THE UNDERGRADUATE STUDENTS’ PREFERENCES FOR SOCIAL CONTACT

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Testa, Maurício Gregianin
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Rohde, Leonardo Rosa, Luciano, Edimara Mezzomo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Administração (São Paulo. Online)
Texto Completo: https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/174
Resumo: The objective of the paper is to compare the differences in the preferences for social contact of students from Business Administration courses with those from other undergraduate programs in the Brazilian context. The preferences for social contact have been analyzed based on the motivations that lead to social contact, through three dimensions that represent social rewards desired by the people when establishing contacts with their peers: positive stimulus, attention and emotional support. In addition, the concept of preference for loneliness has also been used, which can be understood as the preference for the absence of social interaction. An exploratory-descriptive Survey Research was answered by 150 students of two Business Administration courses and other 153 students of the Social Work, Information Systems and Systems Analysis courses. The results show the differences and similarities between thestudents over affiliation motivation and preference for solitude, and examine profiles of students grouped according to what motivates them to interact with others.
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spelling THE UNDERGRADUATE STUDENTS’ PREFERENCES FOR SOCIAL CONTACTAS PREFERÊNCIAS DE ESTUDANTES UNIVERSITÁRIOS POR CONTATO SOCIALsocial contactaffiliation motivationBusiness Administration educationundergraduate courses.contato socialmotivação à afiliaçãoensino de Administraçãocursos de graduação.The objective of the paper is to compare the differences in the preferences for social contact of students from Business Administration courses with those from other undergraduate programs in the Brazilian context. The preferences for social contact have been analyzed based on the motivations that lead to social contact, through three dimensions that represent social rewards desired by the people when establishing contacts with their peers: positive stimulus, attention and emotional support. In addition, the concept of preference for loneliness has also been used, which can be understood as the preference for the absence of social interaction. An exploratory-descriptive Survey Research was answered by 150 students of two Business Administration courses and other 153 students of the Social Work, Information Systems and Systems Analysis courses. The results show the differences and similarities between thestudents over affiliation motivation and preference for solitude, and examine profiles of students grouped according to what motivates them to interact with others.O artigo tem por objetivo comparar as diferenças nas preferências por contato social dos estudantes de cursos de Administração com alunos de outros cursos de graduação no contexto brasileiro. As preferências por contato social foram analisadas com base nas motivações que levam à interação, após as três dimensões que representam recompensas sociais almejadas pelas pessoas ao estabelecerem contatos com seus semelhantes:o estímulo positivo, a atenção e o apoio emocional. Complementarmente, também se utilizou o conceito de preferência por solitude, que representa a preferência pela ausência de interação social. O método de pesquisa foi composto por uma pesquisa survey de natureza exploratório-descritiva, respondida por 150 estudantes de Administração e 153 alunos dos cursosde Serviço Social, Sistemas de Informação e Análise de Sistemas de duas universidades de Porto Alegre. Os resultados apresentam as diferenças e semelhanças entre o estudante de Administração e de outros cursos quanto às motivações por contato social e à preferência por solitude, bem como analisa perfis de estudantes agrupados de acordo com o que osmotiva a interagir com os outros.Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2011-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/17410.13058/raep.2011.v12n1.174Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 12 No. 1 (2011): Janeiro-Março; 93-118Administração: Ensino e Pesquisa; v. 12 n. 1 (2011): Janeiro-Março; 93-1182358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/174/133Testa, Maurício GregianinRohde, Leonardo RosaLuciano, Edimara Mezzomoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-29T14:44:47Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/174Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2020-10-29T14:44:47Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false
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