The Repercussions of Educational Policies in the School Setting

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Falsarella, Ana Maria
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
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Título da fonte: Meta: avaliação (Rio de Janeiro)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/180
Resumo: Theoretical-reflective study. Objective: address, from a critical perspective, the public policies for education triggered by the Constitution (CF/88), the Child and Adolescent Statute (ECA / n.8069/90 Law) and the National Education Law and Guidelines (LDB/n.9394/96 Law). Focus: impact of these policies on the decisions made by school staff, especially with regard to pedagogical proposal. Issues related to the fundamental understanding of the subject are also discussed: assessment of public policies, educational indicators, large-scale evaluations, Information and Communication Technologies (ICT) and school management. In conclusion, the development, implementation and evaluation of the educational proposal is identified as means for the school to make public policy in the local context (and not just execute it) and as a working tool and of ongoing education, emphasizing the performance of the management team to lead the school group.
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spelling The Repercussions of Educational Policies in the School SettingEfectos de la Politica de Educacion en la EscuelaRepercussoes das Politicas Educacionais no Âmbito EscolarEducational public policies; Evaluation of educational policies; School pedagogical proposal;Educational indicators; School managementPoliticas educacionales; Evaluacion de las politicas educacionales; Propuesta pedagogica de la escuela; Indicadores educacionales; Gestion escolarPoliticas públicas educacionais; Avaliação de politicas educacionais; Proposta pedagogica da escola; Indicadores educacionais; Gestao escolarPoliticas públicas educacionais; Avaliação de politicas educacionais; Proposta pedagogica da escola; Indicadores educacionais; Gestao escolarTheoretical-reflective study. Objective: address, from a critical perspective, the public policies for education triggered by the Constitution (CF/88), the Child and Adolescent Statute (ECA / n.8069/90 Law) and the National Education Law and Guidelines (LDB/n.9394/96 Law). Focus: impact of these policies on the decisions made by school staff, especially with regard to pedagogical proposal. Issues related to the fundamental understanding of the subject are also discussed: assessment of public policies, educational indicators, large-scale evaluations, Information and Communication Technologies (ICT) and school management. In conclusion, the development, implementation and evaluation of the educational proposal is identified as means for the school to make public policy in the local context (and not just execute it) and as a working tool and of ongoing education, emphasizing the performance of the management team to lead the school group.Se trata de un estudio teorico-reflexivo, cuyo objeto es analizar, bajo una perspectiva critica, las politicas públicas para la educacion originadas como consecuencia de la Constitucion Federal (CF/88), del Estatuto del Niño y del Adolescente (ECA / Ley nº 8069/90) y de la Ley de Directrices y Bases de la Educacion Nacional (LDB/ Ley nº 9394/96) en Brasil. Consta, en este trabajo, una focalizacion sobre el impacto de estas politicas en las decisiones que el personal de la escuela tomo, especialmente con respecto a la propuesta pedagogica. Tambien se tratan temas relacionados con el conocimiento fundamental del asunto: evaluacion de las politicas públicas, indicadores educacionales, evaluaciones de gran escala, Tecnologia de la Informacion y la Comunicacion (TIC) y la gestion escolar. En conclusion, se identifica el desarrollo, la implementacion y la evaluacion de la propuesta pedagogica como una manera que la escuela tiene de hacer politica pública dentro del contexto local (y no solo ejecutarla) y tambien como una herramienta laboral y de formacion permanente, subrayando el desempeño del equipo gestor para dirigir el grupo escolar.Estudo de carater teorico-reflexivo. Objetivo: abordar, de uma perspectiva critica, as politicas públicas para a educação desencadeadas a partir da Constituicao Federal (CF/88), do Estatuto da Crianca e do Adolescente (ECA/Lei n.8069/90) e da Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional (LDB/Lei n.9394/96). Foco: repercussao dessas politicas nas decisoes tomadas pelas equipes escolares, em especial no que tange à proposta pedagogica. Temas correlatos fundamentais ao entendimento do assunto tambem sao abordados: avaliação de politicas públicas, indicadores educacionais, avaliações de larga escala, Tecnologias da Informação e da Comunicação (TIC) e gestao escolar. A titulo de conclusao, identifica-se a elaboração, a execução e a avaliação da proposta pedagogica como forma de a escola fazer politica pública no contexto local (e nao apenas executa-la) e como instrumento de trabalho e de formação continuada em servico, relevando-se a atuação da equipe gestora na lideranca do grupo-escola.Fundação CesgranrioFalsarella, Ana Maria2014-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/18010.22347/2175-2753v5i15.180Revista Meta: Avaliação; v. 5, n. 15 (2013): Revista Meta: Avaliacao; 254-2712175-2753reponame:Meta: avaliação (Rio de Janeiro)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIOporspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/180/pdfhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/180/pdf_1AmericasbibliograficaDireitos autorais 2015 Fundação Cesgranriohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2014-09-16T17:04:36Zoai:ojs.localhost:article/180Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/indexPRIhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/oaimetaavaliacao@cesgranrio.org.br2175-27532175-2753opendoar:2014-09-16T17:04:36Meta: avaliação (Rio de Janeiro) - Fundação Cesgranriofalse
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