Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reduction

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Chrispino, Alvaro
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Santos, Tais Conceicao dos
Tipo de documento: Artigo
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/470
Resumo:  The present work focus on the school conflict as a result of school massification, which allowed the admission of students with different origins, conceptions and cultures. The manifestation of the conflict arises from the distinction the school did not work on. It indicates the movements made in the educational politics field and the efforts to define and implant pacific schools and classes. It presents three teaching techniques that contribute to the school violence reduction with its elements and possible variations.
id CESGRANRIO_5500bcdf5c42b64d0d35fdc10e1b2bea
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/470
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reductionPolitica de enseñanza para la prevencion de la violencia: tecnicas de enseñanza que pueden contribuir para la disminucion de la violencia escolarPolitica de ensino para a prevencao da violencia: Tecnicas de ensino que podem contribuir para a diminuicao da violencia escolarMediacion de conflicto escolar; Enseñanza y mediacion de conflicto; Prevencion de la violencia escolarSchool conflict mediation; Teaching and conflict mediation; School violence preventionMediação de conflito escolar; Ensino e mediação de conflito; Prevencao da violencia escolar The present work focus on the school conflict as a result of school massification, which allowed the admission of students with different origins, conceptions and cultures. The manifestation of the conflict arises from the distinction the school did not work on. It indicates the movements made in the educational politics field and the efforts to define and implant pacific schools and classes. It presents three teaching techniques that contribute to the school violence reduction with its elements and possible variations.El presente trabajo presenta el conflicto escolar como consecuencia de la masificacion de la escuela, entidad que permitio el ingreso de estudiantes de distintos origenes, valores y culturas, en la practica del derecho de una escuela para todos. La manifestacion del conflicto emerge de la diferencia que existe en la escuela y no se la trabaja. Señala tambien los movimientos realizados en el area de las politicas educacionales y los esfuerzos para definir e implantar una escuela y una clase pacifica. Presenta tres tecnicas de enseñanza que contribuyen para la disminucion de la violencia escolar con sus fundamentos y posibles variaciones. O presente trabalho focaliza o conflito escolar como fruto da massificação da escola, que permitiu o ingresso de estudantes com diferentes origens, valores e culturas, na concretização do direito de uma escola para todos. A manifestação do conflito surge da diferenca nao trabalhada pela escola. Indica os movimentos realizados no campo das politicas educacionais e os esforcos para definir e implantar uma escola pacifica e uma aula pacifica. Apresenta tres tecnicas de ensino que contribuem para a diminuicao da violencia escolar com seus fundamentos e possiveis variacoes.Fundação CesgranrioChrispino, AlvaroSantos, Tais Conceicao dos2011-01-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/470Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 19, n. 70 (2011): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 57-801809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-08-14T21:24:20Zoai:ojs.localhost:article/470Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-08-14T21:24:20Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reduction
Politica de enseñanza para la prevencion de la violencia: tecnicas de enseñanza que pueden contribuir para la disminucion de la violencia escolar
Politica de ensino para a prevencao da violencia: Tecnicas de ensino que podem contribuir para a diminuicao da violencia escolar
title Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reduction
spellingShingle Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reduction
Chrispino, Alvaro
Mediacion de conflicto escolar; Enseñanza y mediacion de conflicto; Prevencion de la violencia escolar
School conflict mediation; Teaching and conflict mediation; School violence prevention
Mediação de conflito escolar; Ensino e mediação de conflito; Prevencao da violencia escolar
title_short Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reduction
title_full Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reduction
title_fullStr Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reduction
title_full_unstemmed Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reduction
title_sort Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reduction
author Chrispino, Alvaro
author_facet Chrispino, Alvaro
Santos, Tais Conceicao dos
author_role author
author2 Santos, Tais Conceicao dos
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Chrispino, Alvaro
Santos, Tais Conceicao dos
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Mediacion de conflicto escolar; Enseñanza y mediacion de conflicto; Prevencion de la violencia escolar
School conflict mediation; Teaching and conflict mediation; School violence prevention
Mediação de conflito escolar; Ensino e mediação de conflito; Prevencao da violencia escolar
topic Mediacion de conflicto escolar; Enseñanza y mediacion de conflicto; Prevencion de la violencia escolar
School conflict mediation; Teaching and conflict mediation; School violence prevention
Mediação de conflito escolar; Ensino e mediação de conflito; Prevencao da violencia escolar
description  The present work focus on the school conflict as a result of school massification, which allowed the admission of students with different origins, conceptions and cultures. The manifestation of the conflict arises from the distinction the school did not work on. It indicates the movements made in the educational politics field and the efforts to define and implant pacific schools and classes. It presents three teaching techniques that contribute to the school violence reduction with its elements and possible variations.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-01-20
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/470
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/470
dc.language.iso.fl_str_mv pt; en; es
language_invalid_str_mv pt; en; es
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 19, n. 70 (2011): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 57-80
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832033639563264