Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and Spain
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/870 |
Resumo: | This article aims to confirm general data about the advertising pressure that affects children that play on game pages on the Internet. To achieve this goal, we applied theoretical and methodological framework of content analysis on a sample of games sites played by a group of children in Brazil and Spain. |
id |
ESPM-3_3dd14b295e1d75c597f82ec04be6262b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/870 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and SpainExposição infantil à publicidade em sites de jogos do Brasil e da EspanhaAdvertisingInternetChildrenContent AnalysisPublicidadeInternetCriançaAnálise de ConteúdoThis article aims to confirm general data about the advertising pressure that affects children that play on game pages on the Internet. To achieve this goal, we applied theoretical and methodological framework of content analysis on a sample of games sites played by a group of children in Brazil and Spain.O presente artigo tem como objetivo confirmar dados gerais sobre a pressão publicitária que afeta as crianças ao brincarem em páginas de jogos na internet. Para alcançar tal objetivo, aplicamos os referenciais teórico-metodológicos da análise de conteúdo em uma amostra de sites de jogos acessados por um grupo de crianças do Brasil e da Espanha.Escola Superior de Propaganda e Marketing2015-08-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionanálise de conteúdoapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/87010.18568/cmc.v12i34.870Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 No. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 67-88Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 Núm. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 67-88Comunicação Mídia e Consumo; v. 12 n. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 67-881983-707010.18568/cmc.v12i34reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/870/pdf_67https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/870/491Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCraveiro, Pâmela Saunders UchôaPellón, Daniel Martí2015-10-02T15:15:47Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/870Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2015-10-02T15:15:47Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and Spain Exposição infantil à publicidade em sites de jogos do Brasil e da Espanha |
title |
Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and Spain |
spellingShingle |
Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and Spain Craveiro, Pâmela Saunders Uchôa Advertising Internet Children Content Analysis Publicidade Internet Criança Análise de Conteúdo |
title_short |
Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and Spain |
title_full |
Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and Spain |
title_fullStr |
Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and Spain |
title_full_unstemmed |
Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and Spain |
title_sort |
Children’s exposure to advertising on games sites in Brazil and Spain |
author |
Craveiro, Pâmela Saunders Uchôa |
author_facet |
Craveiro, Pâmela Saunders Uchôa Pellón, Daniel Martí |
author_role |
author |
author2 |
Pellón, Daniel Martí |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Craveiro, Pâmela Saunders Uchôa Pellón, Daniel Martí |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Advertising Internet Children Content Analysis Publicidade Internet Criança Análise de Conteúdo |
topic |
Advertising Internet Children Content Analysis Publicidade Internet Criança Análise de Conteúdo |
description |
This article aims to confirm general data about the advertising pressure that affects children that play on game pages on the Internet. To achieve this goal, we applied theoretical and methodological framework of content analysis on a sample of games sites played by a group of children in Brazil and Spain. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-08-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion análise de conteúdo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/870 10.18568/cmc.v12i34.870 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/870 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v12i34.870 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/870/pdf_67 https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/870/491 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 No. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 67-88 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 Núm. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 67-88 Comunicação Mídia e Consumo; v. 12 n. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 67-88 1983-7070 10.18568/cmc.v12i34 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890300031139840 |