Motivations of global Millennial travelers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
Texto Completo: | https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1883 |
Resumo: | This paper reports on a global survey of Millennial travellers aged 18-35 and analyses motivations across world regions and countries. An adapted version of the Leisure Motivations Scale was subjected to factor analysis, revealing four dimensions of motivation: Relaxation, Exploring, Challenge and Socialising. All Millennials tend to see exploring as most important, but Asian travellers in particular emphasise both relaxation and challenge. Motivations were also found to vary according to age and destination, indicating that motivations are not just individual, but also context-related. We conclude that Millennials are not a coherent global generation in terms of travel motivations. |
id |
ANPPGT-1_0374283e03fdd84a1742d9e7f844830d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/1883 |
network_acronym_str |
ANPPGT-1 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
repository_id_str |
|
spelling |
Motivations of global Millennial travelersMotivaciones de los viajeros globales de la generación del milenioMotivações dos viajantes millennials globaisMillennial travellers; motivations; travel behaviour; Generation Y; Generation ZViajeros milenarios; motivaciones comportamiento de viaje; Generacion y; Generación ZMillennial; motivações; comportamento de viagem; Geração Y; Geração Z This paper reports on a global survey of Millennial travellers aged 18-35 and analyses motivations across world regions and countries. An adapted version of the Leisure Motivations Scale was subjected to factor analysis, revealing four dimensions of motivation: Relaxation, Exploring, Challenge and Socialising. All Millennials tend to see exploring as most important, but Asian travellers in particular emphasise both relaxation and challenge. Motivations were also found to vary according to age and destination, indicating that motivations are not just individual, but also context-related. We conclude that Millennials are not a coherent global generation in terms of travel motivations. Este artículo informa sobre una encuesta global de viajeros de la generación del milenio de entre 18 y 35 años y analiza las motivaciones en todas las regiones y países del mundo. Una versión adaptada de la Escala de Motivaciones de Ocio fue sometida a un análisis factorial, que reveló cuatro dimensiones de la motivación: Relajación, Exploración, Desafío y Socialización. Todos los millennials tienden a ver la exploración como la más importante, pero los viajeros asiáticos en particular enfatizan tanto la relajación como el desafío. También se encontró que las motivaciones varían según la edad y el destino, lo que indica que las motivaciones no son solo individuales, sino también relacionadas con el contexto. Concluimos que la generación del milenio no es una generación global cohesionada en términos de motivaciones de viaje. Este artigo relata uma pesquisa global com viajantes millennials entre 18 e 35 anos e analisa as motivações em todas as regiões e países do mundo. Uma versão adaptada da Leisure Motivations Scale foi submetida a análise fatorial, revelando quatro dimensões de motivação: Relaxamento, Exploração, Desafio e Socialização. Todos os Millennials tendem a ver a exploração como o mais importante, mas os viajantes asiáticos, em particular, enfatizam o relaxamento e o desafio. Verificou-se também que as motivações variam de acordo com a idade e o destino, indicando que as motivações não são apenas individuais, mas também relacionadas ao contexto. Concluímos que a geração do milênio não é uma geração global coesa em termos de motivações de viagem. Anptur2020-01-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedEvaluado por paresAvaliado por paresapplication/pdfhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/188310.7784/rbtur.v14i1.1883Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 14 No. 1 (2020): janeiro/abril; 126-139Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 14 Núm. 1 (2020): janeiro/abril; 126-139Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 14 n. 1 (2020): janeiro/abril; 126-1391982-6125reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinstname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)instacron:ANPPGTenghttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1883/1345Copyright (c) 2020 Greg Richards, Wendy Morrillinfo:eu-repo/semantics/openAccessRichards, GregMorrill, Wendy2020-06-25T13:58:43Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1883Revistahttps://rbtur.org.br/rbturONGhttps://rbtur.org.br/rbtur/oai||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br1982-61251982-6125opendoar:2020-06-25T13:58:43Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Motivations of global Millennial travelers Motivaciones de los viajeros globales de la generación del milenio Motivações dos viajantes millennials globais |
title |
Motivations of global Millennial travelers |
spellingShingle |
Motivations of global Millennial travelers Richards, Greg Millennial travellers; motivations; travel behaviour; Generation Y; Generation Z Viajeros milenarios; motivaciones comportamiento de viaje; Generacion y; Generación Z Millennial; motivações; comportamento de viagem; Geração Y; Geração Z |
title_short |
Motivations of global Millennial travelers |
title_full |
Motivations of global Millennial travelers |
title_fullStr |
Motivations of global Millennial travelers |
title_full_unstemmed |
Motivations of global Millennial travelers |
title_sort |
Motivations of global Millennial travelers |
author |
Richards, Greg |
author_facet |
Richards, Greg Morrill, Wendy |
author_role |
author |
author2 |
Morrill, Wendy |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Richards, Greg Morrill, Wendy |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Millennial travellers; motivations; travel behaviour; Generation Y; Generation Z Viajeros milenarios; motivaciones comportamiento de viaje; Generacion y; Generación Z Millennial; motivações; comportamento de viagem; Geração Y; Geração Z |
topic |
Millennial travellers; motivations; travel behaviour; Generation Y; Generation Z Viajeros milenarios; motivaciones comportamiento de viaje; Generacion y; Generación Z Millennial; motivações; comportamento de viagem; Geração Y; Geração Z |
description |
This paper reports on a global survey of Millennial travellers aged 18-35 and analyses motivations across world regions and countries. An adapted version of the Leisure Motivations Scale was subjected to factor analysis, revealing four dimensions of motivation: Relaxation, Exploring, Challenge and Socialising. All Millennials tend to see exploring as most important, but Asian travellers in particular emphasise both relaxation and challenge. Motivations were also found to vary according to age and destination, indicating that motivations are not just individual, but also context-related. We conclude that Millennials are not a coherent global generation in terms of travel motivations. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-01-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer reviewed Evaluado por pares Avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1883 10.7784/rbtur.v14i1.1883 |
url |
https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1883 |
identifier_str_mv |
10.7784/rbtur.v14i1.1883 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1883/1345 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Greg Richards, Wendy Morrill info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Greg Richards, Wendy Morrill |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Anptur |
publisher.none.fl_str_mv |
Anptur |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 14 No. 1 (2020): janeiro/abril; 126-139 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 14 Núm. 1 (2020): janeiro/abril; 126-139 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 14 n. 1 (2020): janeiro/abril; 126-139 1982-6125 reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo instname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR) instacron:ANPPGT |
instname_str |
Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR) |
instacron_str |
ANPPGT |
institution |
ANPPGT |
reponame_str |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
collection |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR) |
repository.mail.fl_str_mv |
||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br |
_version_ |
1797675689208446976 |