ALIGNMENT BETWEEN A BUSINESS STRATEGY AND THE CUSTOMER RELACIONSHIP MANAGEMENT: CASE OF A PHONE COMPANY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Prieto, Evandro
Data de Publicação: 2007
Outros Autores: Laurindo, Fernando José Barbin, de Carvalho, Marly Monteiro
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Produção Online
Texto Completo: https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/76
Resumo: The aim of this paper is to discuss the strategic alignment between business and customers’ need as a critical factor in the definition and creation of sustainable competitive advantage. By this point of view, the CRM (Customer Relationship Management) is considered as a strategic tool to make possible this alignment. The methodology selected to conduct this work was the case study in a phone company. The objective is to investigate the evolution and the stage of the alignment. The research showed a movement process from the mass production to the mass customization market approach. Key-words: Strategic Alignment, Customer Relationship Management, Dynamic Stability.
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spelling ALIGNMENT BETWEEN A BUSINESS STRATEGY AND THE CUSTOMER RELACIONSHIP MANAGEMENT: CASE OF A PHONE COMPANYALINHAMENTO ENTRE A ESTRATÉGIA DO NEGÓCIO E A GESTÃO DO RELACIONAMENTO COM O CLIENTE: CASO DE UMA EMPRESA DE TELEFONIAThe aim of this paper is to discuss the strategic alignment between business and customers’ need as a critical factor in the definition and creation of sustainable competitive advantage. By this point of view, the CRM (Customer Relationship Management) is considered as a strategic tool to make possible this alignment. The methodology selected to conduct this work was the case study in a phone company. The objective is to investigate the evolution and the stage of the alignment. The research showed a movement process from the mass production to the mass customization market approach. Key-words: Strategic Alignment, Customer Relationship Management, Dynamic Stability.O objetivo deste trabalho é discutir o alinhamento estratégico entre o negócio e clientes como principal fator na definição de vantagens competitivas sustentáveis. Dentro desta realidade considera-se o CRM (Gestão de Relacionamento com Clientes - Customer Relationship Management) como ferramenta estratégica para viabilizar este alinhamento. A metodologia utilizada foi o estudo de caso em uma empresa de telefonia com o objetivo de compreender a evolução e estágio que se encontra este alinhamento. A pesquisa evidenciou um deslocamento da estratégia de produção em massa para customização em massa como meio de adaptação às exigências de mercado. Palavras-chave: Alinhamento estratégico, Gestão do relacionamento com clientes, Estabilidade Dinâmica.Associação Brasileira de Engenharia de Produção2007-10-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfaudio/mpeghttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/7610.14488/1676-1901.v7i2.76Revista Produção Online; Vol. 7 No. 2 (2007)Revista Produção Online; v. 7 n. 2 (2007)1676-1901reponame:Revista Produção Onlineinstname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)instacron:ABEPROporhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/76/80https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/76/81Copyright (c) 2014 Revista Produção Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessPrieto, EvandroLaurindo, Fernando José Barbinde Carvalho, Marly Monteiro2021-10-14T22:02:45Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/76Revistahttp://producaoonline.org.br/rpoPUBhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/oai||producaoonline@gmail.com1676-19011676-1901opendoar:2021-10-14T22:02:45Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)false
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