PROCESSES OF DIGITAL CONVERGENCE AND MEDIA STRATEGIES IN VALUE CREATION: a study of Exame Magazine

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Spinelli, Egle Müller
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Benvenido, Mariana
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067
Resumo: With the intensification of media processes in the digital environment, the journalism companies need to develop new strategies to create value both for the company and the consumers. This article discusses the concepts of digital convergence and creation of value to apply them in the case of Exame Magazine, an example of communication logic structuring from the development of new tools and platforms to promove the consumption of this products. It is also intended to verify changes occurring in the production chain, distribution and consumption on the print midia for digital devices to bring the brand closer to the public.
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spelling PROCESSES OF DIGITAL CONVERGENCE AND MEDIA STRATEGIES IN VALUE CREATION: a study of Exame MagazinePROCESOS DE CONVERGENCIA DIGITAL Y ESTRATEGIAS DE MEDIOS PARA LA CREACIÓN DE VALOR: un estudio de la Revista ExamePROCESSOS DE CONVERGÊNCIA DIGITAL E ESTRATÉGIAS MIDIÁTICAS NA CRIAÇÃO DE VALOR: um estudo da Revista ExameJournalismconvergencevaluemagazinedigital devicesPeriodismoconvergenciavalorrevistadispositivos digitalesJornalismoconvergênciadispositivos digitaisvalorrevistaJornalismo;convergênciadispositivos digitaisvalorrevistaWith the intensification of media processes in the digital environment, the journalism companies need to develop new strategies to create value both for the company and the consumers. This article discusses the concepts of digital convergence and creation of value to apply them in the case of Exame Magazine, an example of communication logic structuring from the development of new tools and platforms to promove the consumption of this products. It is also intended to verify changes occurring in the production chain, distribution and consumption on the print midia for digital devices to bring the brand closer to the public.Con la intensificación de los procesos de comunicación en el entorno digital, las empresas de noticias necesitan desarrollar nuevas estrategias para crear valor tanto para la empresa y como para sus consumidores. Este artículo analiza los conceptos de convergencia digital y la creación de valor para aplicar en el caso de la revista Exame, un ejemplo de la lógica comunicacional de reestructuración con el desarrollo de nuevos intrumentos  y plataformas para impulsar el consumo de sus productos. Tiene también la intención de verificar los cambios en la cadena de producción, distribución y consumo de los medios de impresión para dispositivos digitales para la marca estas mas cerca del publico.Com a intensificação dos processos midiáticos no ambiente digital, as organizações jornalísticas precisam desenvolver novas estratégias para criar valor tanto para a empresa como para seus consumidores. Este artigo discorre sobre os conceitos de convergência digital e criação de valor para aplicá-los no caso da Revista Exame, um exemplo de reestruturação de lógica comunicacional a partir do desenvolvimento de novas ferramentas e plataformas para impulsionar o consumo de seus produtos. Também pretende-se verificar mudanças ocorridas na cadeia de produção, distribuição e consumo do meio impresso para os dispositivos digitais para aproximar a marca do público.Universidade Federal do Tocantins - UFT2017-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/306710.20873/uft.2447-4266.2017v3n3p285Observatory Journal; Vol. 3 No. 3 (2017): V. 3 N. 3 (2017) Tecnologia e Narrativas Digitais - Edição Especial 1, Maio 2017; 285-304Observatorio Magazine; Vol. 3 Núm. 3 (2017): V. 3 N. 3 (2017) Tecnologia e Narrativas Digitais - Edição Especial 1, Maio 2017; 285-304Observatoire Journal; Vol. 3 No. 3 (2017): V. 3 N. 3 (2017) Tecnologia e Narrativas Digitais - Edição Especial 1, Maio 2017; 285-304Revista Observatório ; v. 3 n. 3 (2017): V. 3 N. 3 (2017) Tecnologia e Narrativas Digitais - Edição Especial 1, Maio 2017; 285-3042447-426610.20873/uft.2447-4266.2017v3n3reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067/9675https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067/10346https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067/10349https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067/10352https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067/10355https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067/10357Século XX/XXICopyright (c) 2017 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessSpinelli, Egle MüllerBenvenido, Mariana2022-03-04T13:21:03Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/3067Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:21:03Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
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