Will the invisible hand fix private Latin American higher education?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Castro, Claudio de Moura
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Navarro, Juan Carlos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
spa
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1055
Resumo: The paper discusses the strengths and shortcomings of private higher education in Latin America. It argues that private institutions play an important role and shows - with numbers - that profits and quality education are unrelated. In discussing regulations, it argues that both neglect and heavy-handed policies are not producing the expected results. What less prosperous and smaller private institution need is public support, in order to offer decent quality education and innovate in non-traditional areas, such as post-secondary programs. Indeed, they need help to structure courses, prepare teaching materials and train its teachers. 
id CESGRANRIO_569317816691f6ba153cc549364236c9
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/1055
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling Will the invisible hand fix private Latin American higher education?La mano invisible y la ensenanza superior latinoamericanaA mao invisivel e o ensino superior latinoamericano?Public; Private; Higher education; Universities; Postsecondary education; Liberal arts; Diversification; Technical education; Profits; Quality; Regulation. Accreditation; Authorization; Training of teachers; Teaching materialsPúblico; Privado; Educacion superior; Universidades; Educacion post-secundaria; Diversificacion; Educacion tecnica; Lucro; Calidad; Regulacion; Acreditacion; Autorizacion; Capacitacion docente; Materiales de enseñanzaPúblico; Privado; Educação superior; Universidade; Educação pos-secundaria; Diversificação; Educação tecnica; Lucro; Qualidade; Regulação; Acreditação; Autorização; Treinamento de professores; Materiais de ensinoThe paper discusses the strengths and shortcomings of private higher education in Latin America. It argues that private institutions play an important role and shows - with numbers - that profits and quality education are unrelated. In discussing regulations, it argues that both neglect and heavy-handed policies are not producing the expected results. What less prosperous and smaller private institution need is public support, in order to offer decent quality education and innovate in non-traditional areas, such as post-secondary programs. Indeed, they need help to structure courses, prepare teaching materials and train its teachers. Este artículo discute las fortalezas y limitaciones de la educacion superior privada en America Latina. Argumenta que las instituciones privadas juegan un papel importante y muestra, con cifras, que el lucro y la educacion de calidad no estan correlacionadas. Al discutir las regulaciones, el artículo sugiere que tanto politicas basadas en fuertes controles, como las que adoptan estrategias extremadamente liberales dejando al mercado que opere por su cuenta, han fallado en producir los resultados esperados. Lo que las instituciones privadas pequeñas y menos ricas necesitan es apoyo público. Esto con la finalidad de ofrecer educacion de calidad y de ser capaces de innovar en la forma de cursos no-tradicionales, como en el caso de diplomas cortos en carreras tecnologicas. El apoyo es necesario, de hecho, para estructurar cursos, preparar materiales de enseñanza y entrenar a los profesores.O ensaio discute os pontos fortes e as fragilidades do ensino superior privado na America Latina, defendendo a posicao de que tem um papel importante. Os números sugerem que lucro e qualidade academica nao estao correlacionados. No que tange à regulação, defende a posicao de que nem liberalidade total e nem controles pesados produzem os resultados esperados. O que as instituicoes pequenas e modestas precisam e de apoio público para oferecer uma qualidade correta e inovar nos cursos menos tradicionais, como os tecnologos. De fato, precisam de ajuda para montar os cursos, preparar materiais educativos e treinar os professores.Fundação CesgranrioCastro, Claudio de MouraNavarro, Juan Carlos2017-08-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/105510.1590/s0104-40362017002501055Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 25, n. 96 (2017): Revista Ensaio Jul./Set.; 770-7971809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1055/696https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1055/698https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1055/699Direitos autorais 2017 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2018-02-09T13:15:28Zoai:ojs.localhost:article/1055Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2018-02-09T13:15:28Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv Will the invisible hand fix private Latin American higher education?
La mano invisible y la ensenanza superior latinoamericana
A mao invisivel e o ensino superior latinoamericano?
title Will the invisible hand fix private Latin American higher education?
spellingShingle Will the invisible hand fix private Latin American higher education?
Castro, Claudio de Moura
Public; Private; Higher education; Universities; Postsecondary education; Liberal arts; Diversification; Technical education; Profits; Quality; Regulation. Accreditation; Authorization; Training of teachers; Teaching materials
Público; Privado; Educacion superior; Universidades; Educacion post-secundaria; Diversificacion; Educacion tecnica; Lucro; Calidad; Regulacion; Acreditacion; Autorizacion; Capacitacion docente; Materiales de enseñanza
Público; Privado; Educação superior; Universidade; Educação pos-secundaria; Diversificação; Educação tecnica; Lucro; Qualidade; Regulação; Acreditação; Autorização; Treinamento de professores; Materiais de ensino
title_short Will the invisible hand fix private Latin American higher education?
title_full Will the invisible hand fix private Latin American higher education?
title_fullStr Will the invisible hand fix private Latin American higher education?
title_full_unstemmed Will the invisible hand fix private Latin American higher education?
title_sort Will the invisible hand fix private Latin American higher education?
author Castro, Claudio de Moura
author_facet Castro, Claudio de Moura
Navarro, Juan Carlos
author_role author
author2 Navarro, Juan Carlos
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Castro, Claudio de Moura
Navarro, Juan Carlos
dc.subject.none.fl_str_mv


dc.subject.por.fl_str_mv Public; Private; Higher education; Universities; Postsecondary education; Liberal arts; Diversification; Technical education; Profits; Quality; Regulation. Accreditation; Authorization; Training of teachers; Teaching materials
Público; Privado; Educacion superior; Universidades; Educacion post-secundaria; Diversificacion; Educacion tecnica; Lucro; Calidad; Regulacion; Acreditacion; Autorizacion; Capacitacion docente; Materiales de enseñanza
Público; Privado; Educação superior; Universidade; Educação pos-secundaria; Diversificação; Educação tecnica; Lucro; Qualidade; Regulação; Acreditação; Autorização; Treinamento de professores; Materiais de ensino
topic Public; Private; Higher education; Universities; Postsecondary education; Liberal arts; Diversification; Technical education; Profits; Quality; Regulation. Accreditation; Authorization; Training of teachers; Teaching materials
Público; Privado; Educacion superior; Universidades; Educacion post-secundaria; Diversificacion; Educacion tecnica; Lucro; Calidad; Regulacion; Acreditacion; Autorizacion; Capacitacion docente; Materiales de enseñanza
Público; Privado; Educação superior; Universidade; Educação pos-secundaria; Diversificação; Educação tecnica; Lucro; Qualidade; Regulação; Acreditação; Autorização; Treinamento de professores; Materiais de ensino
description The paper discusses the strengths and shortcomings of private higher education in Latin America. It argues that private institutions play an important role and shows - with numbers - that profits and quality education are unrelated. In discussing regulations, it argues that both neglect and heavy-handed policies are not producing the expected results. What less prosperous and smaller private institution need is public support, in order to offer decent quality education and innovate in non-traditional areas, such as post-secondary programs. Indeed, they need help to structure courses, prepare teaching materials and train its teachers. 
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-08-11
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1055
10.1590/s0104-40362017002501055
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1055
identifier_str_mv 10.1590/s0104-40362017002501055
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
spa
language por
eng
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1055/696
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1055/698
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1055/699
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2017 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2017 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 25, n. 96 (2017): Revista Ensaio Jul./Set.; 770-797
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832032057262080