WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Dias, Sônia Maria Rodrigues Calado
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Patrus, Roberto, Magalhães, Yana Torres de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Administração (São Paulo. Online)
Texto Completo: https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/156
Resumo: This paper presents a methodological proposal for offering guidance in the field of academic works. It comprises a description of a template that has been successfully used by the authors. Generally, providing guidance for academic works is not included in the curriculum for teaching courses. Teachers learn how to give guidance on the job. Writing monographs represents difficult work for the majority of students and, due to this gap, this paper offers teachers an alternative methodology for providing guidance through the use of a didactic worksheet. It is hoped that this will help fill the gap present in the literature, which points to an absence of guidance parameters.
id ANGRAD-1_a6790f2ff06f20881b18e809ec0fe2af
oai_identifier_str oai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/156
network_acronym_str ANGRAD-1
network_name_str Administração (São Paulo. Online)
repository_id_str
spelling WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESESQUEM ENSINA UM PROFESSOR A SER ORIENTADOR? PROPOSTA DE UM MODELO DE ORIENTAÇÃO DE MONOGRAFIAS, DISSERTAÇÕES E TESESacademic guidanceeducating teachersteaching in Business Administration.orientação de trabalhos acadêmicosformação do professorensino em Administração.This paper presents a methodological proposal for offering guidance in the field of academic works. It comprises a description of a template that has been successfully used by the authors. Generally, providing guidance for academic works is not included in the curriculum for teaching courses. Teachers learn how to give guidance on the job. Writing monographs represents difficult work for the majority of students and, due to this gap, this paper offers teachers an alternative methodology for providing guidance through the use of a didactic worksheet. It is hoped that this will help fill the gap present in the literature, which points to an absence of guidance parameters.Este artigo apresenta uma proposta metodológica de orientação de trabalhos monográficos. Constitui-se na descrição de um modelo de orientação que vem sendo utilizado pelos autores com êxito. A função de orientar trabalhos acadêmicos não costuma ser objeto de aprendizagem na formação dos professores. Aprende-se na prática. Para os alunos, escrever a monografia é desgastante. Tendo em vista essa lacuna, o texto oferece ao meio acadêmico uma alternativa de orientação de trabalhos acadêmicos, por meio de uma planilha didática. Espera-se assim, minimizar a lacuna presente na literatura, que aponta a ausência de parâmetros de orientação.Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2011-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/15610.13058/raep.2011.v12n4.156Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 12 No. 4 (2011): Outubro-Dezembro; 697-727Administração: Ensino e Pesquisa; v. 12 n. 4 (2011): Outubro-Dezembro; 697-7272358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/156/pdfDias, Sônia Maria Rodrigues CaladoPatrus, RobertoMagalhães, Yana Torres deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-29T14:44:35Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/156Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2020-10-29T14:44:35Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false
dc.title.none.fl_str_mv WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES
QUEM ENSINA UM PROFESSOR A SER ORIENTADOR? PROPOSTA DE UM MODELO DE ORIENTAÇÃO DE MONOGRAFIAS, DISSERTAÇÕES E TESES
title WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES
spellingShingle WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES
Dias, Sônia Maria Rodrigues Calado
academic guidance
educating teachers
teaching in Business Administration.
orientação de trabalhos acadêmicos
formação do professor
ensino em Administração.
title_short WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES
title_full WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES
title_fullStr WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES
title_full_unstemmed WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES
title_sort WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES
author Dias, Sônia Maria Rodrigues Calado
author_facet Dias, Sônia Maria Rodrigues Calado
Patrus, Roberto
Magalhães, Yana Torres de
author_role author
author2 Patrus, Roberto
Magalhães, Yana Torres de
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Dias, Sônia Maria Rodrigues Calado
Patrus, Roberto
Magalhães, Yana Torres de
dc.subject.por.fl_str_mv academic guidance
educating teachers
teaching in Business Administration.
orientação de trabalhos acadêmicos
formação do professor
ensino em Administração.
topic academic guidance
educating teachers
teaching in Business Administration.
orientação de trabalhos acadêmicos
formação do professor
ensino em Administração.
description This paper presents a methodological proposal for offering guidance in the field of academic works. It comprises a description of a template that has been successfully used by the authors. Generally, providing guidance for academic works is not included in the curriculum for teaching courses. Teachers learn how to give guidance on the job. Writing monographs represents difficult work for the majority of students and, due to this gap, this paper offers teachers an alternative methodology for providing guidance through the use of a didactic worksheet. It is hoped that this will help fill the gap present in the literature, which points to an absence of guidance parameters.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-12-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/156
10.13058/raep.2011.v12n4.156
url https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/156
identifier_str_mv 10.13058/raep.2011.v12n4.156
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/156/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
dc.source.none.fl_str_mv Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 12 No. 4 (2011): Outubro-Dezembro; 697-727
Administração: Ensino e Pesquisa; v. 12 n. 4 (2011): Outubro-Dezembro; 697-727
2358-0917
2177-6083
reponame:Administração (São Paulo. Online)
instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron:ANGRAD
instname_str Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron_str ANGRAD
institution ANGRAD
reponame_str Administração (São Paulo. Online)
collection Administração (São Paulo. Online)
repository.name.fl_str_mv Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
repository.mail.fl_str_mv angrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br
_version_ 1754212518702612480