Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of Amazonas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, Selma Suely Baçal de
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Oliveira Filho, Emídio Cantídio de, Bentes, Arone do Nascimento
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: RevistaBrasileiradePós-Graduação
Texto Completo: http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/524
Resumo: This article focuses on Public Higher Education Management. It provides an analysis of an initiative of the Federal University of Amazonas to increase the quality of graduate program offerings. The paper assesses the proposed Program to Support and Consolidation the Advancement of the Quality of Graduate Study at the Federal University of Amazonas – PACPG/UFAM. The said Program, in general, establishes the goal of achieving the academic excellence of graduate study at UFAM. The article deals with the conception of Higher Education and of the administration of this federal sphere of public education as a catalyst for an institutional culture whose results are rich in academic effectiveness and efficiency.
id CAPES-1_7747332958684eacd96bec073233477b
oai_identifier_str oai:ojs.192.168.0.141:article/524
network_acronym_str CAPES-1
network_name_str RevistaBrasileiradePós-Graduação
spelling Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of AmazonasA elevação da qualidade da pós-graduação: uma proposta da Universidade Federal do AmazonasInstitutional Culture. Higher Education. Graduate Study. Regional Symmetries.Institutional Culture. Higher Education. Graduate Study. Regional Symmetries.Cultura Institucional. Educación Superior. Calidad. Posgrado. Asimetrías Regionales.This article focuses on Public Higher Education Management. It provides an analysis of an initiative of the Federal University of Amazonas to increase the quality of graduate program offerings. The paper assesses the proposed Program to Support and Consolidation the Advancement of the Quality of Graduate Study at the Federal University of Amazonas – PACPG/UFAM. The said Program, in general, establishes the goal of achieving the academic excellence of graduate study at UFAM. The article deals with the conception of Higher Education and of the administration of this federal sphere of public education as a catalyst for an institutional culture whose results are rich in academic effectiveness and efficiency.O presente artigo tem como tema a gestão do ensino superior público. Constitui uma análise de iniciativa da Universidade Federal do Amazonas para a elevação da qualidade nos programas de pós graduação que oferece. O texto avalia, no âmbito de suas linhas, a proposta do Programa de Apoio à Consolidação e ao Avanço da Qualidadeda Pós-Graduação da Universidade Federal do Amazonas – PACPG/Ufam, que, em linhas gerais, estabeleceu como meta a conquista da excelência acadêmica da pós-graduação da Ufam. Trata da concepção de ensino superior e da administração dessa esfera do ensino público federal como catalisadora de uma cultura institucional cujos resultados sejam ricos em eficácia e eficiência acadêmicas.Este artículo trata de la gestión de la Educación Superior Pública. Es un análisis de una iniciativa de la Universidad Federal de Amazonas para mejorar la calidad de los programas de posgrado que ofrece. El documento analiza la propuesta del Programa de Apoyo a la Consolidación y Promoción de la Calidadad del Posgrado de la Universidad Federal de Amazonas – PACPG/UFAM que, en general, fijó como su objetivo alcanzar la excelencia académia. Trata de la concepción de educación superior y de la administración de este sector de la enseñanza pública federal como catalizadora de una cultura institucional cuyos resultados sean ricos en eficacia e eficiencia académica.Revista Brasileira de Pós-GraduaçãoOliveira, Selma Suely Baçal deOliveira Filho, Emídio Cantídio deBentes, Arone do Nascimento2014-07-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/52410.21713/2358-2332.2014.v11.524RBPG; v. 11, n. 23 (2014)Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 11, n. 23 (2014)2358-23321806-8405reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduaçãoinstname:CAPESinstacron:CAPESporhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/524/395##submission.copyrightStatement##info:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-20T15:52:01Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of Amazonas
A elevação da qualidade da pós-graduação: uma proposta da Universidade Federal do Amazonas
Institutional Culture. Higher Education. Graduate Study. Regional Symmetries.
title Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of Amazonas
spellingShingle Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of Amazonas
Oliveira, Selma Suely Baçal de
Institutional Culture. Higher Education. Graduate Study. Regional Symmetries.
Cultura Institucional. Educación Superior. Calidad. Posgrado. Asimetrías Regionales.
title_short Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of Amazonas
title_full Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of Amazonas
title_fullStr Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of Amazonas
title_full_unstemmed Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of Amazonas
title_sort Improving the quality of graduate education: a proposal at the Federal University of Amazonas
author Oliveira, Selma Suely Baçal de
author_facet Oliveira, Selma Suely Baçal de
Oliveira Filho, Emídio Cantídio de
Bentes, Arone do Nascimento
author_role author
author2 Oliveira Filho, Emídio Cantídio de
Bentes, Arone do Nascimento
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira, Selma Suely Baçal de
Oliveira Filho, Emídio Cantídio de
Bentes, Arone do Nascimento
dc.subject.none.fl_str_mv



dc.subject.por.fl_str_mv Institutional Culture. Higher Education. Graduate Study. Regional Symmetries.
Cultura Institucional. Educación Superior. Calidad. Posgrado. Asimetrías Regionales.
topic Institutional Culture. Higher Education. Graduate Study. Regional Symmetries.
Cultura Institucional. Educación Superior. Calidad. Posgrado. Asimetrías Regionales.
dc.description.none.fl_txt_mv This article focuses on Public Higher Education Management. It provides an analysis of an initiative of the Federal University of Amazonas to increase the quality of graduate program offerings. The paper assesses the proposed Program to Support and Consolidation the Advancement of the Quality of Graduate Study at the Federal University of Amazonas – PACPG/UFAM. The said Program, in general, establishes the goal of achieving the academic excellence of graduate study at UFAM. The article deals with the conception of Higher Education and of the administration of this federal sphere of public education as a catalyst for an institutional culture whose results are rich in academic effectiveness and efficiency.
O presente artigo tem como tema a gestão do ensino superior público. Constitui uma análise de iniciativa da Universidade Federal do Amazonas para a elevação da qualidade nos programas de pós graduação que oferece. O texto avalia, no âmbito de suas linhas, a proposta do Programa de Apoio à Consolidação e ao Avanço da Qualidadeda Pós-Graduação da Universidade Federal do Amazonas – PACPG/Ufam, que, em linhas gerais, estabeleceu como meta a conquista da excelência acadêmica da pós-graduação da Ufam. Trata da concepção de ensino superior e da administração dessa esfera do ensino público federal como catalisadora de uma cultura institucional cujos resultados sejam ricos em eficácia e eficiência acadêmicas.
Este artículo trata de la gestión de la Educación Superior Pública. Es un análisis de una iniciativa de la Universidad Federal de Amazonas para mejorar la calidad de los programas de posgrado que ofrece. El documento analiza la propuesta del Programa de Apoyo a la Consolidación y Promoción de la Calidadad del Posgrado de la Universidad Federal de Amazonas – PACPG/UFAM que, en general, fijó como su objetivo alcanzar la excelencia académia. Trata de la concepción de educación superior y de la administración de este sector de la enseñanza pública federal como catalizadora de una cultura institucional cuyos resultados sean ricos en eficacia e eficiencia académica.
description This article focuses on Public Higher Education Management. It provides an analysis of an initiative of the Federal University of Amazonas to increase the quality of graduate program offerings. The paper assesses the proposed Program to Support and Consolidation the Advancement of the Quality of Graduate Study at the Federal University of Amazonas – PACPG/UFAM. The said Program, in general, establishes the goal of achieving the academic excellence of graduate study at UFAM. The article deals with the conception of Higher Education and of the administration of this federal sphere of public education as a catalyst for an institutional culture whose results are rich in academic effectiveness and efficiency.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-07-24
dc.type.none.fl_str_mv


dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/524
10.21713/2358-2332.2014.v11.524
url http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/524
identifier_str_mv 10.21713/2358-2332.2014.v11.524
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/524/395
dc.rights.driver.fl_str_mv ##submission.copyrightStatement##
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv ##submission.copyrightStatement##
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Pós-Graduação
publisher.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Pós-Graduação
dc.source.none.fl_str_mv RBPG; v. 11, n. 23 (2014)
Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 11, n. 23 (2014)
2358-2332
1806-8405
reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduação
instname:CAPES
instacron:CAPES
reponame_str RevistaBrasileiradePós-Graduação
collection RevistaBrasileiradePós-Graduação
instname_str CAPES
instacron_str CAPES
institution CAPES
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1639987076034199552