. O estudo apresenta quatro exemplos, ainda que ficcionais, do benefício do cultivo da leitura na formação da personalidade, no amadurecimento da inteligência emocional e na melhoria da capacidade de resolver conflitos e superar adversidades.Ballmann, FábioHemkemeier, Stefani2020-12-15T14:24:27Z2021-08-04T18:00:20Z2020-12-15T14:24:27Z2021-08-04T18:00:20Z2020info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis36application/pdfhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/16261Letras Língua Portuguesa - TubarãoTubarãoAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)instname:Ânima Educaçãoinstacron:Ânima2021-08-06T09:39:15Zoai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/16261Repositório InstitucionalPRIhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/oai/requestcontato@animaeducacao.com.bropendoar:2021-08-06T09:39:15Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
"Ler pode salvar sua vida": Literatura e inteligência emocional na série Anne with an E |
title |
"Ler pode salvar sua vida": Literatura e inteligência emocional na série Anne with an E |
spellingShingle |
"Ler pode salvar sua vida": Literatura e inteligência emocional na série Anne with an E Hemkemeier, Stefani Literatura Inteligência emocional Anne with an E |
title_short |
"Ler pode salvar sua vida": Literatura e inteligência emocional na série Anne with an E |
title_full |
"Ler pode salvar sua vida": Literatura e inteligência emocional na série Anne with an E |
title_fullStr |
"Ler pode salvar sua vida": Literatura e inteligência emocional na série Anne with an E |
title_full_unstemmed |
"Ler pode salvar sua vida": Literatura e inteligência emocional na série Anne with an E |
title_sort |
"Ler pode salvar sua vida": Literatura e inteligência emocional na série Anne with an E |
author |
Hemkemeier, Stefani |
author_facet |
Hemkemeier, Stefani |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Ballmann, Fábio |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Hemkemeier, Stefani |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Literatura Inteligência emocional Anne with an E |
topic |
Literatura Inteligência emocional Anne with an E |
description |
The present work aims to analyze the experiences of reading cultivation in the formation of personality, in the maturation of emotional intelligence and in improving the ability to resolve conflicts of the protagonist of the series Anne with an E, from Netflix. The research constitutes a qualitative bibliographic case study and is based on the studies of Gallian (2017), Compagnon (2009), Todorov (2009), Oatley (2016) and Jaeger (2001) on the importance of cultivating reading and the teaching of literature. The study presents four examples, albeit fictional, of the benefit of cultivating reading in the formation of personality, in the maturation of emotional intelligence and in improving the ability to resolve conflicts and overcome adversity. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-15T14:24:27Z 2020-12-15T14:24:27Z 2020 2021-08-04T18:00:20Z 2021-08-04T18:00:20Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/16261 |
url |
https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/16261 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Letras Língua Portuguesa - Tubarão |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
36 application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Tubarão |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA) instname:Ânima Educação instacron:Ânima |
instname_str |
Ânima Educação |
instacron_str |
Ânima |
institution |
Ânima |
reponame_str |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
collection |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educação |
repository.mail.fl_str_mv |
contato@animaeducacao.com.br |
_version_ |
1767415799123804160 |