From policies to everyday life: barriers and opportunities for country education to access the rural schools
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/484 |
Resumo: | This present article aims to discuss the viability of country education policies at the rural territories. Between the rights policies and the cultural perception of rights, we believe that the "country education" when obtained the legal and verbal respect at brazilian education policies in the twenty century, was in fact a little bit a way to achieve these on the rural of Brasil as a whole. This article defines the importance of this debate, when questioning how efficient can be policies which achieve most of the social roots movements instead of the rural population as a whole. |
id |
CESGRANRIO_85e1fd540f8dbc523db184396def2726 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/484 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
From policies to everyday life: barriers and opportunities for country education to access the rural schoolsDe las politicas a la vida cotidiana: obstaculos y oportunidades para que la educacion del campo alcance las escuelas ruralesDas politicas ao cotidiano: entraves e possibilidades para a educação do campo alcancar as escolas no ruralEducacion rural; Educacion del campo; Politicas públicasRural education; Country education; Public policiesEducação rural; Educação do campo; Politicas públicasThis present article aims to discuss the viability of country education policies at the rural territories. Between the rights policies and the cultural perception of rights, we believe that the "country education" when obtained the legal and verbal respect at brazilian education policies in the twenty century, was in fact a little bit a way to achieve these on the rural of Brasil as a whole. This article defines the importance of this debate, when questioning how efficient can be policies which achieve most of the social roots movements instead of the rural population as a whole.Este artículo pretende aportar al debate de los planteos relacionados con la viabilidad de las politicas de educacion del campo en las zonas rurales de Brasil. Entre la politica de derechos y la cultura de derechos vale la reflexion de como la "Educacion del campo", al alcanzar el universo retorico y legalista de la politica educativa brasileña ya en el siglo XXI, puede, de hecho, ser apropiada por partes (significativas) de la poblacion rural que no estan en "movimiento" (este mundo rural, todavia bajo la logica de la produccion capitalista, muchas veces, ajeno al mundo de los afanes y las luchas de los movimientos sociales en los distintos rincones de Brasil en los últimos veinte años) . El texto señala la necesidad de estimular el debate sobre cuestiones importantes de la educacion de la zona rural que se convierte en "campo" y que, ironicamente, aún puede estar lejos de ser implementada entre la nocion de un campo u otro.O presente artigo visa a trazer para o debate os questionamentos em torno da viabilidade das politicas de educação do campo nos territorios do rural brasileiro. Entre a politica de direitos e a cultura de direitos, vale a reflexão de como a "educação do campo", ao alcancar o universo retorico e legalista das politicas educacionais brasileiras ja no seculo XXI, pode de fato ser apropriada pelos (significativos) pedacos do rural que nao se encontram em "movimento" (este rural ainda sob a logica da produção capitalista, muitas vezes inerte ao mundo de lutas e labutas dos movimentos sociais em diferentes cantos do Brasil nos últimos vinte anos). O texto aponta para a necessidade de agucar o debate sobre questoes importantes que circundam a educação do rural que se transforma em "campo" e que, ironicamente, pode estar ainda longe de ser implementada entre a nocao de um campo ou outro.Fundação CesgranrioCavalcante, Ludmila Oliveira Holanda2010-07-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/484Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 18, n. 68 (2010): Revista Ensaio - Jul./Set.; 549-5641809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-08-14T21:24:21Zoai:ojs.localhost:article/484Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-08-14T21:24:21Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
From policies to everyday life: barriers and opportunities for country education to access the rural schools De las politicas a la vida cotidiana: obstaculos y oportunidades para que la educacion del campo alcance las escuelas rurales Das politicas ao cotidiano: entraves e possibilidades para a educação do campo alcancar as escolas no rural |
title |
From policies to everyday life: barriers and opportunities for country education to access the rural schools |
spellingShingle |
From policies to everyday life: barriers and opportunities for country education to access the rural schools Cavalcante, Ludmila Oliveira Holanda Educacion rural; Educacion del campo; Politicas públicas Rural education; Country education; Public policies Educação rural; Educação do campo; Politicas públicas |
title_short |
From policies to everyday life: barriers and opportunities for country education to access the rural schools |
title_full |
From policies to everyday life: barriers and opportunities for country education to access the rural schools |
title_fullStr |
From policies to everyday life: barriers and opportunities for country education to access the rural schools |
title_full_unstemmed |
From policies to everyday life: barriers and opportunities for country education to access the rural schools |
title_sort |
From policies to everyday life: barriers and opportunities for country education to access the rural schools |
author |
Cavalcante, Ludmila Oliveira Holanda |
author_facet |
Cavalcante, Ludmila Oliveira Holanda |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cavalcante, Ludmila Oliveira Holanda |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educacion rural; Educacion del campo; Politicas públicas Rural education; Country education; Public policies Educação rural; Educação do campo; Politicas públicas |
topic |
Educacion rural; Educacion del campo; Politicas públicas Rural education; Country education; Public policies Educação rural; Educação do campo; Politicas públicas |
description |
This present article aims to discuss the viability of country education policies at the rural territories. Between the rights policies and the cultural perception of rights, we believe that the "country education" when obtained the legal and verbal respect at brazilian education policies in the twenty century, was in fact a little bit a way to achieve these on the rural of Brasil as a whole. This article defines the importance of this debate, when questioning how efficient can be policies which achieve most of the social roots movements instead of the rural population as a whole. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-07-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/484 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/484 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
pt; en; es |
language_invalid_str_mv |
pt; en; es |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 18, n. 68 (2010): Revista Ensaio - Jul./Set.; 549-564 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832034855911424 |