Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and Spain

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Craveiro, Pâmela Saunders Uchôa
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Pellón, Daniel Martí
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/870
Resumo: This article aims to confirm general data about the advertising pressure that affects children that play on game pages on the Internet. To achieve this goal, we applied theoretical and methodological framework of content analysis on a sample of games sites played by a group of children in Brazil and Spain.
id ESPM-3_3dd14b295e1d75c597f82ec04be6262b
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/870
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and SpainExposição infantil à publicidade em sites de jogos do Brasil e da EspanhaAdvertisingInternetChildrenContent AnalysisPublicidadeInternetCriançaAnálise de ConteúdoThis article aims to confirm general data about the advertising pressure that affects children that play on game pages on the Internet. To achieve this goal, we applied theoretical and methodological framework of content analysis on a sample of games sites played by a group of children in Brazil and Spain.O presente artigo tem como objetivo confirmar dados gerais sobre a pressão publicitária que afeta as crianças ao brincarem em páginas de jogos na internet. Para alcançar tal objetivo, aplicamos os referenciais teórico-metodológicos da análise de conteúdo em uma amostra de sites de jogos acessados por um grupo de crianças do Brasil e da Espanha.Escola Superior de Propaganda e Marketing2015-08-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionanálise de conteúdoapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/87010.18568/cmc.v12i34.870Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 No. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 67-88Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 Núm. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 67-88Comunicação Mídia e Consumo; v. 12 n. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 67-881983-707010.18568/cmc.v12i34reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/870/pdf_67https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/870/491Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCraveiro, Pâmela Saunders UchôaPellón, Daniel Martí2015-10-02T15:15:47Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/870Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2015-10-02T15:15:47Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and Spain
Exposição infantil à publicidade em sites de jogos do Brasil e da Espanha
title Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and Spain
spellingShingle Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and Spain
Craveiro, Pâmela Saunders Uchôa
Advertising
Internet
Children
Content Analysis
Publicidade
Internet
Criança
Análise de Conteúdo
title_short Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and Spain
title_full Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and Spain
title_fullStr Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and Spain
title_full_unstemmed Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and Spain
title_sort Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and Spain
author Craveiro, Pâmela Saunders Uchôa
author_facet Craveiro, Pâmela Saunders Uchôa
Pellón, Daniel Martí
author_role author
author2 Pellón, Daniel Martí
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Craveiro, Pâmela Saunders Uchôa
Pellón, Daniel Martí
dc.subject.por.fl_str_mv Advertising
Internet
Children
Content Analysis
Publicidade
Internet
Criança
Análise de Conteúdo
topic Advertising
Internet
Children
Content Analysis
Publicidade
Internet
Criança
Análise de Conteúdo
description This article aims to confirm general data about the advertising pressure that affects children that play on game pages on the Internet. To achieve this goal, we applied theoretical and methodological framework of content analysis on a sample of games sites played by a group of children in Brazil and Spain.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-08-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
análise de conteúdo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/870
10.18568/cmc.v12i34.870
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/870
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v12i34.870
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/870/pdf_67
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/870/491
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 No. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 67-88
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 Núm. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 67-88
Comunicação Mídia e Consumo; v. 12 n. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 67-88
1983-7070
10.18568/cmc.v12i34
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890300031139840