A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning Environments

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Galvao, Maria Ceci­lia Alves
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Elliot, Ligia Gomes, Leite, Ligia Silva, Hildenbrand, Luci­ Mary Araujo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
spa
Título da fonte: Meta: avaliação (Rio de Janeiro)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/137
Resumo: This article presents an analysis of the indicators of the pedagogic-educational category of the instrument anchored in the original model of Schlemmer and Fagundes (2001) and Schlemmer (2002), for evaluation of softwares called virtual environments of apprenticeship according to the technical literature of the area.
id CESGRAN-1_afe8d64f761fb3500e065320d5b87a5b
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/137
network_acronym_str CESGRAN-1
network_name_str Meta: avaliação (Rio de Janeiro)
repository_id_str
spelling A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning EnvironmentsAnalisis de la Dimension Didactico-Pedagogica en Ambientes Virtuales de AprendizajeAnalise da Dimensao Didatico-Pedagogica em Ambientes Virtuais de AprendizagemDistance education; Software evaluation; Virtual learning environmentsEducacion a Distancia; Evaluacion de sotfwares; Ambientes virtuales de aprendizajeEducação à distância; Avaliação de softwares; Ambientes virtuais de aprendizagemThis article presents an analysis of the indicators of the pedagogic-educational category of the instrument anchored in the original model of Schlemmer and Fagundes (2001) and Schlemmer (2002), for evaluation of softwares called virtual environments of apprenticeship according to the technical literature of the area.Este artículo presenta el analisis de los indicadores de la categoria didactico-pedagogica del instrumento basado en el modelo original de Schlemmer y Fagundes (2001) y Schlemmer (2002), para evaluacion de softwares denominados ambientes virtuales de aprendizaje según la literatura del area.Este artigo apresenta a analise dos indicadores da categoria didatico-pedagogica do instrumento ancorado no modelo original de Schlemmer e Fagundes (2001) e Schlemmer (2002), para avaliação de softwares denominados ambientes virtuais de aprendizagem à luz da literatura tecnica da area.Fundação CesgranrioGalvao, Maria Ceci­lia AlvesElliot, Ligia GomesLeite, Ligia SilvaHildenbrand, Luci­ Mary Araujo2013-05-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/13710.22347/2175-2753v5i13.137Revista Meta: Avaliação; v. 5, n. 13 (2013): Revista Meta: Avaliacao; 12-282175-2753reponame:Meta: avaliação (Rio de Janeiro)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIOporspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/137/218https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/137/pdfDireitos autorais 2015 Fundação Cesgranriohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2013-08-02T11:58:09Zoai:ojs.localhost:article/137Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/indexPRIhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/oaimetaavaliacao@cesgranrio.org.br2175-27532175-2753opendoar:2013-08-02T11:58:09Meta: avaliação (Rio de Janeiro) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning Environments
Analisis de la Dimension Didactico-Pedagogica en Ambientes Virtuales de Aprendizaje
Analise da Dimensao Didatico-Pedagogica em Ambientes Virtuais de Aprendizagem
title A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning Environments
spellingShingle A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning Environments
Galvao, Maria Ceci­lia Alves
Distance education; Software evaluation; Virtual learning environments
Educacion a Distancia; Evaluacion de sotfwares; Ambientes virtuales de aprendizaje
Educação à distância; Avaliação de softwares; Ambientes virtuais de aprendizagem
title_short A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning Environments
title_full A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning Environments
title_fullStr A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning Environments
title_full_unstemmed A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning Environments
title_sort A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning Environments
author Galvao, Maria Ceci­lia Alves
author_facet Galvao, Maria Ceci­lia Alves
Elliot, Ligia Gomes
Leite, Ligia Silva
Hildenbrand, Luci­ Mary Araujo
author_role author
author2 Elliot, Ligia Gomes
Leite, Ligia Silva
Hildenbrand, Luci­ Mary Araujo
author2_role author
author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Galvao, Maria Ceci­lia Alves
Elliot, Ligia Gomes
Leite, Ligia Silva
Hildenbrand, Luci­ Mary Araujo
dc.subject.none.fl_str_mv


dc.subject.por.fl_str_mv Distance education; Software evaluation; Virtual learning environments
Educacion a Distancia; Evaluacion de sotfwares; Ambientes virtuales de aprendizaje
Educação à distância; Avaliação de softwares; Ambientes virtuais de aprendizagem
topic Distance education; Software evaluation; Virtual learning environments
Educacion a Distancia; Evaluacion de sotfwares; Ambientes virtuales de aprendizaje
Educação à distância; Avaliação de softwares; Ambientes virtuais de aprendizagem
description This article presents an analysis of the indicators of the pedagogic-educational category of the instrument anchored in the original model of Schlemmer and Fagundes (2001) and Schlemmer (2002), for evaluation of softwares called virtual environments of apprenticeship according to the technical literature of the area.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-05-15
dc.type.none.fl_str_mv


dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/137
10.22347/2175-2753v5i13.137
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/137
identifier_str_mv 10.22347/2175-2753v5i13.137
dc.language.iso.fl_str_mv por
spa
language por
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/137/218
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/137/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranrio
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranrio
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Revista Meta: Avaliação; v. 5, n. 13 (2013): Revista Meta: Avaliacao; 12-28
2175-2753
reponame:Meta: avaliação (Rio de Janeiro)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO
institution CESGRANRIO
reponame_str Meta: avaliação (Rio de Janeiro)
collection Meta: avaliação (Rio de Janeiro)
repository.name.fl_str_mv Meta: avaliação (Rio de Janeiro) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv metaavaliacao@cesgranrio.org.br
_version_ 1754845672775876608