TEACHING SUSTAINABILITY AND BUSINESS ETHICS WITH BLOOM ’S TAXONOMY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Patrus, Roberto
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Shigaki, Helena Belintani, Coutinho, Danusa Dias Reis, Villela, Christiane, Batinga, Georgiana Luna
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Administração (São Paulo. Online)
Texto Completo: https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/83
Resumo: This study shares the experience of planning, implementation and evaluation of a sustainability and business ethics course based on Bloom's Taxonomy. Research subjects were students of a post graduate in company course, and divided into two classes of 18 and 19. The data analysis was quantitative, at first, and then qualitative, involving the analysis of all the issues that comprised the student assessment. This study offers an alternative learning assessment consistent with the planning of the proposed objectives for the course. It was concluded that Bloom's Taxonomy is an adequate tool for verifying the required learning in the area of sustainability and business ethics, as well as allowing students to receive feedback from every stage of the educational process. In addition to being practical and useful, it contributes to the planning, organization and control of the educational objectives.
id ANGRAD-1_a6f55470a464e6a50c92b5343116bd2f
oai_identifier_str oai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/83
network_acronym_str ANGRAD-1
network_name_str Administração (São Paulo. Online)
repository_id_str
spelling TEACHING SUSTAINABILITY AND BUSINESS ETHICS WITH BLOOM ’S TAXONOMYO ENSINO DE SUSTENTABILIDADE E ÉTICA NOS NEGÓCIOS COM A TAXONOMIA DE BLOOMlearningbusiness ethicsevaluationsustainabilityBloom’s Taxonomyaprendizagemética nos negóciosavaliaçãosustentabilidadeTaxonomia de Bloom.This study shares the experience of planning, implementation and evaluation of a sustainability and business ethics course based on Bloom's Taxonomy. Research subjects were students of a post graduate in company course, and divided into two classes of 18 and 19. The data analysis was quantitative, at first, and then qualitative, involving the analysis of all the issues that comprised the student assessment. This study offers an alternative learning assessment consistent with the planning of the proposed objectives for the course. It was concluded that Bloom's Taxonomy is an adequate tool for verifying the required learning in the area of sustainability and business ethics, as well as allowing students to receive feedback from every stage of the educational process. In addition to being practical and useful, it contributes to the planning, organization and control of the educational objectives.O presente estudo compartilha a experiência de planejamento, execução e avaliação de uma disciplina de sustentabilidade e ética nos negócios realizada com base na Taxonomia de Bloom. Foram sujeitos da pesquisa alunos de um curso de pós-graduação in company, divididos em duas turmas de 18 e 19 alunos. A análise de dados foi quantitativa em um primeiro momento e qualitativa no segundo, envolvendo a análise de todas as questões que compuseram a avaliação dos alunos. Este estudo oferece uma alternativa de avaliação da aprendizagem coerente com o planejamento dos objetivos propostos para o curso. Concluiu-se que a Taxonomia de Bloom é uma ferramenta que se mostrou adequada para verificação da aprendizagem pretendida na área de sustentabilidade e ética nos negócios e viável para permitir uma devolutiva aos alunos em cada etapa do processo educativo, além de ser prática e útil, contribuindo para planejamento, organização e controle dos objetivos educacionais.Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2012-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/8310.13058/raep.2012.v13n4.83Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 13 No. 4 (2012): Outubro-Dezembro; 763-803Administração: Ensino e Pesquisa; v. 13 n. 4 (2012): Outubro-Dezembro; 763-8032358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/83/45Patrus, RobertoShigaki, Helena BelintaniCoutinho, Danusa Dias ReisVillela, ChristianeBatinga, Georgiana Lunainfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-29T14:44:23Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/83Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2020-10-29T14:44:23Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false
dc.title.none.fl_str_mv TEACHING SUSTAINABILITY AND BUSINESS ETHICS WITH BLOOM ’S TAXONOMY
O ENSINO DE SUSTENTABILIDADE E ÉTICA NOS NEGÓCIOS COM A TAXONOMIA DE BLOOM
title TEACHING SUSTAINABILITY AND BUSINESS ETHICS WITH BLOOM ’S TAXONOMY
spellingShingle TEACHING SUSTAINABILITY AND BUSINESS ETHICS WITH BLOOM ’S TAXONOMY
Patrus, Roberto
learning
business ethics
evaluation
sustainability
Bloom’s Taxonomy
aprendizagem
ética nos negócios
avaliação
sustentabilidade
Taxonomia de Bloom.
title_short TEACHING SUSTAINABILITY AND BUSINESS ETHICS WITH BLOOM ’S TAXONOMY
title_full TEACHING SUSTAINABILITY AND BUSINESS ETHICS WITH BLOOM ’S TAXONOMY
title_fullStr TEACHING SUSTAINABILITY AND BUSINESS ETHICS WITH BLOOM ’S TAXONOMY
title_full_unstemmed TEACHING SUSTAINABILITY AND BUSINESS ETHICS WITH BLOOM ’S TAXONOMY
title_sort TEACHING SUSTAINABILITY AND BUSINESS ETHICS WITH BLOOM ’S TAXONOMY
author Patrus, Roberto
author_facet Patrus, Roberto
Shigaki, Helena Belintani
Coutinho, Danusa Dias Reis
Villela, Christiane
Batinga, Georgiana Luna
author_role author
author2 Shigaki, Helena Belintani
Coutinho, Danusa Dias Reis
Villela, Christiane
Batinga, Georgiana Luna
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Patrus, Roberto
Shigaki, Helena Belintani
Coutinho, Danusa Dias Reis
Villela, Christiane
Batinga, Georgiana Luna
dc.subject.por.fl_str_mv learning
business ethics
evaluation
sustainability
Bloom’s Taxonomy
aprendizagem
ética nos negócios
avaliação
sustentabilidade
Taxonomia de Bloom.
topic learning
business ethics
evaluation
sustainability
Bloom’s Taxonomy
aprendizagem
ética nos negócios
avaliação
sustentabilidade
Taxonomia de Bloom.
description This study shares the experience of planning, implementation and evaluation of a sustainability and business ethics course based on Bloom's Taxonomy. Research subjects were students of a post graduate in company course, and divided into two classes of 18 and 19. The data analysis was quantitative, at first, and then qualitative, involving the analysis of all the issues that comprised the student assessment. This study offers an alternative learning assessment consistent with the planning of the proposed objectives for the course. It was concluded that Bloom's Taxonomy is an adequate tool for verifying the required learning in the area of sustainability and business ethics, as well as allowing students to receive feedback from every stage of the educational process. In addition to being practical and useful, it contributes to the planning, organization and control of the educational objectives.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-12-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/83
10.13058/raep.2012.v13n4.83
url https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/83
identifier_str_mv 10.13058/raep.2012.v13n4.83
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/83/45
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
dc.source.none.fl_str_mv Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 13 No. 4 (2012): Outubro-Dezembro; 763-803
Administração: Ensino e Pesquisa; v. 13 n. 4 (2012): Outubro-Dezembro; 763-803
2358-0917
2177-6083
reponame:Administração (São Paulo. Online)
instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron:ANGRAD
instname_str Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron_str ANGRAD
institution ANGRAD
reponame_str Administração (São Paulo. Online)
collection Administração (São Paulo. Online)
repository.name.fl_str_mv Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
repository.mail.fl_str_mv angrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br
_version_ 1754212518308347904