Audiovisual consumption and its social logics on the web
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/531 |
Resumo: | This article analyzes the social logics underlying audiovisualconsumption on digital networks. We retrieved some data on the Internet globaltraffic of audiovisual files since 2008 to identify formats, modes of distributionand consumption of audiovisual contents that tend to prevail on the Web. Thisresearch shows the types of social practices which are dominant among usersand its relation to what we designate as “Internet culture”. |
id |
ESPM-3_40434ade44e30c38c6226003c24923d5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/531 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Audiovisual consumption and its social logics on the webEl consumo audiovisual y sus lógicas sociales en la redO consumo audiovisual e suas lógicas sociais na redeAudiovisual consumption. Social logics. Social uses. Internet.Consumo audiovisual. Lógicas sociales. Usos sociales. Internet.Consumo audiovisualLógicas sociaisUsos sociaisInternetThis article analyzes the social logics underlying audiovisualconsumption on digital networks. We retrieved some data on the Internet globaltraffic of audiovisual files since 2008 to identify formats, modes of distributionand consumption of audiovisual contents that tend to prevail on the Web. Thisresearch shows the types of social practices which are dominant among usersand its relation to what we designate as “Internet culture”.Este artículo analiza las lógicas sociales subyacentes al consumoaudiovisual en las redes digitales. Recolectamos algunos datos sobre el tráficoglobal de archivos audiovisuales en Internet desde el año 2008 con el propósitode identificar los formatos, modos de difusión y consumo de contenidos audiovisuales que tienden a prevalecer en la Web. La investigación presenta lostipos de practicas sociales dominantes entre los usuarios y su relacion con lo quedesignamos como “cultura de Internet”.Este artigo analisa aslógicas sociais subjacentes ao consumoaudiovisual nas redesdigitais. Recuperamos alguns dados sobre o tráfegoglobal de arquivosaudiovisuais na Internet desde o ano 2008 a fim deidentificar os formatos,modos de difusão e consumo de conteúdos audiovisuaisque tendem a prevalecer na Web. A pesquisa revela os tipos de práticas sociaisdominantes entre osusuários e sua relação com o que designamos como“culturada Internet”.Escola Superior de Propaganda e Marketing2013-06-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/53110.18568/cmc.v10i27.531Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 159-182Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 159-182Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 159-1821983-707010.18568/cmc.v10i27reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/531/pdfCopyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantini, Rose MarieCalvi, Juan C.2014-04-29T13:24:15Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/531Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-04-29T13:24:15Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Audiovisual consumption and its social logics on the web El consumo audiovisual y sus lógicas sociales en la red O consumo audiovisual e suas lógicas sociais na rede |
title |
Audiovisual consumption and its social logics on the web |
spellingShingle |
Audiovisual consumption and its social logics on the web Santini, Rose Marie Audiovisual consumption. Social logics. Social uses. Internet. Consumo audiovisual. Lógicas sociales. Usos sociales. Internet. Consumo audiovisual Lógicas sociais Usos sociais Internet |
title_short |
Audiovisual consumption and its social logics on the web |
title_full |
Audiovisual consumption and its social logics on the web |
title_fullStr |
Audiovisual consumption and its social logics on the web |
title_full_unstemmed |
Audiovisual consumption and its social logics on the web |
title_sort |
Audiovisual consumption and its social logics on the web |
author |
Santini, Rose Marie |
author_facet |
Santini, Rose Marie Calvi, Juan C. |
author_role |
author |
author2 |
Calvi, Juan C. |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santini, Rose Marie Calvi, Juan C. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Audiovisual consumption. Social logics. Social uses. Internet. Consumo audiovisual. Lógicas sociales. Usos sociales. Internet. Consumo audiovisual Lógicas sociais Usos sociais Internet |
topic |
Audiovisual consumption. Social logics. Social uses. Internet. Consumo audiovisual. Lógicas sociales. Usos sociales. Internet. Consumo audiovisual Lógicas sociais Usos sociais Internet |
description |
This article analyzes the social logics underlying audiovisualconsumption on digital networks. We retrieved some data on the Internet globaltraffic of audiovisual files since 2008 to identify formats, modes of distributionand consumption of audiovisual contents that tend to prevail on the Web. Thisresearch shows the types of social practices which are dominant among usersand its relation to what we designate as “Internet culture”. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-06-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/531 10.18568/cmc.v10i27.531 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/531 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v10i27.531 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/531/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 159-182 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 159-182 Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 159-182 1983-7070 10.18568/cmc.v10i27 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890299632680960 |