Audiovisual consumption and its social logics on the web

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santini, Rose Marie
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Calvi, Juan C.
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/531
Resumo: This article analyzes the social logics underlying audiovisualconsumption on digital networks. We retrieved some data on the Internet globaltraffic of audiovisual files since 2008 to identify formats, modes of distributionand consumption of audiovisual contents that tend to prevail on the Web. Thisresearch shows the types of social practices which are dominant among usersand its relation to what we designate as “Internet culture”.
id ESPM-3_40434ade44e30c38c6226003c24923d5
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/531
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling Audiovisual consumption and its social logics on the webEl consumo audiovisual y sus lógicas sociales en la redO consumo audiovisual e suas lógicas sociais na redeAudiovisual consumption. Social logics. Social uses. Internet.Consumo audiovisual. Lógicas sociales. Usos sociales. Internet.Consumo audiovisualLógicas sociaisUsos sociaisInternetThis article analyzes the social logics underlying audiovisualconsumption on digital networks. We retrieved some data on the Internet globaltraffic of audiovisual files since 2008 to identify formats, modes of distributionand consumption of audiovisual contents that tend to prevail on the Web. Thisresearch shows the types of social practices which are dominant among usersand its relation to what we designate as “Internet culture”.Este artículo analiza las lógicas sociales subyacentes al consumoaudiovisual en las redes digitales. Recolectamos algunos datos sobre el tráficoglobal de archivos audiovisuales en Internet desde el año 2008 con el propósitode identificar los formatos, modos de difusión y consumo de contenidos audiovisuales que tienden a prevalecer en la Web. La investigación presenta lostipos de practicas sociales dominantes entre los usuarios y su relacion con lo quedesignamos como “cultura de Internet”.Este artigo analisa aslógicas sociais subjacentes ao consumoaudiovisual nas redesdigitais. Recuperamos alguns dados sobre o tráfegoglobal de arquivosaudiovisuais na Internet desde o ano 2008 a fim deidentificar os formatos,modos de difusão e consumo de conteúdos audiovisuaisque tendem a prevalecer na Web. A pesquisa revela os tipos de práticas sociaisdominantes entre osusuários e sua relação com o que designamos como“culturada Internet”.Escola Superior de Propaganda e Marketing2013-06-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/53110.18568/cmc.v10i27.531Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 159-182Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 159-182Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 159-1821983-707010.18568/cmc.v10i27reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/531/pdfCopyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantini, Rose MarieCalvi, Juan C.2014-04-29T13:24:15Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/531Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-04-29T13:24:15Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv Audiovisual consumption and its social logics on the web
El consumo audiovisual y sus lógicas sociales en la red
O consumo audiovisual e suas lógicas sociais na rede
title Audiovisual consumption and its social logics on the web
spellingShingle Audiovisual consumption and its social logics on the web
Santini, Rose Marie
Audiovisual consumption. Social logics. Social uses. Internet.
Consumo audiovisual. Lógicas sociales. Usos sociales. Internet.
Consumo audiovisual
Lógicas sociais
Usos sociais
Internet
title_short Audiovisual consumption and its social logics on the web
title_full Audiovisual consumption and its social logics on the web
title_fullStr Audiovisual consumption and its social logics on the web
title_full_unstemmed Audiovisual consumption and its social logics on the web
title_sort Audiovisual consumption and its social logics on the web
author Santini, Rose Marie
author_facet Santini, Rose Marie
Calvi, Juan C.
author_role author
author2 Calvi, Juan C.
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santini, Rose Marie
Calvi, Juan C.
dc.subject.por.fl_str_mv Audiovisual consumption. Social logics. Social uses. Internet.
Consumo audiovisual. Lógicas sociales. Usos sociales. Internet.
Consumo audiovisual
Lógicas sociais
Usos sociais
Internet
topic Audiovisual consumption. Social logics. Social uses. Internet.
Consumo audiovisual. Lógicas sociales. Usos sociales. Internet.
Consumo audiovisual
Lógicas sociais
Usos sociais
Internet
description This article analyzes the social logics underlying audiovisualconsumption on digital networks. We retrieved some data on the Internet globaltraffic of audiovisual files since 2008 to identify formats, modes of distributionand consumption of audiovisual contents that tend to prevail on the Web. Thisresearch shows the types of social practices which are dominant among usersand its relation to what we designate as “Internet culture”.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-06-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/531
10.18568/cmc.v10i27.531
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/531
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v10i27.531
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/531/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 159-182
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 159-182
Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 159-182
1983-7070
10.18568/cmc.v10i27
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890299632680960