The media and body image: proposal of media critical reading activities
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/797 |
Resumo: | In this paper, theoretical and practical frameworks for the development of actions for young people media education are offered. The goal is to improve criticality considering the relationship between young people and the media, especially when there is entanglement between aestheticization of the body and the thematic guided by the media. Thus, an experience developed in a high school is described and an activity to be applied in educational settings is presented, both having the construction of the female image as a theme. |
id |
ESPM-3_6524e1d5e0f11c426002011b80b46a4d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/797 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The media and body image: proposal of media critical reading activitiesA mídia e a representação do corpo: leitura crítica dos meios de comunicaçãoMedia literacyConsumptionBody representationBeautyMagazineMídia-educaçãoConsumoRepresentação do corpoBelezaRevistaIn this paper, theoretical and practical frameworks for the development of actions for young people media education are offered. The goal is to improve criticality considering the relationship between young people and the media, especially when there is entanglement between aestheticization of the body and the thematic guided by the media. Thus, an experience developed in a high school is described and an activity to be applied in educational settings is presented, both having the construction of the female image as a theme.Neste texto são oferecidas referências teórico-práticas para o desenvolvimento de ações de mídia-educação com jovens. O objetivo é elevar a criticidade na relação do jovem com a mídia, principalmente quando há entrelaçamento entre a estetização do corpo e os temas pautados pelos meios de comunicação. Assim, expõe-se um relato de experiência desenvolvida em escola de ensino médio e apresenta-se uma sugestão de atividade a ser aplicada em ambientes educativos, ambas com foco na construção da imagem feminina.Escola Superior de Propaganda e Marketing2015-08-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/79710.18568/cmc.v12i34.797Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 No. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 46-66Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 Núm. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 46-66Comunicação Mídia e Consumo; v. 12 n. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 46-661983-707010.18568/cmc.v12i34reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/797/pdf_66https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/797/490Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAndrelo, RoseaneAlmeida, Ligia Beatriz Carvalho de2015-10-02T15:14:47Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/797Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2015-10-02T15:14:47Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The media and body image: proposal of media critical reading activities A mídia e a representação do corpo: leitura crítica dos meios de comunicação |
title |
The media and body image: proposal of media critical reading activities |
spellingShingle |
The media and body image: proposal of media critical reading activities Andrelo, Roseane Media literacy Consumption Body representation Beauty Magazine Mídia-educação Consumo Representação do corpo Beleza Revista |
title_short |
The media and body image: proposal of media critical reading activities |
title_full |
The media and body image: proposal of media critical reading activities |
title_fullStr |
The media and body image: proposal of media critical reading activities |
title_full_unstemmed |
The media and body image: proposal of media critical reading activities |
title_sort |
The media and body image: proposal of media critical reading activities |
author |
Andrelo, Roseane |
author_facet |
Andrelo, Roseane Almeida, Ligia Beatriz Carvalho de |
author_role |
author |
author2 |
Almeida, Ligia Beatriz Carvalho de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Andrelo, Roseane Almeida, Ligia Beatriz Carvalho de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Media literacy Consumption Body representation Beauty Magazine Mídia-educação Consumo Representação do corpo Beleza Revista |
topic |
Media literacy Consumption Body representation Beauty Magazine Mídia-educação Consumo Representação do corpo Beleza Revista |
description |
In this paper, theoretical and practical frameworks for the development of actions for young people media education are offered. The goal is to improve criticality considering the relationship between young people and the media, especially when there is entanglement between aestheticization of the body and the thematic guided by the media. Thus, an experience developed in a high school is described and an activity to be applied in educational settings is presented, both having the construction of the female image as a theme. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-08-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/797 10.18568/cmc.v12i34.797 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/797 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v12i34.797 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/797/pdf_66 https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/797/490 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 No. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 46-66 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 Núm. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 46-66 Comunicação Mídia e Consumo; v. 12 n. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 46-66 1983-7070 10.18568/cmc.v12i34 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890300019605504 |