Evaluation of Educational Programs: two issues
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/5 |
Resumo: | The problem of program assessment is seen against the backdrop of Brazil's tardy development in educational assessment. This article proposes essentially two questions, one related to the overall assessment process in general, the other related to the structure of a program assessment. First, as a team, assessment is viewed in a democratic perspective and enhances the binding function of the evaluator in a team. The text recognizes the existence of numerous assessment models but focuses on Robert L. Stake's (1973) ideas and analyzes in detail the importance of meeting the diversity of interests of each and all people involved or affected by the assessment. |
id |
CESGRAN-1_899475fa1224a64a8d6d67ea34c561f2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/5 |
network_acronym_str |
CESGRAN-1 |
network_name_str |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
repository_id_str |
|
spelling |
Evaluation of Educational Programs: two issuesEvaluacion de Programas Educativos: dos preguntasAvaliação de Programas Educacionais: duas questõesEvaluation; Educational Evaluation; Program Evaluation; Project Evaluation; ModelsEvaluacion; Evaluacion Educativa; Evaluacion de Programas; Evaluacion de Proyectos; Modelosavaliação, avaliação educacional, avaliação de programas, avaliação de projetos, modelos.The problem of program assessment is seen against the backdrop of Brazil's tardy development in educational assessment. This article proposes essentially two questions, one related to the overall assessment process in general, the other related to the structure of a program assessment. First, as a team, assessment is viewed in a democratic perspective and enhances the binding function of the evaluator in a team. The text recognizes the existence of numerous assessment models but focuses on Robert L. Stake's (1973) ideas and analyzes in detail the importance of meeting the diversity of interests of each and all people involved or affected by the assessment. El problema de la evaluacion de programas se presenta con relacion al retraso habido en el desarrollo de la evaluacion educativa en el Brasil. El texto considera basicamente dos cuestiones: una, unida al proceso de la evaluacion en general; y la otra, relacionada con la estructura de una evaluacion de programas. Inicialmente, por tratarse de un trabajo en equipo, la evaluacion es vista según una perspectiva democratica y realza la funcion unitiva del evaluador en un trabajo en equipo. El texto reconoce la existencia de innumerables modelos de evaluacion; aunque centra su desarrollo en el pensamiento de Robert L. Stake (1973) y considera con detalle la importancia de atender a la diversidad de los intereses de toda y cualquier persona envuelta o afectada por la evaluacion. O problema da avaliação de programas e colocado em relação ao tardio desenvolvimento da avaliação educacional no Brasil. O texto propoe basicamente duas indagacoes: uma, ligada ao processo de avaliação em geral; outra, relacionada com a estrutura de uma avaliação de programas. Inicialmente, por ser um trabalho de equipe, a avaliação e vista segundo uma perspectiva democrática e realça a função aglutinante do avaliador em um trabalho de equipe. O texto reconhece a existência de inúmeros modelos de avaliação; centra, porem, o seu desenvolvimento no pensamento de Robert L. Stake (1973) e considera em detalhes a importância de atender à diversidade dos interesses de todas e quaisquer pessoas envolvidas ou afetadas pela avaliação.Fundação CesgranrioVianna, Heraldo Marelim2010-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/510.22347/2175-2753v2i4.5Revista Meta: Avaliação; v. 2, n. 4 (2010): Revista Meta: Avaliacao; 1-122175-2753reponame:Meta: avaliação (Rio de Janeiro)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIOporhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/5/61Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranriohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2010-05-06T12:09:03Zoai:ojs.localhost:article/5Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/indexPRIhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/oaimetaavaliacao@cesgranrio.org.br2175-27532175-2753opendoar:2010-05-06T12:09:03Meta: avaliação (Rio de Janeiro) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Evaluation of Educational Programs: two issues Evaluacion de Programas Educativos: dos preguntas Avaliação de Programas Educacionais: duas questões |
title |
Evaluation of Educational Programs: two issues |
spellingShingle |
Evaluation of Educational Programs: two issues Vianna, Heraldo Marelim Evaluation; Educational Evaluation; Program Evaluation; Project Evaluation; Models Evaluacion; Evaluacion Educativa; Evaluacion de Programas; Evaluacion de Proyectos; Modelos avaliação, avaliação educacional, avaliação de programas, avaliação de projetos, modelos. |
title_short |
Evaluation of Educational Programs: two issues |
title_full |
Evaluation of Educational Programs: two issues |
title_fullStr |
Evaluation of Educational Programs: two issues |
title_full_unstemmed |
Evaluation of Educational Programs: two issues |
title_sort |
Evaluation of Educational Programs: two issues |
author |
Vianna, Heraldo Marelim |
author_facet |
Vianna, Heraldo Marelim |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vianna, Heraldo Marelim |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Evaluation; Educational Evaluation; Program Evaluation; Project Evaluation; Models Evaluacion; Evaluacion Educativa; Evaluacion de Programas; Evaluacion de Proyectos; Modelos avaliação, avaliação educacional, avaliação de programas, avaliação de projetos, modelos. |
topic |
Evaluation; Educational Evaluation; Program Evaluation; Project Evaluation; Models Evaluacion; Evaluacion Educativa; Evaluacion de Programas; Evaluacion de Proyectos; Modelos avaliação, avaliação educacional, avaliação de programas, avaliação de projetos, modelos. |
description |
The problem of program assessment is seen against the backdrop of Brazil's tardy development in educational assessment. This article proposes essentially two questions, one related to the overall assessment process in general, the other related to the structure of a program assessment. First, as a team, assessment is viewed in a democratic perspective and enhances the binding function of the evaluator in a team. The text recognizes the existence of numerous assessment models but focuses on Robert L. Stake's (1973) ideas and analyzes in detail the importance of meeting the diversity of interests of each and all people involved or affected by the assessment. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-03-31 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/5 10.22347/2175-2753v2i4.5 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/5 |
identifier_str_mv |
10.22347/2175-2753v2i4.5 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/5/61 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranrio http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranrio http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Meta: Avaliação; v. 2, n. 4 (2010): Revista Meta: Avaliacao; 1-12 2175-2753 reponame:Meta: avaliação (Rio de Janeiro) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO |
institution |
CESGRANRIO |
reponame_str |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
collection |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
repository.name.fl_str_mv |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
metaavaliacao@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754845672714010624 |