The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interaction

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Davi Médola, Ana Sílvia Lopes
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Sabino Caldas, Carlos Henrique
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/325
Resumo: The article discusses the changes in the relations between communicationand forms of consumption of the video formats guided by new interactivecontent and enabled by the digital technologies of contemporary medias. In light of sociosemiotics by Eric Landowski, regimes of meaning and interaction in the fruition process present in the music video The Time/Dirty Bit, of Black Eyed Peas, and the respective application for mobile devices BEP 360 are discussed.
id ESPM-3_496d380fbb46d6e4bf0e93624a21f4c8
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/325
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interactionEl videoclips en un entorno de convergencia de los medios: los regímenes de sentido y de la interacciónVideoclipe em ambiente de convergência midiática: regimes de sentido e interaçãoMusic videoConvergenceInteractionMobile devicesSemioticsVideoclipLa convergenciaLa interacciónLos dispositivos móvilesLa semióticaVideoclipeConvergênciaInteraçãoDispositivos móveisSemióticaThe article discusses the changes in the relations between communicationand forms of consumption of the video formats guided by new interactivecontent and enabled by the digital technologies of contemporary medias. In light of sociosemiotics by Eric Landowski, regimes of meaning and interaction in the fruition process present in the music video The Time/Dirty Bit, of Black Eyed Peas, and the respective application for mobile devices BEP 360 are discussed.El artículo analiza los cambios en las relaciones de comunicacióny formas de consumo de los formatos de videoclip guiados por el contenido de esta nueva página interactiva y habilitadas por las tecnologías digitales de los medios de comunicación contemporáneos. A la luz de sociosemiótica de Eric Landowski, se analizan los regímenes de sentido y de la interacción en el presente proceso de realización en el videoclip The Time/Dirty Bit, da banda Black Eyed Peas, y la respectiva aplicación para dispositivos móviles BEP 360.O artigo discute as mudanças nas relações de comunicação e formasde consumo do videoclipe em novos formatos, pautados pelos conteúdos interativos e possibilitados por tecnologias digitais das mídias contemporâneas. À luz da sociossemiótica de Eric Landowski, são analisados os regimes de sentido e interação no processo de fruição do videoclipe The Time/Dirty Bit, da banda Black Eyed Peas, e seu aplicativo interativo para dispositivos móveis BEP 360.Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-01-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/32510.18568/cmc.v10i29.325Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 29 (2013): Comunicação e Imaginários; 121-141Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 29 (2013): Comunicação e Imaginários; 121-141Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 29 (2013): Comunicação e Imaginários; 121-1411983-707010.18568/cmc.v10i29reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/325/pdfCopyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessDavi Médola, Ana Sílvia LopesSabino Caldas, Carlos Henrique2014-09-01T17:12:17Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/325Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-09-01T17:12:17Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interaction
El videoclips en un entorno de convergencia de los medios: los regímenes de sentido y de la interacción
Videoclipe em ambiente de convergência midiática: regimes de sentido e interação
title The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interaction
spellingShingle The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interaction
Davi Médola, Ana Sílvia Lopes
Music video
Convergence
Interaction
Mobile devices
Semiotics
Videoclip
La convergencia
La interacción
Los dispositivos móviles
La semiótica
Videoclipe
Convergência
Interação
Dispositivos móveis
Semiótica
title_short The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interaction
title_full The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interaction
title_fullStr The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interaction
title_full_unstemmed The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interaction
title_sort The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interaction
author Davi Médola, Ana Sílvia Lopes
author_facet Davi Médola, Ana Sílvia Lopes
Sabino Caldas, Carlos Henrique
author_role author
author2 Sabino Caldas, Carlos Henrique
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Davi Médola, Ana Sílvia Lopes
Sabino Caldas, Carlos Henrique
dc.subject.por.fl_str_mv Music video
Convergence
Interaction
Mobile devices
Semiotics
Videoclip
La convergencia
La interacción
Los dispositivos móviles
La semiótica
Videoclipe
Convergência
Interação
Dispositivos móveis
Semiótica
topic Music video
Convergence
Interaction
Mobile devices
Semiotics
Videoclip
La convergencia
La interacción
Los dispositivos móviles
La semiótica
Videoclipe
Convergência
Interação
Dispositivos móveis
Semiótica
description The article discusses the changes in the relations between communicationand forms of consumption of the video formats guided by new interactivecontent and enabled by the digital technologies of contemporary medias. In light of sociosemiotics by Eric Landowski, regimes of meaning and interaction in the fruition process present in the music video The Time/Dirty Bit, of Black Eyed Peas, and the respective application for mobile devices BEP 360 are discussed.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-01-06
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/325
10.18568/cmc.v10i29.325
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/325
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v10i29.325
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/325/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 29 (2013): Comunicação e Imaginários; 121-141
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 29 (2013): Comunicação e Imaginários; 121-141
Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 29 (2013): Comunicação e Imaginários; 121-141
1983-7070
10.18568/cmc.v10i29
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890299572912128