Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of Amazonas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | RevistaBrasileiradePós-Graduação |
Texto Completo: | http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/524 |
Resumo: | This article focuses on Public Higher Education Management. It provides an analysis of an initiative of the Federal University of Amazonas to increase the quality of graduate program offerings. The paper assesses the proposed Program to Support and Consolidation the Advancement of the Quality of Graduate Study at the Federal University of Amazonas – PACPG/UFAM. The said Program, in general, establishes the goal of achieving the academic excellence of graduate study at UFAM. The article deals with the conception of Higher Education and of the administration of this federal sphere of public education as a catalyst for an institutional culture whose results are rich in academic effectiveness and efficiency. |
id |
CAPES-1_7747332958684eacd96bec073233477b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.192.168.0.141:article/524 |
network_acronym_str |
CAPES-1 |
network_name_str |
RevistaBrasileiradePós-Graduação |
spelling |
Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of AmazonasA elevação da qualidade da pós-graduação: uma proposta da Universidade Federal do AmazonasInstitutional Culture. Higher Education. Graduate Study. Regional Symmetries.Institutional Culture. Higher Education. Graduate Study. Regional Symmetries.Cultura Institucional. Educación Superior. Calidad. Posgrado. Asimetrías Regionales.This article focuses on Public Higher Education Management. It provides an analysis of an initiative of the Federal University of Amazonas to increase the quality of graduate program offerings. The paper assesses the proposed Program to Support and Consolidation the Advancement of the Quality of Graduate Study at the Federal University of Amazonas – PACPG/UFAM. The said Program, in general, establishes the goal of achieving the academic excellence of graduate study at UFAM. The article deals with the conception of Higher Education and of the administration of this federal sphere of public education as a catalyst for an institutional culture whose results are rich in academic effectiveness and efficiency.O presente artigo tem como tema a gestão do ensino superior público. Constitui uma análise de iniciativa da Universidade Federal do Amazonas para a elevação da qualidade nos programas de pós graduação que oferece. O texto avalia, no âmbito de suas linhas, a proposta do Programa de Apoio à Consolidação e ao Avanço da Qualidadeda Pós-Graduação da Universidade Federal do Amazonas – PACPG/Ufam, que, em linhas gerais, estabeleceu como meta a conquista da excelência acadêmica da pós-graduação da Ufam. Trata da concepção de ensino superior e da administração dessa esfera do ensino público federal como catalisadora de uma cultura institucional cujos resultados sejam ricos em eficácia e eficiência acadêmicas.Este artículo trata de la gestión de la Educación Superior Pública. Es un análisis de una iniciativa de la Universidad Federal de Amazonas para mejorar la calidad de los programas de posgrado que ofrece. El documento analiza la propuesta del Programa de Apoyo a la Consolidación y Promoción de la Calidadad del Posgrado de la Universidad Federal de Amazonas – PACPG/UFAM que, en general, fijó como su objetivo alcanzar la excelencia académia. Trata de la concepción de educación superior y de la administración de este sector de la enseñanza pública federal como catalizadora de una cultura institucional cuyos resultados sean ricos en eficacia e eficiencia académica.Revista Brasileira de Pós-GraduaçãoOliveira, Selma Suely Baçal deOliveira Filho, Emídio Cantídio deBentes, Arone do Nascimento2014-07-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/52410.21713/2358-2332.2014.v11.524RBPG; v. 11, n. 23 (2014)Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 11, n. 23 (2014)2358-23321806-8405reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduaçãoinstname:CAPESinstacron:CAPESporhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/524/395##submission.copyrightStatement##info:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-20T15:52:01Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of Amazonas A elevação da qualidade da pós-graduação: uma proposta da Universidade Federal do Amazonas Institutional Culture. Higher Education. Graduate Study. Regional Symmetries. |
title |
Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of Amazonas |
spellingShingle |
Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of Amazonas Oliveira, Selma Suely Baçal de Institutional Culture. Higher Education. Graduate Study. Regional Symmetries. Cultura Institucional. Educación Superior. Calidad. Posgrado. Asimetrías Regionales. |
title_short |
Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of Amazonas |
title_full |
Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of Amazonas |
title_fullStr |
Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of Amazonas |
title_full_unstemmed |
Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of Amazonas |
title_sort |
Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of Amazonas |
author |
Oliveira, Selma Suely Baçal de |
author_facet |
Oliveira, Selma Suely Baçal de Oliveira Filho, Emídio Cantídio de Bentes, Arone do Nascimento |
author_role |
author |
author2 |
Oliveira Filho, Emídio Cantídio de Bentes, Arone do Nascimento |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Selma Suely Baçal de Oliveira Filho, Emídio Cantídio de Bentes, Arone do Nascimento |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Institutional Culture. Higher Education. Graduate Study. Regional Symmetries. Cultura Institucional. Educación Superior. Calidad. Posgrado. Asimetrías Regionales. |
topic |
Institutional Culture. Higher Education. Graduate Study. Regional Symmetries. Cultura Institucional. Educación Superior. Calidad. Posgrado. Asimetrías Regionales. |
dc.description.none.fl_txt_mv |
This article focuses on Public Higher Education Management. It provides an analysis of an initiative of the Federal University of Amazonas to increase the quality of graduate program offerings. The paper assesses the proposed Program to Support and Consolidation the Advancement of the Quality of Graduate Study at the Federal University of Amazonas – PACPG/UFAM. The said Program, in general, establishes the goal of achieving the academic excellence of graduate study at UFAM. The article deals with the conception of Higher Education and of the administration of this federal sphere of public education as a catalyst for an institutional culture whose results are rich in academic effectiveness and efficiency. O presente artigo tem como tema a gestão do ensino superior público. Constitui uma análise de iniciativa da Universidade Federal do Amazonas para a elevação da qualidade nos programas de pós graduação que oferece. O texto avalia, no âmbito de suas linhas, a proposta do Programa de Apoio à Consolidação e ao Avanço da Qualidadeda Pós-Graduação da Universidade Federal do Amazonas – PACPG/Ufam, que, em linhas gerais, estabeleceu como meta a conquista da excelência acadêmica da pós-graduação da Ufam. Trata da concepção de ensino superior e da administração dessa esfera do ensino público federal como catalisadora de uma cultura institucional cujos resultados sejam ricos em eficácia e eficiência acadêmicas. Este artículo trata de la gestión de la Educación Superior Pública. Es un análisis de una iniciativa de la Universidad Federal de Amazonas para mejorar la calidad de los programas de posgrado que ofrece. El documento analiza la propuesta del Programa de Apoyo a la Consolidación y Promoción de la Calidadad del Posgrado de la Universidad Federal de Amazonas – PACPG/UFAM que, en general, fijó como su objetivo alcanzar la excelencia académia. Trata de la concepción de educación superior y de la administración de este sector de la enseñanza pública federal como catalizadora de una cultura institucional cuyos resultados sean ricos en eficacia e eficiencia académica. |
description |
This article focuses on Public Higher Education Management. It provides an analysis of an initiative of the Federal University of Amazonas to increase the quality of graduate program offerings. The paper assesses the proposed Program to Support and Consolidation the Advancement of the Quality of Graduate Study at the Federal University of Amazonas – PACPG/UFAM. The said Program, in general, establishes the goal of achieving the academic excellence of graduate study at UFAM. The article deals with the conception of Higher Education and of the administration of this federal sphere of public education as a catalyst for an institutional culture whose results are rich in academic effectiveness and efficiency. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-07-24 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/524 10.21713/2358-2332.2014.v11.524 |
url |
http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/524 |
identifier_str_mv |
10.21713/2358-2332.2014.v11.524 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/524/395 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
##submission.copyrightStatement## info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
##submission.copyrightStatement## |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pós-Graduação |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pós-Graduação |
dc.source.none.fl_str_mv |
RBPG; v. 11, n. 23 (2014) Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 11, n. 23 (2014) 2358-2332 1806-8405 reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduação instname:CAPES instacron:CAPES |
reponame_str |
RevistaBrasileiradePós-Graduação |
collection |
RevistaBrasileiradePós-Graduação |
instname_str |
CAPES |
instacron_str |
CAPES |
institution |
CAPES |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1639987076034199552 |