Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in Fortaleza
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/379 |
Resumo: | The article examines the citizen communication processestissues by young working in association Aldeia, in Fortaleza, Ceará. Theresearch is theoretical studies of social movements, digital media and citizencommunication. Selected as a result of the research, three aspects of the uses oftechnology by Aldeia young participants: 1) the absence of greater criticality inreading the media; 2) the complementarity between analog and digital media;and 3) the demand for professionalism |
id |
ESPM-3_8c1f03c1a4624dab75aeb3ab5ec59735 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/379 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in FortalezaJuventud y ciudadanía: uso de los medios digitales en la ONG Aldeia, en FortalezaJuventude e cidadania: uso das mídias digitais na ONG Aldeia, em FortalezaYouth. Citizenship. Digital media. Social movements.Juventud. Ciudadanía. Medios digitales. Movimientos sociales.juventudecidadaniamídias digitaismovimentos sociaisThe article examines the citizen communication processestissues by young working in association Aldeia, in Fortaleza, Ceará. Theresearch is theoretical studies of social movements, digital media and citizencommunication. Selected as a result of the research, three aspects of the uses oftechnology by Aldeia young participants: 1) the absence of greater criticality inreading the media; 2) the complementarity between analog and digital media;and 3) the demand for professionalismEl artículo analiza los procesos de comunicación ciudadanaprotagonizados por los jóvenes que actúan en la asociación Aldeia, enFortaleza, Ceará. El marco teórico abarca los estudios sobre movimientossociales, medios digitales y comunicación ciudadana. Recogemos tres aspectosen los usos de la tecnología por los jóvenes de Aldeia: 1) la falta de una mayorcriticidad en la lectura de los medios, 2) la complementariedad entre los mediosanalógicos y digitales, y 3) la demanda hacia una mayor profesionalización.O artigo analisa os processos de comunicação cidadã tecidos por jovens que atuam na associação Aldeia, em Fortaleza, Ceará. O marco teórico da pesquisa abrange os estudos sobre movimentos sociais, mídias digitais e comunicação cidadã. Selecionamos, como resultado da pesquisa, três aspectos dos usos das tecnologias pelos jovens do Aldeia: 1) a ausência de uma maior criticidade na leitura dos meios ; 2) a complementaridade entre as mídias analógicas e as digitais; e 3) a demanda por profissionalizaçãoEscola Superior de Propaganda e Marketing2013-06-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/37910.18568/cmc.v10i27.379Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 13-33Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 13-33Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 13-331983-707010.18568/cmc.v10i27reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/379/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/379/pdf_1https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/379/pdf_2Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCogo, DeniseBarsi Lopes, Daniel2014-04-29T12:58:28Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/379Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-04-29T12:58:28Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in Fortaleza Juventud y ciudadanía: uso de los medios digitales en la ONG Aldeia, en Fortaleza Juventude e cidadania: uso das mídias digitais na ONG Aldeia, em Fortaleza |
title |
Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in Fortaleza |
spellingShingle |
Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in Fortaleza Cogo, Denise Youth. Citizenship. Digital media. Social movements. Juventud. Ciudadanía. Medios digitales. Movimientos sociales. juventude cidadania mídias digitais movimentos sociais |
title_short |
Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in Fortaleza |
title_full |
Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in Fortaleza |
title_fullStr |
Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in Fortaleza |
title_full_unstemmed |
Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in Fortaleza |
title_sort |
Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in Fortaleza |
author |
Cogo, Denise |
author_facet |
Cogo, Denise Barsi Lopes, Daniel |
author_role |
author |
author2 |
Barsi Lopes, Daniel |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cogo, Denise Barsi Lopes, Daniel |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Youth. Citizenship. Digital media. Social movements. Juventud. Ciudadanía. Medios digitales. Movimientos sociales. juventude cidadania mídias digitais movimentos sociais |
topic |
Youth. Citizenship. Digital media. Social movements. Juventud. Ciudadanía. Medios digitales. Movimientos sociales. juventude cidadania mídias digitais movimentos sociais |
description |
The article examines the citizen communication processestissues by young working in association Aldeia, in Fortaleza, Ceará. Theresearch is theoretical studies of social movements, digital media and citizencommunication. Selected as a result of the research, three aspects of the uses oftechnology by Aldeia young participants: 1) the absence of greater criticality inreading the media; 2) the complementarity between analog and digital media;and 3) the demand for professionalism |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-06-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/379 10.18568/cmc.v10i27.379 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/379 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v10i27.379 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/379/pdf https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/379/pdf_1 https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/379/pdf_2 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 13-33 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 13-33 Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 13-33 1983-7070 10.18568/cmc.v10i27 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890299595980800 |