A Cauda Longa e o jornalismo. Como a teoria da Cauda Longa se aplica no jornalismo
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2007 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/159 |
Resumo: | The Internet produced transformations and chances. This article explains the theory of the Long Tail and how it applies to journalism. Two long tails are transforming the journalism, one related to the exchange of the value of stories over time and, to another one, the increasing number of blogs that, collectively, they are competing with the traditional media for the attention of the readers. The current scene indicates that although the traditional model sender-receiver to have been breached, the function of the journalist will not be extinct, a time that fits to this professional the election paper and of analysis of the important events that must be divulged. Moreover, it indicates that in the future the social media must follow the established communicative model in the participation of the user. |
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A Cauda Longa e o jornalismo. Como a teoria da Cauda Longa se aplica no jornalismoCauda LongaJornalismoInternetThe Internet produced transformations and chances. This article explains the theory of the Long Tail and how it applies to journalism. Two long tails are transforming the journalism, one related to the exchange of the value of stories over time and, to another one, the increasing number of blogs that, collectively, they are competing with the traditional media for the attention of the readers. The current scene indicates that although the traditional model sender-receiver to have been breached, the function of the journalist will not be extinct, a time that fits to this professional the election paper and of analysis of the important events that must be divulged. Moreover, it indicates that in the future the social media must follow the established communicative model in the participation of the user.A Internet produziu transformações e oportunidades. Este artigo explica a teoria da Cauda Longa e como ela se aplica no jornalismo. Duas caudas longas estão transformando o jornalismo, uma relacionada à troca dos valores-notícia através do tempo e, a outra, ao crescente número de blogs que, coletivamente, estão competindo com a mídia tradicional pela atenção dos leitores. O cenário atual indica que apesar do modelo tradicional emissor-receptor ter sido rompido, a função do jornalista não será extinta, uma vez que cabe a este profissional o papel de seleção e de análise dos acontecimentos relevantes que devem ser divulgados. Além disso, indica que no futuro os meios de comunicação social devem seguir o modelo comunicativo baseado na participação do usuário.ABEC2007-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/15910.30962/ec.159E-Compós; Vol. 9 (2007)E-Compós; Vol. 9 (2007)E-Compós; v. 9 (2007)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/159/160Schmitt, ValdeniseFialho, Francisco Antonio Pereirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:30:20Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/159Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:30:20E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
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