A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning Environments
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa |
Título da fonte: | Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/137 |
Resumo: | This article presents an analysis of the indicators of the pedagogic-educational category of the instrument anchored in the original model of Schlemmer and Fagundes (2001) and Schlemmer (2002), for evaluation of softwares called virtual environments of apprenticeship according to the technical literature of the area. |
id |
CESGRAN-1_afe8d64f761fb3500e065320d5b87a5b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/137 |
network_acronym_str |
CESGRAN-1 |
network_name_str |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
repository_id_str |
|
spelling |
A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning EnvironmentsAnalisis de la Dimension Didactico-Pedagogica en Ambientes Virtuales de AprendizajeAnalise da Dimensao Didatico-Pedagogica em Ambientes Virtuais de AprendizagemDistance education; Software evaluation; Virtual learning environmentsEducacion a Distancia; Evaluacion de sotfwares; Ambientes virtuales de aprendizajeEducação à distância; Avaliação de softwares; Ambientes virtuais de aprendizagemThis article presents an analysis of the indicators of the pedagogic-educational category of the instrument anchored in the original model of Schlemmer and Fagundes (2001) and Schlemmer (2002), for evaluation of softwares called virtual environments of apprenticeship according to the technical literature of the area.Este artículo presenta el analisis de los indicadores de la categoria didactico-pedagogica del instrumento basado en el modelo original de Schlemmer y Fagundes (2001) y Schlemmer (2002), para evaluacion de softwares denominados ambientes virtuales de aprendizaje según la literatura del area.Este artigo apresenta a analise dos indicadores da categoria didatico-pedagogica do instrumento ancorado no modelo original de Schlemmer e Fagundes (2001) e Schlemmer (2002), para avaliação de softwares denominados ambientes virtuais de aprendizagem à luz da literatura tecnica da area.Fundação CesgranrioGalvao, Maria Cecilia AlvesElliot, Ligia GomesLeite, Ligia SilvaHildenbrand, Luci Mary Araujo2013-05-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/13710.22347/2175-2753v5i13.137Revista Meta: Avaliação; v. 5, n. 13 (2013): Revista Meta: Avaliacao; 12-282175-2753reponame:Meta: avaliação (Rio de Janeiro)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIOporspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/137/218https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/137/pdfDireitos autorais 2015 Fundação Cesgranriohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2013-08-02T11:58:09Zoai:ojs.localhost:article/137Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/indexPRIhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/oaimetaavaliacao@cesgranrio.org.br2175-27532175-2753opendoar:2013-08-02T11:58:09Meta: avaliação (Rio de Janeiro) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning Environments Analisis de la Dimension Didactico-Pedagogica en Ambientes Virtuales de Aprendizaje Analise da Dimensao Didatico-Pedagogica em Ambientes Virtuais de Aprendizagem |
title |
A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning Environments |
spellingShingle |
A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning Environments Galvao, Maria Cecilia Alves Distance education; Software evaluation; Virtual learning environments Educacion a Distancia; Evaluacion de sotfwares; Ambientes virtuales de aprendizaje Educação à distância; Avaliação de softwares; Ambientes virtuais de aprendizagem |
title_short |
A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning Environments |
title_full |
A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning Environments |
title_fullStr |
A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning Environments |
title_full_unstemmed |
A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning Environments |
title_sort |
A Didactic-Pedagogical Analysis of Virtual Liaoning Environments |
author |
Galvao, Maria Cecilia Alves |
author_facet |
Galvao, Maria Cecilia Alves Elliot, Ligia Gomes Leite, Ligia Silva Hildenbrand, Luci Mary Araujo |
author_role |
author |
author2 |
Elliot, Ligia Gomes Leite, Ligia Silva Hildenbrand, Luci Mary Araujo |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Galvao, Maria Cecilia Alves Elliot, Ligia Gomes Leite, Ligia Silva Hildenbrand, Luci Mary Araujo |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Distance education; Software evaluation; Virtual learning environments Educacion a Distancia; Evaluacion de sotfwares; Ambientes virtuales de aprendizaje Educação à distância; Avaliação de softwares; Ambientes virtuais de aprendizagem |
topic |
Distance education; Software evaluation; Virtual learning environments Educacion a Distancia; Evaluacion de sotfwares; Ambientes virtuales de aprendizaje Educação à distância; Avaliação de softwares; Ambientes virtuais de aprendizagem |
description |
This article presents an analysis of the indicators of the pedagogic-educational category of the instrument anchored in the original model of Schlemmer and Fagundes (2001) and Schlemmer (2002), for evaluation of softwares called virtual environments of apprenticeship according to the technical literature of the area. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-05-15 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/137 10.22347/2175-2753v5i13.137 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/137 |
identifier_str_mv |
10.22347/2175-2753v5i13.137 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por spa |
language |
por spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/137/218 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/137/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranrio http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranrio http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Meta: Avaliação; v. 5, n. 13 (2013): Revista Meta: Avaliacao; 12-28 2175-2753 reponame:Meta: avaliação (Rio de Janeiro) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO |
institution |
CESGRANRIO |
reponame_str |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
collection |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
repository.name.fl_str_mv |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
metaavaliacao@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754845672775876608 |