Bibliometric balance of scientific literature in Physical Education and Special Education originating from theses and dissertations
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | RevistaBrasileiradePós-Graduação |
Texto Completo: | http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/212 |
Resumo: | This article has the purpose of presenting part of the results of a research that verified the configuration of scientific production derived from dissertations and thesis in the interface between Physical Education and Special Education, consolidated in goods, books and chapters of books. The obtained results showed that 58% of the publications generated by the dissertations and thesis were published under the form of articles, followed by chapters (29%) and books (13%), confirming what the reference literature indicates, that the publication channel most used by researchers to divulge their works is the publication of articles in scientific journals. Such findings also indicated that the act of publishing is taking other dimensions, and the current model for the evaluation of graduate programs conducted by CAPES possesses well-known influence in the process that orientates the production of the knowledge. |
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Bibliometric balance of scientific literature in Physical Education and Special Education originating from theses and dissertationsBalance bibliométrico de la producción científica en Educación Física y Educación Especial oriunda de tesis y disertacionesBalanço bibliométrico da produção científica em Educação Física e Educação Especial oriunda de teses e dissertaçõesEducação Especial. Educação Física. Produção Científica. Análise Bibliométrica.Special Education. Physical Education. Scientific Production. Bibliometric Analysis.Educación Especial. Educación Física. Producción Científica. Análisis Bibliométrico.This article has the purpose of presenting part of the results of a research that verified the configuration of scientific production derived from dissertations and thesis in the interface between Physical Education and Special Education, consolidated in goods, books and chapters of books. The obtained results showed that 58% of the publications generated by the dissertations and thesis were published under the form of articles, followed by chapters (29%) and books (13%), confirming what the reference literature indicates, that the publication channel most used by researchers to divulge their works is the publication of articles in scientific journals. Such findings also indicated that the act of publishing is taking other dimensions, and the current model for the evaluation of graduate programs conducted by CAPES possesses well-known influence in the process that orientates the production of the knowledge.Este artigo apresenta os resultados de uma pesquisa que verificou como se configura a produção científica oriunda de dissertações e teses na interface entre Educação Física e Educação Especial, consolidada em artigos, livros e capítulos de livros. Adotou-se como metodologia de pesquisa a análise bibliométrica. Os resultados obtidos mostraram que 58% das publicações geradas pelas dissertações/teses foram publicadas sob a forma de artigos, seguidas dos capítulos (29%) e livros (13%), confirmando o que indica a literatura de referência, ou seja, que o canal de publicação mais utilizado pelos pesquisadores para divulgar seus trabalhos é a publicação de artigo científico em periódico. Tais achados também indicaram que o ato de publicar vem tomando outras dimensões e o próprio modelo vigente de avaliação da pós-graduação conduzida pela Capes possui notória influência nesse processo que norteia a produção do conhecimento.Este artículo presenta los resultados de un estudio que verificó como se configura la producción científica oriunda de disertaciones y tesis en la interfaz entre Educación Física y Educación Especial, consolidada en artículos, libros y capítulos de libros. Se adoptó como metodología de estudio el análisis bibliométrico. Los resultados obtenidos mostraron que el 58% de las publicaciones generadas por las disertaciones/tesis fueron publicadas bajo la forma de artículos, seguidas de los capítulos (29%) y libros (13%), confirmando lo que indica la literatura de referencia, o sea, que el canal de publicación más utilizado por los investigadores para divulgar sus trabajos es la publicación de artículo científico en periódico. Dichos datos también indican que el acto de publicar está tomando otras dimensiones y el propio modelo vigente de evaluación del posgrado conducido por la Capes posee notoria influencia en ese proceso que guía la producción del conocimiento.Revista Brasileira de Pós-GraduaçãoSacardo, Michele SilvaHayashi, Maria Cristina Piumbato Innocentini2011-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/21210.21713/2358-2332.2011.v8.212RBPG; v. 8, n. 15 (2011)Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 8, n. 15 (2011)2358-23321806-8405reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduaçãoinstname:CAPESinstacron:CAPESporhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/212/202##submission.copyrightStatement##info:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-20T15:50:36Zmail@mail.com - |
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This article has the purpose of presenting part of the results of a research that verified the configuration of scientific production derived from dissertations and thesis in the interface between Physical Education and Special Education, consolidated in goods, books and chapters of books. The obtained results showed that 58% of the publications generated by the dissertations and thesis were published under the form of articles, followed by chapters (29%) and books (13%), confirming what the reference literature indicates, that the publication channel most used by researchers to divulge their works is the publication of articles in scientific journals. Such findings also indicated that the act of publishing is taking other dimensions, and the current model for the evaluation of graduate programs conducted by CAPES possesses well-known influence in the process that orientates the production of the knowledge. |
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