PROCESSES OF DIGITAL CONVERGENCE AND MEDIA STRATEGIES IN VALUE CREATION: a study of Exame Magazine

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Spinelli, Egle Müller
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Benvenido, Mariana
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067
Resumo: With the intensification of media processes in the digital environment, the journalism companies need to develop new strategies to create value both for the company and the consumers. This article discusses the concepts of digital convergence and creation of value to apply them in the case of Exame Magazine, an example of communication logic structuring from the development of new tools and platforms to promove the consumption of this products. It is also intended to verify changes occurring in the production chain, distribution and consumption on the print midia for digital devices to bring the brand closer to the public.
id UFT-8_19e9193dd10eab5da4b7a07906d22062
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/3067
network_acronym_str UFT-8
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling PROCESSES OF DIGITAL CONVERGENCE AND MEDIA STRATEGIES IN VALUE CREATION: a study of Exame MagazinePROCESOS DE CONVERGENCIA DIGITAL Y ESTRATEGIAS DE MEDIOS PARA LA CREACIÓN DE VALOR: un estudio de la Revista ExamePROCESSOS DE CONVERGÊNCIA DIGITAL E ESTRATÉGIAS MIDIÁTICAS NA CRIAÇÃO DE VALOR: um estudo da Revista ExameJournalismconvergencevaluemagazinedigital devicesPeriodismoconvergenciavalorrevistadispositivos digitalesJornalismoconvergênciadispositivos digitaisvalorrevistaJornalismo;convergênciadispositivos digitaisvalorrevistaWith the intensification of media processes in the digital environment, the journalism companies need to develop new strategies to create value both for the company and the consumers. This article discusses the concepts of digital convergence and creation of value to apply them in the case of Exame Magazine, an example of communication logic structuring from the development of new tools and platforms to promove the consumption of this products. It is also intended to verify changes occurring in the production chain, distribution and consumption on the print midia for digital devices to bring the brand closer to the public.Con la intensificación de los procesos de comunicación en el entorno digital, las empresas de noticias necesitan desarrollar nuevas estrategias para crear valor tanto para la empresa y como para sus consumidores. Este artículo analiza los conceptos de convergencia digital y la creación de valor para aplicar en el caso de la revista Exame, un ejemplo de la lógica comunicacional de reestructuración con el desarrollo de nuevos intrumentos  y plataformas para impulsar el consumo de sus productos. Tiene también la intención de verificar los cambios en la cadena de producción, distribución y consumo de los medios de impresión para dispositivos digitales para la marca estas mas cerca del publico.Com a intensificação dos processos midiáticos no ambiente digital, as organizações jornalísticas precisam desenvolver novas estratégias para criar valor tanto para a empresa como para seus consumidores. Este artigo discorre sobre os conceitos de convergência digital e criação de valor para aplicá-los no caso da Revista Exame, um exemplo de reestruturação de lógica comunicacional a partir do desenvolvimento de novas ferramentas e plataformas para impulsionar o consumo de seus produtos. Também pretende-se verificar mudanças ocorridas na cadeia de produção, distribuição e consumo do meio impresso para os dispositivos digitais para aproximar a marca do público.Universidade Federal do Tocantins - UFT2017-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/306710.20873/uft.2447-4266.2017v3n3p285Observatory Journal; Vol. 3 No. 3 (2017): V. 3 N. 3 (2017) Tecnologia e Narrativas Digitais - Edição Especial 1, Maio 2017; 285-304Observatorio Magazine; Vol. 3 Núm. 3 (2017): V. 3 N. 3 (2017) Tecnologia e Narrativas Digitais - Edição Especial 1, Maio 2017; 285-304Observatoire Journal; Vol. 3 No. 3 (2017): V. 3 N. 3 (2017) Tecnologia e Narrativas Digitais - Edição Especial 1, Maio 2017; 285-304Revista Observatório ; v. 3 n. 3 (2017): V. 3 N. 3 (2017) Tecnologia e Narrativas Digitais - Edição Especial 1, Maio 2017; 285-3042447-426610.20873/uft.2447-4266.2017v3n3reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067/9675https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067/10346https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067/10349https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067/10352https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067/10355https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067/10357Século XX/XXICopyright (c) 2017 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessSpinelli, Egle MüllerBenvenido, Mariana2022-03-04T13:21:03Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/3067Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:21:03Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv PROCESSES OF DIGITAL CONVERGENCE AND MEDIA STRATEGIES IN VALUE CREATION: a study of Exame Magazine
PROCESOS DE CONVERGENCIA DIGITAL Y ESTRATEGIAS DE MEDIOS PARA LA CREACIÓN DE VALOR: un estudio de la Revista Exame
PROCESSOS DE CONVERGÊNCIA DIGITAL E ESTRATÉGIAS MIDIÁTICAS NA CRIAÇÃO DE VALOR: um estudo da Revista Exame
title PROCESSES OF DIGITAL CONVERGENCE AND MEDIA STRATEGIES IN VALUE CREATION: a study of Exame Magazine
spellingShingle PROCESSES OF DIGITAL CONVERGENCE AND MEDIA STRATEGIES IN VALUE CREATION: a study of Exame Magazine
Spinelli, Egle Müller
Journalism
convergence
value
magazine
digital devices
Periodismo
convergencia
valor
revista
dispositivos digitales
Jornalismo
convergência
dispositivos digitais
valor
revista
Jornalismo;
convergência
dispositivos digitais
valor
revista
title_short PROCESSES OF DIGITAL CONVERGENCE AND MEDIA STRATEGIES IN VALUE CREATION: a study of Exame Magazine
title_full PROCESSES OF DIGITAL CONVERGENCE AND MEDIA STRATEGIES IN VALUE CREATION: a study of Exame Magazine
title_fullStr PROCESSES OF DIGITAL CONVERGENCE AND MEDIA STRATEGIES IN VALUE CREATION: a study of Exame Magazine
title_full_unstemmed PROCESSES OF DIGITAL CONVERGENCE AND MEDIA STRATEGIES IN VALUE CREATION: a study of Exame Magazine
title_sort PROCESSES OF DIGITAL CONVERGENCE AND MEDIA STRATEGIES IN VALUE CREATION: a study of Exame Magazine
author Spinelli, Egle Müller
author_facet Spinelli, Egle Müller
Benvenido, Mariana
author_role author
author2 Benvenido, Mariana
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Spinelli, Egle Müller
Benvenido, Mariana
dc.subject.por.fl_str_mv Journalism
convergence
value
magazine
digital devices
Periodismo
convergencia
valor
revista
dispositivos digitales
Jornalismo
convergência
dispositivos digitais
valor
revista
Jornalismo;
convergência
dispositivos digitais
valor
revista
topic Journalism
convergence
value
magazine
digital devices
Periodismo
convergencia
valor
revista
dispositivos digitales
Jornalismo
convergência
dispositivos digitais
valor
revista
Jornalismo;
convergência
dispositivos digitais
valor
revista
description With the intensification of media processes in the digital environment, the journalism companies need to develop new strategies to create value both for the company and the consumers. This article discusses the concepts of digital convergence and creation of value to apply them in the case of Exame Magazine, an example of communication logic structuring from the development of new tools and platforms to promove the consumption of this products. It is also intended to verify changes occurring in the production chain, distribution and consumption on the print midia for digital devices to bring the brand closer to the public.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-05-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067
10.20873/uft.2447-4266.2017v3n3p285
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2017v3n3p285
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067/9675
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067/10346
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067/10349
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067/10352
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067/10355
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067/10357
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
application/octet-stream
application/zip
application/x-gzip
application/zip
dc.coverage.none.fl_str_mv Século XX/XXI
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 3 No. 3 (2017): V. 3 N. 3 (2017) Tecnologia e Narrativas Digitais - Edição Especial 1, Maio 2017; 285-304
Observatorio Magazine; Vol. 3 Núm. 3 (2017): V. 3 N. 3 (2017) Tecnologia e Narrativas Digitais - Edição Especial 1, Maio 2017; 285-304
Observatoire Journal; Vol. 3 No. 3 (2017): V. 3 N. 3 (2017) Tecnologia e Narrativas Digitais - Edição Especial 1, Maio 2017; 285-304
Revista Observatório ; v. 3 n. 3 (2017): V. 3 N. 3 (2017) Tecnologia e Narrativas Digitais - Edição Especial 1, Maio 2017; 285-304
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2017v3n3
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||
_version_ 1797174752725434368