An analysis of daycare principal’s perceptions about nursery quality improvements
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica Pesquiseduca |
Texto Completo: | https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1084 |
Resumo: | This study aims to analyze the perceptions of a group of daycare principals about nursery quality improvements. A qualitative questionnaire was conducted for data collection. The results showed that the principals consider several issues to improve the quality of nurseries. Among them are improvements in school infrastructure, in teachers and principals’ education, in the principal’s work, towards a closer rapport between family and daycare centers, and in educational authorities’ actions. A matter of concern is the fact that these professionals do not recognize improvements in a social space as a condition for improving the quality of nurseries. This finding constitutes a relevant part of this study, as it places the daycare center as the only one responsible for the babies’ and children’s education and development. The data from this study can be used in the context of preservice and further/continuing education. Keywords: Day care center. Education. Nursery. Principals. Quality |
id |
EDUL-1_50e880099d354542c04cbdffdadf2ef0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.unisantos.br:article/1084 |
network_acronym_str |
EDUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica Pesquiseduca |
repository_id_str |
|
spelling |
An analysis of daycare principal’s perceptions about nursery quality improvementsUma análise das percepções de diretoras de creche sobre as melhorias da qualidade do berçário Educação. Qualidade na educação infantil. Berçário. Avaliação da qualidade. DiretoresQualidade na educação infantil. Berçário. Avaliação da qualidade. DiretoresThis study aims to analyze the perceptions of a group of daycare principals about nursery quality improvements. A qualitative questionnaire was conducted for data collection. The results showed that the principals consider several issues to improve the quality of nurseries. Among them are improvements in school infrastructure, in teachers and principals’ education, in the principal’s work, towards a closer rapport between family and daycare centers, and in educational authorities’ actions. A matter of concern is the fact that these professionals do not recognize improvements in a social space as a condition for improving the quality of nurseries. This finding constitutes a relevant part of this study, as it places the daycare center as the only one responsible for the babies’ and children’s education and development. The data from this study can be used in the context of preservice and further/continuing education. Keywords: Day care center. Education. Nursery. Principals. QualityEste estudo tem o objetivo de analisar as percepções de um grupo de diretoras de creches sobre a melhoria da qualidade do berçário. Para coleta de dados foi elaborado um questionário qualitativo. Os resultados mostraram que as diretoras consideram várias questões para melhoria da qualidade dos berçários. Entre elas, a melhoria da infraestrutura, da formação de professores e de diretores, da mediação do diretor, na aproximação entre família e creche, nas ações das autoridades educacionais. Uma questão preocupante trata-se do fato de que as profissionais não reconhecem a melhoria do espaço social como condição para a melhoria da qualidade do berçário. Esse achado se constitui em uma parte relevante desta pesquisa, pois situa a creche como única responsável pela formação e pelo desenvolvimento de bebês e crianças. Os dados deste presente estudo podem ser utilizados no contexto de formação inicial e continuada. Palavras-chave: Qualidade na educação infantil. Berçário. Avaliação da qualidade. DiretoresEDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos2021-09-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1084REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA; v. 13 n. 30 (2021): FORMAÇÃO DE EDUCADORES EM CONTEXTO DE MUDANÇAS: POLÍTICAS EDUCACIONAIS, TEORIAS E PRÁTICAS; 653-6792177-1626reponame:Revista Eletrônica Pesquiseducainstname:Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)instacron:EDULporhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1084/948Ferreira, Lucilene Garcia, Paulo Sergioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-09-15T20:10:49Zoai:ojs.periodicos.unisantos.br:article/1084Revistahttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/indexPRIhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/oai||pesquiseduca@unisantos.br2177-16262177-1626opendoar:2021-09-15T20:10:49Revista Eletrônica Pesquiseduca - Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
An analysis of daycare principal’s perceptions about nursery quality improvements Uma análise das percepções de diretoras de creche sobre as melhorias da qualidade do berçário |
title |
An analysis of daycare principal’s perceptions about nursery quality improvements |
spellingShingle |
An analysis of daycare principal’s perceptions about nursery quality improvements Ferreira, Lucilene Educação. Qualidade na educação infantil. Berçário. Avaliação da qualidade. Diretores Qualidade na educação infantil. Berçário. Avaliação da qualidade. Diretores |
title_short |
An analysis of daycare principal’s perceptions about nursery quality improvements |
title_full |
An analysis of daycare principal’s perceptions about nursery quality improvements |
title_fullStr |
An analysis of daycare principal’s perceptions about nursery quality improvements |
title_full_unstemmed |
An analysis of daycare principal’s perceptions about nursery quality improvements |
title_sort |
An analysis of daycare principal’s perceptions about nursery quality improvements |
author |
Ferreira, Lucilene |
author_facet |
Ferreira, Lucilene Garcia, Paulo Sergio |
author_role |
author |
author2 |
Garcia, Paulo Sergio |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira, Lucilene Garcia, Paulo Sergio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação. Qualidade na educação infantil. Berçário. Avaliação da qualidade. Diretores Qualidade na educação infantil. Berçário. Avaliação da qualidade. Diretores |
topic |
Educação. Qualidade na educação infantil. Berçário. Avaliação da qualidade. Diretores Qualidade na educação infantil. Berçário. Avaliação da qualidade. Diretores |
description |
This study aims to analyze the perceptions of a group of daycare principals about nursery quality improvements. A qualitative questionnaire was conducted for data collection. The results showed that the principals consider several issues to improve the quality of nurseries. Among them are improvements in school infrastructure, in teachers and principals’ education, in the principal’s work, towards a closer rapport between family and daycare centers, and in educational authorities’ actions. A matter of concern is the fact that these professionals do not recognize improvements in a social space as a condition for improving the quality of nurseries. This finding constitutes a relevant part of this study, as it places the daycare center as the only one responsible for the babies’ and children’s education and development. The data from this study can be used in the context of preservice and further/continuing education. Keywords: Day care center. Education. Nursery. Principals. Quality |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-09-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1084 |
url |
https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1084 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1084/948 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos |
publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA; v. 13 n. 30 (2021): FORMAÇÃO DE EDUCADORES EM CONTEXTO DE MUDANÇAS: POLÍTICAS EDUCACIONAIS, TEORIAS E PRÁTICAS; 653-679 2177-1626 reponame:Revista Eletrônica Pesquiseduca instname:Universidade Católica de Santos (UNISANTOS) instacron:EDUL |
instname_str |
Universidade Católica de Santos (UNISANTOS) |
instacron_str |
EDUL |
institution |
EDUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica Pesquiseduca |
collection |
Revista Eletrônica Pesquiseduca |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica Pesquiseduca - Universidade Católica de Santos (UNISANTOS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pesquiseduca@unisantos.br |
_version_ |
1793890353251614720 |