WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Administração (São Paulo. Online) |
Texto Completo: | https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/156 |
Resumo: | This paper presents a methodological proposal for offering guidance in the field of academic works. It comprises a description of a template that has been successfully used by the authors. Generally, providing guidance for academic works is not included in the curriculum for teaching courses. Teachers learn how to give guidance on the job. Writing monographs represents difficult work for the majority of students and, due to this gap, this paper offers teachers an alternative methodology for providing guidance through the use of a didactic worksheet. It is hoped that this will help fill the gap present in the literature, which points to an absence of guidance parameters. |
id |
ANGRAD-1_a6790f2ff06f20881b18e809ec0fe2af |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/156 |
network_acronym_str |
ANGRAD-1 |
network_name_str |
Administração (São Paulo. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESESQUEM ENSINA UM PROFESSOR A SER ORIENTADOR? PROPOSTA DE UM MODELO DE ORIENTAÇÃO DE MONOGRAFIAS, DISSERTAÇÕES E TESESacademic guidanceeducating teachersteaching in Business Administration.orientação de trabalhos acadêmicosformação do professorensino em Administração.This paper presents a methodological proposal for offering guidance in the field of academic works. It comprises a description of a template that has been successfully used by the authors. Generally, providing guidance for academic works is not included in the curriculum for teaching courses. Teachers learn how to give guidance on the job. Writing monographs represents difficult work for the majority of students and, due to this gap, this paper offers teachers an alternative methodology for providing guidance through the use of a didactic worksheet. It is hoped that this will help fill the gap present in the literature, which points to an absence of guidance parameters.Este artigo apresenta uma proposta metodológica de orientação de trabalhos monográficos. Constitui-se na descrição de um modelo de orientação que vem sendo utilizado pelos autores com êxito. A função de orientar trabalhos acadêmicos não costuma ser objeto de aprendizagem na formação dos professores. Aprende-se na prática. Para os alunos, escrever a monografia é desgastante. Tendo em vista essa lacuna, o texto oferece ao meio acadêmico uma alternativa de orientação de trabalhos acadêmicos, por meio de uma planilha didática. Espera-se assim, minimizar a lacuna presente na literatura, que aponta a ausência de parâmetros de orientação.Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2011-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/15610.13058/raep.2011.v12n4.156Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 12 No. 4 (2011): Outubro-Dezembro; 697-727Administração: Ensino e Pesquisa; v. 12 n. 4 (2011): Outubro-Dezembro; 697-7272358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/156/pdfDias, Sônia Maria Rodrigues CaladoPatrus, RobertoMagalhães, Yana Torres deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-29T14:44:35Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/156Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2020-10-29T14:44:35Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES QUEM ENSINA UM PROFESSOR A SER ORIENTADOR? PROPOSTA DE UM MODELO DE ORIENTAÇÃO DE MONOGRAFIAS, DISSERTAÇÕES E TESES |
title |
WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES |
spellingShingle |
WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES Dias, Sônia Maria Rodrigues Calado academic guidance educating teachers teaching in Business Administration. orientação de trabalhos acadêmicos formação do professor ensino em Administração. |
title_short |
WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES |
title_full |
WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES |
title_fullStr |
WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES |
title_full_unstemmed |
WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES |
title_sort |
WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES |
author |
Dias, Sônia Maria Rodrigues Calado |
author_facet |
Dias, Sônia Maria Rodrigues Calado Patrus, Roberto Magalhães, Yana Torres de |
author_role |
author |
author2 |
Patrus, Roberto Magalhães, Yana Torres de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Dias, Sônia Maria Rodrigues Calado Patrus, Roberto Magalhães, Yana Torres de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
academic guidance educating teachers teaching in Business Administration. orientação de trabalhos acadêmicos formação do professor ensino em Administração. |
topic |
academic guidance educating teachers teaching in Business Administration. orientação de trabalhos acadêmicos formação do professor ensino em Administração. |
description |
This paper presents a methodological proposal for offering guidance in the field of academic works. It comprises a description of a template that has been successfully used by the authors. Generally, providing guidance for academic works is not included in the curriculum for teaching courses. Teachers learn how to give guidance on the job. Writing monographs represents difficult work for the majority of students and, due to this gap, this paper offers teachers an alternative methodology for providing guidance through the use of a didactic worksheet. It is hoped that this will help fill the gap present in the literature, which points to an absence of guidance parameters. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-12-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/156 10.13058/raep.2011.v12n4.156 |
url |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/156 |
identifier_str_mv |
10.13058/raep.2011.v12n4.156 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/156/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 12 No. 4 (2011): Outubro-Dezembro; 697-727 Administração: Ensino e Pesquisa; v. 12 n. 4 (2011): Outubro-Dezembro; 697-727 2358-0917 2177-6083 reponame:Administração (São Paulo. Online) instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) instacron:ANGRAD |
instname_str |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
instacron_str |
ANGRAD |
institution |
ANGRAD |
reponame_str |
Administração (São Paulo. Online) |
collection |
Administração (São Paulo. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
repository.mail.fl_str_mv |
angrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br |
_version_ |
1754212518702612480 |