(RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
Texto Completo: | http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/180 |
Resumo: | It is necessary to (re)think legal education using new methodologies. This requires changing the dominant mindset in teaching and practice of law (still essentially based on conflict and judicial proceedings). A new model can be implemented with the strategic analysis of the law and the storytelling. The storytelling in the classroom and in professional practice, is one of the viable ways to implement these changes. As the storytelling is already used in the jury, it can also be used in other professional fields and enhanced as a tool teaching of law, regardless of discipline. |
id |
CONPEDI-1_7af52bae801654c944b6a40400e4019d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.indexlaw.org:article/180 |
network_acronym_str |
CONPEDI-1 |
network_name_str |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
repository_id_str |
|
spelling |
(RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury(RE) Pensando o Ensino Jurídico por meio das Práticas de Storytelling: O Exemplo do JúriLegal education; Storytelling; Jury court; Strategic analysis of law; Teaching methodologyEnsino jurídico; Storytelling; Tribunal do júri; Análise estratégica do direito; Metodologia de ensinoIt is necessary to (re)think legal education using new methodologies. This requires changing the dominant mindset in teaching and practice of law (still essentially based on conflict and judicial proceedings). A new model can be implemented with the strategic analysis of the law and the storytelling. The storytelling in the classroom and in professional practice, is one of the viable ways to implement these changes. As the storytelling is already used in the jury, it can also be used in other professional fields and enhanced as a tool teaching of law, regardless of discipline.É preciso (re)pensar o ensino jurídico valendo-se de novas metodologias. Isso pressupõe a mudança do modelo mental dominante no ensino e na prática do direito (ainda essencialmente fundado no conflito e no processo judicial). Um novo modelo pode ser implementado com a análise estratégica do Direito e com o storytelling. O storytelling na sala de aula e na prática profissional é um dos caminhos viáveis para a implementação dessas mudanças. Como o storytelling já é usado no Tribunal do Júri, pode também ser usado em outros âmbitos profissionais, e aprimorado como ferramenta de ensino do direito, independentemente da disciplina.Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDIFilho, Tamer FakhouryGabrich, Frederico de Andrade2016-10-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/18010.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i1.180Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 1 (2016): Janeiro-Junho; 110 - 1322525-96362525-9636reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídicainstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/180/pdfDireitos autorais 2016 Tamer Fakhoury Filho, Frederico de Andrade Gabrichhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-11T16:48:44Zoai:ojs.indexlaw.org:article/180Revistahttp://www.indexlaw.org/index.php/rpejONGhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/oai||indexlawjournals@gmail.com2525-96362525-9636opendoar:2020-09-11T16:48:44Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
(RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury (RE) Pensando o Ensino Jurídico por meio das Práticas de Storytelling: O Exemplo do Júri |
title |
(RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury |
spellingShingle |
(RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury Filho, Tamer Fakhoury Legal education; Storytelling; Jury court; Strategic analysis of law; Teaching methodology Ensino jurídico; Storytelling; Tribunal do júri; Análise estratégica do direito; Metodologia de ensino |
title_short |
(RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury |
title_full |
(RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury |
title_fullStr |
(RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury |
title_full_unstemmed |
(RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury |
title_sort |
(RE)Thinking the Legal Education Through the Storytelling Practices: The Example of the Jury |
author |
Filho, Tamer Fakhoury |
author_facet |
Filho, Tamer Fakhoury Gabrich, Frederico de Andrade |
author_role |
author |
author2 |
Gabrich, Frederico de Andrade |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Filho, Tamer Fakhoury Gabrich, Frederico de Andrade |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Legal education; Storytelling; Jury court; Strategic analysis of law; Teaching methodology Ensino jurídico; Storytelling; Tribunal do júri; Análise estratégica do direito; Metodologia de ensino |
topic |
Legal education; Storytelling; Jury court; Strategic analysis of law; Teaching methodology Ensino jurídico; Storytelling; Tribunal do júri; Análise estratégica do direito; Metodologia de ensino |
description |
It is necessary to (re)think legal education using new methodologies. This requires changing the dominant mindset in teaching and practice of law (still essentially based on conflict and judicial proceedings). A new model can be implemented with the strategic analysis of the law and the storytelling. The storytelling in the classroom and in professional practice, is one of the viable ways to implement these changes. As the storytelling is already used in the jury, it can also be used in other professional fields and enhanced as a tool teaching of law, regardless of discipline. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-10-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo Avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/180 10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i1.180 |
url |
http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/180 |
identifier_str_mv |
10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i1.180 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/180/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Tamer Fakhoury Filho, Frederico de Andrade Gabrich http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Tamer Fakhoury Filho, Frederico de Andrade Gabrich http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI |
publisher.none.fl_str_mv |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 1 (2016): Janeiro-Junho; 110 - 132 2525-9636 2525-9636 reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídica instname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) instacron:CONPEDI |
instname_str |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) |
instacron_str |
CONPEDI |
institution |
CONPEDI |
reponame_str |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
collection |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) |
repository.mail.fl_str_mv |
||indexlawjournals@gmail.com |
_version_ |
1808858109911760896 |