Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reduction
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/470 |
Resumo: | The present work focus on the school conflict as a result of school massification, which allowed the admission of students with different origins, conceptions and cultures. The manifestation of the conflict arises from the distinction the school did not work on. It indicates the movements made in the educational politics field and the efforts to define and implant pacific schools and classes. It presents three teaching techniques that contribute to the school violence reduction with its elements and possible variations. |
id |
CESGRANRIO_5500bcdf5c42b64d0d35fdc10e1b2bea |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/470 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reductionPolitica de enseñanza para la prevencion de la violencia: tecnicas de enseñanza que pueden contribuir para la disminucion de la violencia escolarPolitica de ensino para a prevencao da violencia: Tecnicas de ensino que podem contribuir para a diminuicao da violencia escolarMediacion de conflicto escolar; Enseñanza y mediacion de conflicto; Prevencion de la violencia escolarSchool conflict mediation; Teaching and conflict mediation; School violence preventionMediação de conflito escolar; Ensino e mediação de conflito; Prevencao da violencia escolar The present work focus on the school conflict as a result of school massification, which allowed the admission of students with different origins, conceptions and cultures. The manifestation of the conflict arises from the distinction the school did not work on. It indicates the movements made in the educational politics field and the efforts to define and implant pacific schools and classes. It presents three teaching techniques that contribute to the school violence reduction with its elements and possible variations.El presente trabajo presenta el conflicto escolar como consecuencia de la masificacion de la escuela, entidad que permitio el ingreso de estudiantes de distintos origenes, valores y culturas, en la practica del derecho de una escuela para todos. La manifestacion del conflicto emerge de la diferencia que existe en la escuela y no se la trabaja. Señala tambien los movimientos realizados en el area de las politicas educacionales y los esfuerzos para definir e implantar una escuela y una clase pacifica. Presenta tres tecnicas de enseñanza que contribuyen para la disminucion de la violencia escolar con sus fundamentos y posibles variaciones. O presente trabalho focaliza o conflito escolar como fruto da massificação da escola, que permitiu o ingresso de estudantes com diferentes origens, valores e culturas, na concretização do direito de uma escola para todos. A manifestação do conflito surge da diferenca nao trabalhada pela escola. Indica os movimentos realizados no campo das politicas educacionais e os esforcos para definir e implantar uma escola pacifica e uma aula pacifica. Apresenta tres tecnicas de ensino que contribuem para a diminuicao da violencia escolar com seus fundamentos e possiveis variacoes.Fundação CesgranrioChrispino, AlvaroSantos, Tais Conceicao dos2011-01-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/470Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 19, n. 70 (2011): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 57-801809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-08-14T21:24:20Zoai:ojs.localhost:article/470Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-08-14T21:24:20Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reduction Politica de enseñanza para la prevencion de la violencia: tecnicas de enseñanza que pueden contribuir para la disminucion de la violencia escolar Politica de ensino para a prevencao da violencia: Tecnicas de ensino que podem contribuir para a diminuicao da violencia escolar |
title |
Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reduction |
spellingShingle |
Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reduction Chrispino, Alvaro Mediacion de conflicto escolar; Enseñanza y mediacion de conflicto; Prevencion de la violencia escolar School conflict mediation; Teaching and conflict mediation; School violence prevention Mediação de conflito escolar; Ensino e mediação de conflito; Prevencao da violencia escolar |
title_short |
Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reduction |
title_full |
Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reduction |
title_fullStr |
Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reduction |
title_full_unstemmed |
Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reduction |
title_sort |
Teaching policy to violence prevention: Teaching techniques that can contribute to school violence reduction |
author |
Chrispino, Alvaro |
author_facet |
Chrispino, Alvaro Santos, Tais Conceicao dos |
author_role |
author |
author2 |
Santos, Tais Conceicao dos |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Chrispino, Alvaro Santos, Tais Conceicao dos |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Mediacion de conflicto escolar; Enseñanza y mediacion de conflicto; Prevencion de la violencia escolar School conflict mediation; Teaching and conflict mediation; School violence prevention Mediação de conflito escolar; Ensino e mediação de conflito; Prevencao da violencia escolar |
topic |
Mediacion de conflicto escolar; Enseñanza y mediacion de conflicto; Prevencion de la violencia escolar School conflict mediation; Teaching and conflict mediation; School violence prevention Mediação de conflito escolar; Ensino e mediação de conflito; Prevencao da violencia escolar |
description |
The present work focus on the school conflict as a result of school massification, which allowed the admission of students with different origins, conceptions and cultures. The manifestation of the conflict arises from the distinction the school did not work on. It indicates the movements made in the educational politics field and the efforts to define and implant pacific schools and classes. It presents three teaching techniques that contribute to the school violence reduction with its elements and possible variations. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-01-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/470 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/470 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
pt; en; es |
language_invalid_str_mv |
pt; en; es |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 19, n. 70 (2011): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 57-80 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832033639563264 |