(RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Filho, Tamer Fakhoury
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Gabrich, Frederico de Andrade
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
Texto Completo: http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/180
Resumo: It is necessary to (re)think legal education using new methodologies. This requires changing the dominant mindset in teaching and practice of law (still essentially based on conflict and judicial proceedings). A new model can be implemented with the strategic analysis of the law and the storytelling. The storytelling in the classroom and in professional practice, is one of the viable ways to implement these changes. As the storytelling is already used in the jury, it can also be used in other professional fields and enhanced as a tool teaching of law, regardless of discipline.
id CONPEDI-1_7af52bae801654c944b6a40400e4019d
oai_identifier_str oai:ojs.indexlaw.org:article/180
network_acronym_str CONPEDI-1
network_name_str Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
repository_id_str
spelling (RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury(RE) Pensando o Ensino Jurídico por meio das Práticas de Storytelling: O Exemplo do JúriLegal education; Storytelling; Jury court; Strategic analysis of law; Teaching methodologyEnsino jurídico; Storytelling; Tribunal do júri; Análise estratégica do direito; Metodologia de ensinoIt is necessary to (re)think legal education using new methodologies. This requires changing the dominant mindset in teaching and practice of law (still essentially based on conflict and judicial proceedings). A new model can be implemented with the strategic analysis of the law and the storytelling. The storytelling in the classroom and in professional practice, is one of the viable ways to implement these changes. As the storytelling is already used in the jury, it can also be used in other professional fields and enhanced as a tool teaching of law, regardless of discipline.É preciso (re)pensar o ensino jurídico valendo-se de novas metodologias. Isso pressupõe a mudança do modelo mental dominante no ensino e na prática do direito (ainda essencialmente fundado no conflito e no processo judicial). Um novo modelo pode ser implementado com a análise estratégica do Direito e com o storytelling. O storytelling na sala de aula e na prática profissional é um dos caminhos viáveis para a implementação dessas mudanças. Como o storytelling já é usado no Tribunal do Júri, pode também ser usado em outros âmbitos profissionais, e aprimorado como ferramenta de ensino do direito, independentemente da disciplina.Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDIFilho, Tamer FakhouryGabrich, Frederico de Andrade2016-10-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/18010.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i1.180Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 1 (2016): Janeiro-Junho; 110 - 1322525-96362525-9636reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídicainstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/180/pdfDireitos autorais 2016 Tamer Fakhoury Filho, Frederico de Andrade Gabrichhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-11T16:48:44Zoai:ojs.indexlaw.org:article/180Revistahttp://www.indexlaw.org/index.php/rpejONGhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/oai||indexlawjournals@gmail.com2525-96362525-9636opendoar:2020-09-11T16:48:44Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false
dc.title.none.fl_str_mv (RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury
(RE) Pensando o Ensino Jurídico por meio das Práticas de Storytelling: O Exemplo do Júri
title (RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury
spellingShingle (RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury
Filho, Tamer Fakhoury
Legal education; Storytelling; Jury court; Strategic analysis of law; Teaching methodology
Ensino jurídico; Storytelling; Tribunal do júri; Análise estratégica do direito; Metodologia de ensino
title_short (RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury
title_full (RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury
title_fullStr (RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury
title_full_unstemmed (RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury
title_sort (RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury
author Filho, Tamer Fakhoury
author_facet Filho, Tamer Fakhoury
Gabrich, Frederico de Andrade
author_role author
author2 Gabrich, Frederico de Andrade
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Filho, Tamer Fakhoury
Gabrich, Frederico de Andrade
dc.subject.por.fl_str_mv Legal education; Storytelling; Jury court; Strategic analysis of law; Teaching methodology
Ensino jurídico; Storytelling; Tribunal do júri; Análise estratégica do direito; Metodologia de ensino
topic Legal education; Storytelling; Jury court; Strategic analysis of law; Teaching methodology
Ensino jurídico; Storytelling; Tribunal do júri; Análise estratégica do direito; Metodologia de ensino
description It is necessary to (re)think legal education using new methodologies. This requires changing the dominant mindset in teaching and practice of law (still essentially based on conflict and judicial proceedings). A new model can be implemented with the strategic analysis of the law and the storytelling. The storytelling in the classroom and in professional practice, is one of the viable ways to implement these changes. As the storytelling is already used in the jury, it can also be used in other professional fields and enhanced as a tool teaching of law, regardless of discipline.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-10-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo Avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/180
10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i1.180
url http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/180
identifier_str_mv 10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i1.180
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/180/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Tamer Fakhoury Filho, Frederico de Andrade Gabrich
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Tamer Fakhoury Filho, Frederico de Andrade Gabrich
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI
publisher.none.fl_str_mv Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 1 (2016): Janeiro-Junho; 110 - 132
2525-9636
2525-9636
reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
instname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
instacron:CONPEDI
instname_str Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
instacron_str CONPEDI
institution CONPEDI
reponame_str Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
collection Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
repository.name.fl_str_mv Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
repository.mail.fl_str_mv ||indexlawjournals@gmail.com
_version_ 1798325500687417344