Bullying: Brazilian legislation and the social impact of this phenomenon in schools
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica Pesquiseduca |
Texto Completo: | https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1037 |
Resumo: | Bullying means to frighten, tyrannize, oppress, threaten and systematically intimidate one or more people, being the practice done individually or in a group. As it is a broad concept and might occur in various environments, especially in schools, Brazilian law provides for eight types of bullying: verbal, moral, sexual, social, psychological, physical, material and virtual. Through a qualitative bibliographic analysis, we sought to explain its impact in the school environment. National and global statistics were also presented regarding the social penetration of bullying in the educational area and the social impact of this practice in this context. Therefore, coping with this phenomenon becomes multidisciplinary and relevant for debate in the school community. Keywords: Bullying. Brazilian legislation. School. |
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Bullying: Brazilian legislation and the social impact of this phenomenon in schoolsBullying: legislação brasileira e o impacto social do fenômeno no contexto escolarBullying. Educação. Legislação Brasileira. Contexto Escolar.Bullying. Educação. Legislação Brasileira. Contexto Escolar.Bullying means to frighten, tyrannize, oppress, threaten and systematically intimidate one or more people, being the practice done individually or in a group. As it is a broad concept and might occur in various environments, especially in schools, Brazilian law provides for eight types of bullying: verbal, moral, sexual, social, psychological, physical, material and virtual. Through a qualitative bibliographic analysis, we sought to explain its impact in the school environment. National and global statistics were also presented regarding the social penetration of bullying in the educational area and the social impact of this practice in this context. Therefore, coping with this phenomenon becomes multidisciplinary and relevant for debate in the school community. Keywords: Bullying. Brazilian legislation. School.O bullying,termo originádo da língua inglesa, é um conceito amplo e possível de ocorrência em vários amboentes, com destaque para o contexto escolar. Na legislação brasileira, há referência a oito tipos de bullying: verbal, moral, sexual, social, psicológico, físico, material e virtal. Por meio de uma análise bibliográfica qualitativa, a pesquisa buscou investigar o impacto da ocorrência do bullying no contexto escolar. Foram apresentadas estatísticas nacionais e globais quanto à presença social do bullying na área educacional e o impacto social desta prática neste contexto. Considera-se que o enfrentamente deste fenômeno torna-se multidisciplinar e ganha contornos relebantes de debate na comunidade escolar. Palavras-chave: Bullying. Educação. Legislação Brasileira. Contexto Escolar. EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos2021-09-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1037REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA; v. 13 n. 30 (2021): FORMAÇÃO DE EDUCADORES EM CONTEXTO DE MUDANÇAS: POLÍTICAS EDUCACIONAIS, TEORIAS E PRÁTICAS; 571-5842177-1626reponame:Revista Eletrônica Pesquiseducainstname:Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)instacron:EDULporhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1037/953Alves, Felipe Freitas de AraújoTarrega, Maria Cristina Vidotte BlancoApprobato , Ana Patricia Ribeiro Soncin, Angela Carolinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-09-15T20:10:50Zoai:ojs.periodicos.unisantos.br:article/1037Revistahttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/indexPRIhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/oai||pesquiseduca@unisantos.br2177-16262177-1626opendoar:2021-09-15T20:10:50Revista Eletrônica Pesquiseduca - Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)false |
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