The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interaction
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/325 |
Resumo: | The article discusses the changes in the relations between communicationand forms of consumption of the video formats guided by new interactivecontent and enabled by the digital technologies of contemporary medias. In light of sociosemiotics by Eric Landowski, regimes of meaning and interaction in the fruition process present in the music video The Time/Dirty Bit, of Black Eyed Peas, and the respective application for mobile devices BEP 360 are discussed. |
id |
ESPM-3_496d380fbb46d6e4bf0e93624a21f4c8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/325 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interactionEl videoclips en un entorno de convergencia de los medios: los regímenes de sentido y de la interacciónVideoclipe em ambiente de convergência midiática: regimes de sentido e interaçãoMusic videoConvergenceInteractionMobile devicesSemioticsVideoclipLa convergenciaLa interacciónLos dispositivos móvilesLa semióticaVideoclipeConvergênciaInteraçãoDispositivos móveisSemióticaThe article discusses the changes in the relations between communicationand forms of consumption of the video formats guided by new interactivecontent and enabled by the digital technologies of contemporary medias. In light of sociosemiotics by Eric Landowski, regimes of meaning and interaction in the fruition process present in the music video The Time/Dirty Bit, of Black Eyed Peas, and the respective application for mobile devices BEP 360 are discussed.El artículo analiza los cambios en las relaciones de comunicacióny formas de consumo de los formatos de videoclip guiados por el contenido de esta nueva página interactiva y habilitadas por las tecnologías digitales de los medios de comunicación contemporáneos. A la luz de sociosemiótica de Eric Landowski, se analizan los regímenes de sentido y de la interacción en el presente proceso de realización en el videoclip The Time/Dirty Bit, da banda Black Eyed Peas, y la respectiva aplicación para dispositivos móviles BEP 360.O artigo discute as mudanças nas relações de comunicação e formasde consumo do videoclipe em novos formatos, pautados pelos conteúdos interativos e possibilitados por tecnologias digitais das mídias contemporâneas. À luz da sociossemiótica de Eric Landowski, são analisados os regimes de sentido e interação no processo de fruição do videoclipe The Time/Dirty Bit, da banda Black Eyed Peas, e seu aplicativo interativo para dispositivos móveis BEP 360.Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-01-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/32510.18568/cmc.v10i29.325Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 29 (2013): Comunicação e Imaginários; 121-141Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 29 (2013): Comunicação e Imaginários; 121-141Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 29 (2013): Comunicação e Imaginários; 121-1411983-707010.18568/cmc.v10i29reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/325/pdfCopyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessDavi Médola, Ana Sílvia LopesSabino Caldas, Carlos Henrique2014-09-01T17:12:17Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/325Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-09-01T17:12:17Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interaction El videoclips en un entorno de convergencia de los medios: los regímenes de sentido y de la interacción Videoclipe em ambiente de convergência midiática: regimes de sentido e interação |
title |
The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interaction |
spellingShingle |
The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interaction Davi Médola, Ana Sílvia Lopes Music video Convergence Interaction Mobile devices Semiotics Videoclip La convergencia La interacción Los dispositivos móviles La semiótica Videoclipe Convergência Interação Dispositivos móveis Semiótica |
title_short |
The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interaction |
title_full |
The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interaction |
title_fullStr |
The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interaction |
title_full_unstemmed |
The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interaction |
title_sort |
The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interaction |
author |
Davi Médola, Ana Sílvia Lopes |
author_facet |
Davi Médola, Ana Sílvia Lopes Sabino Caldas, Carlos Henrique |
author_role |
author |
author2 |
Sabino Caldas, Carlos Henrique |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Davi Médola, Ana Sílvia Lopes Sabino Caldas, Carlos Henrique |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Music video Convergence Interaction Mobile devices Semiotics Videoclip La convergencia La interacción Los dispositivos móviles La semiótica Videoclipe Convergência Interação Dispositivos móveis Semiótica |
topic |
Music video Convergence Interaction Mobile devices Semiotics Videoclip La convergencia La interacción Los dispositivos móviles La semiótica Videoclipe Convergência Interação Dispositivos móveis Semiótica |
description |
The article discusses the changes in the relations between communicationand forms of consumption of the video formats guided by new interactivecontent and enabled by the digital technologies of contemporary medias. In light of sociosemiotics by Eric Landowski, regimes of meaning and interaction in the fruition process present in the music video The Time/Dirty Bit, of Black Eyed Peas, and the respective application for mobile devices BEP 360 are discussed. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-01-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/325 10.18568/cmc.v10i29.325 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/325 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v10i29.325 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/325/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 29 (2013): Comunicação e Imaginários; 121-141 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 29 (2013): Comunicação e Imaginários; 121-141 Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 29 (2013): Comunicação e Imaginários; 121-141 1983-7070 10.18568/cmc.v10i29 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890299572912128 |