Will the invisible hand fix private Latin American higher education?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng spa |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1055 |
Resumo: | The paper discusses the strengths and shortcomings of private higher education in Latin America. It argues that private institutions play an important role and shows - with numbers - that profits and quality education are unrelated. In discussing regulations, it argues that both neglect and heavy-handed policies are not producing the expected results. What less prosperous and smaller private institution need is public support, in order to offer decent quality education and innovate in non-traditional areas, such as post-secondary programs. Indeed, they need help to structure courses, prepare teaching materials and train its teachers. |
id |
CESGRANRIO_569317816691f6ba153cc549364236c9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/1055 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Will the invisible hand fix private Latin American higher education?La mano invisible y la ensenanza superior latinoamericanaA mao invisivel e o ensino superior latinoamericano?Public; Private; Higher education; Universities; Postsecondary education; Liberal arts; Diversification; Technical education; Profits; Quality; Regulation. Accreditation; Authorization; Training of teachers; Teaching materialsPúblico; Privado; Educacion superior; Universidades; Educacion post-secundaria; Diversificacion; Educacion tecnica; Lucro; Calidad; Regulacion; Acreditacion; Autorizacion; Capacitacion docente; Materiales de enseñanzaPúblico; Privado; Educação superior; Universidade; Educação pos-secundaria; Diversificação; Educação tecnica; Lucro; Qualidade; Regulação; Acreditação; Autorização; Treinamento de professores; Materiais de ensinoThe paper discusses the strengths and shortcomings of private higher education in Latin America. It argues that private institutions play an important role and shows - with numbers - that profits and quality education are unrelated. In discussing regulations, it argues that both neglect and heavy-handed policies are not producing the expected results. What less prosperous and smaller private institution need is public support, in order to offer decent quality education and innovate in non-traditional areas, such as post-secondary programs. Indeed, they need help to structure courses, prepare teaching materials and train its teachers. Este artículo discute las fortalezas y limitaciones de la educacion superior privada en America Latina. Argumenta que las instituciones privadas juegan un papel importante y muestra, con cifras, que el lucro y la educacion de calidad no estan correlacionadas. Al discutir las regulaciones, el artículo sugiere que tanto politicas basadas en fuertes controles, como las que adoptan estrategias extremadamente liberales dejando al mercado que opere por su cuenta, han fallado en producir los resultados esperados. Lo que las instituciones privadas pequeñas y menos ricas necesitan es apoyo público. Esto con la finalidad de ofrecer educacion de calidad y de ser capaces de innovar en la forma de cursos no-tradicionales, como en el caso de diplomas cortos en carreras tecnologicas. El apoyo es necesario, de hecho, para estructurar cursos, preparar materiales de enseñanza y entrenar a los profesores.O ensaio discute os pontos fortes e as fragilidades do ensino superior privado na America Latina, defendendo a posicao de que tem um papel importante. Os números sugerem que lucro e qualidade academica nao estao correlacionados. No que tange à regulação, defende a posicao de que nem liberalidade total e nem controles pesados produzem os resultados esperados. O que as instituicoes pequenas e modestas precisam e de apoio público para oferecer uma qualidade correta e inovar nos cursos menos tradicionais, como os tecnologos. De fato, precisam de ajuda para montar os cursos, preparar materiais educativos e treinar os professores.Fundação CesgranrioCastro, Claudio de MouraNavarro, Juan Carlos2017-08-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/105510.1590/s0104-40362017002501055Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 25, n. 96 (2017): Revista Ensaio Jul./Set.; 770-7971809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1055/696https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1055/698https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1055/699Direitos autorais 2017 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2018-02-09T13:15:28Zoai:ojs.localhost:article/1055Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2018-02-09T13:15:28Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Will the invisible hand fix private Latin American higher education? La mano invisible y la ensenanza superior latinoamericana A mao invisivel e o ensino superior latinoamericano? |
title |
Will the invisible hand fix private Latin American higher education? |
spellingShingle |
Will the invisible hand fix private Latin American higher education? Castro, Claudio de Moura Public; Private; Higher education; Universities; Postsecondary education; Liberal arts; Diversification; Technical education; Profits; Quality; Regulation. Accreditation; Authorization; Training of teachers; Teaching materials Público; Privado; Educacion superior; Universidades; Educacion post-secundaria; Diversificacion; Educacion tecnica; Lucro; Calidad; Regulacion; Acreditacion; Autorizacion; Capacitacion docente; Materiales de enseñanza Público; Privado; Educação superior; Universidade; Educação pos-secundaria; Diversificação; Educação tecnica; Lucro; Qualidade; Regulação; Acreditação; Autorização; Treinamento de professores; Materiais de ensino |
title_short |
Will the invisible hand fix private Latin American higher education? |
title_full |
Will the invisible hand fix private Latin American higher education? |
title_fullStr |
Will the invisible hand fix private Latin American higher education? |
title_full_unstemmed |
Will the invisible hand fix private Latin American higher education? |
title_sort |
Will the invisible hand fix private Latin American higher education? |
author |
Castro, Claudio de Moura |
author_facet |
Castro, Claudio de Moura Navarro, Juan Carlos |
author_role |
author |
author2 |
Navarro, Juan Carlos |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Castro, Claudio de Moura Navarro, Juan Carlos |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Public; Private; Higher education; Universities; Postsecondary education; Liberal arts; Diversification; Technical education; Profits; Quality; Regulation. Accreditation; Authorization; Training of teachers; Teaching materials Público; Privado; Educacion superior; Universidades; Educacion post-secundaria; Diversificacion; Educacion tecnica; Lucro; Calidad; Regulacion; Acreditacion; Autorizacion; Capacitacion docente; Materiales de enseñanza Público; Privado; Educação superior; Universidade; Educação pos-secundaria; Diversificação; Educação tecnica; Lucro; Qualidade; Regulação; Acreditação; Autorização; Treinamento de professores; Materiais de ensino |
topic |
Public; Private; Higher education; Universities; Postsecondary education; Liberal arts; Diversification; Technical education; Profits; Quality; Regulation. Accreditation; Authorization; Training of teachers; Teaching materials Público; Privado; Educacion superior; Universidades; Educacion post-secundaria; Diversificacion; Educacion tecnica; Lucro; Calidad; Regulacion; Acreditacion; Autorizacion; Capacitacion docente; Materiales de enseñanza Público; Privado; Educação superior; Universidade; Educação pos-secundaria; Diversificação; Educação tecnica; Lucro; Qualidade; Regulação; Acreditação; Autorização; Treinamento de professores; Materiais de ensino |
description |
The paper discusses the strengths and shortcomings of private higher education in Latin America. It argues that private institutions play an important role and shows - with numbers - that profits and quality education are unrelated. In discussing regulations, it argues that both neglect and heavy-handed policies are not producing the expected results. What less prosperous and smaller private institution need is public support, in order to offer decent quality education and innovate in non-traditional areas, such as post-secondary programs. Indeed, they need help to structure courses, prepare teaching materials and train its teachers. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-08-11 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1055 10.1590/s0104-40362017002501055 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1055 |
identifier_str_mv |
10.1590/s0104-40362017002501055 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng spa |
language |
por eng spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1055/696 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1055/698 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1055/699 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2017 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2017 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 25, n. 96 (2017): Revista Ensaio Jul./Set.; 770-797 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832032057262080 |