ADDING VALUE TOGETHER WITH STUDENTS: ANALYZING SOCIAL INFLUENCE AND COMMTIMENT AS PREDECESSORS TO STUDENT FEEDBACK

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Grillo, Tito Luciano Hermes
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Nascimento, Thays Martins do, Damacena, Cláudio, Brasil, Vinícius Sittoni
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Administração (São Paulo. Online)
Texto Completo: https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/15
Resumo: It is only natural that educators of management topics often analyze and speculate on classroom phenomena from the points of view prevalent in the field. One will observe that educators and researchers interested in the subject of services read the classroom as a service environment that is highly propitious to adding value together. The present study follows through in this line as it aims to analyze what precedes students’ proactive behavior of giving feedback to the professor, in order to promote improvement in higher education course classroom experiences. Commitment to the discipline is assessed as a direct precedent of the feedback construct, while constructs derived from the Social Influence Theory are assessed as precursors to commitment. The results, analyzed using structural equation modelingtechniques, show positive significant relations among the constructs, demonstrating that, in the classroom context, social processes affect the relationship between students and the academic discipline, and that such relationships are favorable to the behavior of collaborating toward improving the class.
id ANGRAD-1_ee760b75ae0016a22d5d02cd6782e9db
oai_identifier_str oai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/15
network_acronym_str ANGRAD-1
network_name_str Administração (São Paulo. Online)
repository_id_str
spelling ADDING VALUE TOGETHER WITH STUDENTS: ANALYZING SOCIAL INFLUENCE AND COMMTIMENT AS PREDECESSORS TO STUDENT FEEDBACKCOCRIAÇÃO DE VALOR COM ALUNOS: UMA ANÁLISE DA INFLUÊNCIA SOCIAL E DO ENGAJAMENTO NA DISCIPLINA COMO ANTECEDENTES DE FEEDBACK DO ESTUDANTEfeedbackengajamentoinfluência socialcocriação de valorIt is only natural that educators of management topics often analyze and speculate on classroom phenomena from the points of view prevalent in the field. One will observe that educators and researchers interested in the subject of services read the classroom as a service environment that is highly propitious to adding value together. The present study follows through in this line as it aims to analyze what precedes students’ proactive behavior of giving feedback to the professor, in order to promote improvement in higher education course classroom experiences. Commitment to the discipline is assessed as a direct precedent of the feedback construct, while constructs derived from the Social Influence Theory are assessed as precursors to commitment. The results, analyzed using structural equation modelingtechniques, show positive significant relations among the constructs, demonstrating that, in the classroom context, social processes affect the relationship between students and the academic discipline, and that such relationships are favorable to the behavior of collaborating toward improving the class.É natural que educadores de disciplinas vinculadas à área de gestão analisem e reflitam sobre os fenômenos da sala de aula baseada em perspectivas que permeiam essa área de conhecimento. Observa-se que educadores e pesquisadores interessados na temática de serviços têm interpretado a sala de aula como um ambiente de encontro de serviço altamente propício à cocriação de valor. O presente estudo procede com tal interpretação, buscando analisar antecedentes do comportamento proativo de fornecimento de feedback do aluno ao professor,a fim de promover a melhoria da experiência nos encontros de aula no ensino superior. O estudo avalia, como antecedente direto de feedback, o engajamento na disciplina. Como antecedentes diretos de engajamento, são avaliados constructos oriundos da Teoria da Influência Social. Os resultados, analisados com técnicas de equações estruturais, apresentam relações positivas e com significância entre os constructos, mostrando que, no contexto de sala de aula, processos sociais afetam o relacionamento do estudante com a disciplina e que esse relacionamento propicia o comportamento de colaboração para a melhoria das aulas.Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2014-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/1510.13058/raep.2014.v15n3.15Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 15 No. 3 (2014): Julho-Setembro; 533-559Administração: Ensino e Pesquisa; v. 15 n. 3 (2014): Julho-Setembro; 533-5592358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/15/12Grillo, Tito Luciano HermesNascimento, Thays Martins doDamacena, CláudioBrasil, Vinícius Sittoniinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-29T14:43:49Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/15Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2020-10-29T14:43:49Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false
dc.title.none.fl_str_mv ADDING VALUE TOGETHER WITH STUDENTS: ANALYZING SOCIAL INFLUENCE AND COMMTIMENT AS PREDECESSORS TO STUDENT FEEDBACK
COCRIAÇÃO DE VALOR COM ALUNOS: UMA ANÁLISE DA INFLUÊNCIA SOCIAL E DO ENGAJAMENTO NA DISCIPLINA COMO ANTECEDENTES DE FEEDBACK DO ESTUDANTE
title ADDING VALUE TOGETHER WITH STUDENTS: ANALYZING SOCIAL INFLUENCE AND COMMTIMENT AS PREDECESSORS TO STUDENT FEEDBACK
spellingShingle ADDING VALUE TOGETHER WITH STUDENTS: ANALYZING SOCIAL INFLUENCE AND COMMTIMENT AS PREDECESSORS TO STUDENT FEEDBACK
Grillo, Tito Luciano Hermes
feedback
engajamento
influência social
cocriação de valor
title_short ADDING VALUE TOGETHER WITH STUDENTS: ANALYZING SOCIAL INFLUENCE AND COMMTIMENT AS PREDECESSORS TO STUDENT FEEDBACK
title_full ADDING VALUE TOGETHER WITH STUDENTS: ANALYZING SOCIAL INFLUENCE AND COMMTIMENT AS PREDECESSORS TO STUDENT FEEDBACK
title_fullStr ADDING VALUE TOGETHER WITH STUDENTS: ANALYZING SOCIAL INFLUENCE AND COMMTIMENT AS PREDECESSORS TO STUDENT FEEDBACK
title_full_unstemmed ADDING VALUE TOGETHER WITH STUDENTS: ANALYZING SOCIAL INFLUENCE AND COMMTIMENT AS PREDECESSORS TO STUDENT FEEDBACK
title_sort ADDING VALUE TOGETHER WITH STUDENTS: ANALYZING SOCIAL INFLUENCE AND COMMTIMENT AS PREDECESSORS TO STUDENT FEEDBACK
author Grillo, Tito Luciano Hermes
author_facet Grillo, Tito Luciano Hermes
Nascimento, Thays Martins do
Damacena, Cláudio
Brasil, Vinícius Sittoni
author_role author
author2 Nascimento, Thays Martins do
Damacena, Cláudio
Brasil, Vinícius Sittoni
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Grillo, Tito Luciano Hermes
Nascimento, Thays Martins do
Damacena, Cláudio
Brasil, Vinícius Sittoni
dc.subject.por.fl_str_mv feedback
engajamento
influência social
cocriação de valor
topic feedback
engajamento
influência social
cocriação de valor
description It is only natural that educators of management topics often analyze and speculate on classroom phenomena from the points of view prevalent in the field. One will observe that educators and researchers interested in the subject of services read the classroom as a service environment that is highly propitious to adding value together. The present study follows through in this line as it aims to analyze what precedes students’ proactive behavior of giving feedback to the professor, in order to promote improvement in higher education course classroom experiences. Commitment to the discipline is assessed as a direct precedent of the feedback construct, while constructs derived from the Social Influence Theory are assessed as precursors to commitment. The results, analyzed using structural equation modelingtechniques, show positive significant relations among the constructs, demonstrating that, in the classroom context, social processes affect the relationship between students and the academic discipline, and that such relationships are favorable to the behavior of collaborating toward improving the class.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-09-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/15
10.13058/raep.2014.v15n3.15
url https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/15
identifier_str_mv 10.13058/raep.2014.v15n3.15
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/15/12
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
dc.source.none.fl_str_mv Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 15 No. 3 (2014): Julho-Setembro; 533-559
Administração: Ensino e Pesquisa; v. 15 n. 3 (2014): Julho-Setembro; 533-559
2358-0917
2177-6083
reponame:Administração (São Paulo. Online)
instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron:ANGRAD
instname_str Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron_str ANGRAD
institution ANGRAD
reponame_str Administração (São Paulo. Online)
collection Administração (São Paulo. Online)
repository.name.fl_str_mv Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
repository.mail.fl_str_mv angrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br
_version_ 1754212518211878912