Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in Fortaleza

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cogo, Denise
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Barsi Lopes, Daniel
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/379
Resumo: The article examines the citizen communication processestissues by young working in association Aldeia, in Fortaleza, Ceará. Theresearch is theoretical studies of social movements, digital media and citizencommunication. Selected as a result of the research, three aspects of the uses oftechnology by Aldeia young participants: 1) the absence of greater criticality inreading the media; 2) the complementarity between analog and digital media;and 3) the demand for professionalism
id ESPM-3_8c1f03c1a4624dab75aeb3ab5ec59735
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/379
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in FortalezaJuventud y ciudadanía: uso de los medios digitales en la ONG Aldeia, en FortalezaJuventude e cidadania: uso das mídias digitais na ONG Aldeia, em FortalezaYouth. Citizenship. Digital media. Social movements.Juventud. Ciudadanía. Medios digitales. Movimientos sociales.juventudecidadaniamídias digitaismovimentos sociaisThe article examines the citizen communication processestissues by young working in association Aldeia, in Fortaleza, Ceará. Theresearch is theoretical studies of social movements, digital media and citizencommunication. Selected as a result of the research, three aspects of the uses oftechnology by Aldeia young participants: 1) the absence of greater criticality inreading the media; 2) the complementarity between analog and digital media;and 3) the demand for professionalismEl artículo analiza los procesos de comunicación ciudadanaprotagonizados por los jóvenes que actúan en la asociación Aldeia, enFortaleza, Ceará. El marco teórico abarca los estudios sobre movimientossociales, medios digitales y comunicación ciudadana. Recogemos tres aspectosen los usos de la tecnología por los jóvenes de Aldeia: 1) la falta de una mayorcriticidad en la lectura de los medios, 2) la complementariedad entre los mediosanalógicos y digitales, y 3) la demanda hacia una mayor profesionalización.O artigo analisa os processos de comunicação cidadã tecidos por jovens que atuam na associação Aldeia, em Fortaleza, Ceará. O marco teórico da pesquisa abrange os estudos sobre movimentos sociais, mídias digitais e comunicação cidadã. Selecionamos, como resultado da pesquisa, três aspectos dos usos das tecnologias pelos jovens do Aldeia: 1) a ausência de uma maior criticidade na leitura dos meios ; 2) a complementaridade entre as mídias analógicas e as digitais; e 3) a demanda por profissionalizaçãoEscola Superior de Propaganda e Marketing2013-06-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/37910.18568/cmc.v10i27.379Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 13-33Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 13-33Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 13-331983-707010.18568/cmc.v10i27reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/379/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/379/pdf_1https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/379/pdf_2Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCogo, DeniseBarsi Lopes, Daniel2014-04-29T12:58:28Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/379Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-04-29T12:58:28Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in Fortaleza
Juventud y ciudadanía: uso de los medios digitales en la ONG Aldeia, en Fortaleza
Juventude e cidadania: uso das mídias digitais na ONG Aldeia, em Fortaleza
title Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in Fortaleza
spellingShingle Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in Fortaleza
Cogo, Denise
Youth. Citizenship. Digital media. Social movements.
Juventud. Ciudadanía. Medios digitales. Movimientos sociales.
juventude
cidadania
mídias digitais
movimentos sociais
title_short Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in Fortaleza
title_full Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in Fortaleza
title_fullStr Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in Fortaleza
title_full_unstemmed Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in Fortaleza
title_sort Youth and citizenship: usage of digital media at the NGO Aldeia, in Fortaleza
author Cogo, Denise
author_facet Cogo, Denise
Barsi Lopes, Daniel
author_role author
author2 Barsi Lopes, Daniel
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cogo, Denise
Barsi Lopes, Daniel
dc.subject.por.fl_str_mv Youth. Citizenship. Digital media. Social movements.
Juventud. Ciudadanía. Medios digitales. Movimientos sociales.
juventude
cidadania
mídias digitais
movimentos sociais
topic Youth. Citizenship. Digital media. Social movements.
Juventud. Ciudadanía. Medios digitales. Movimientos sociales.
juventude
cidadania
mídias digitais
movimentos sociais
description The article examines the citizen communication processestissues by young working in association Aldeia, in Fortaleza, Ceará. Theresearch is theoretical studies of social movements, digital media and citizencommunication. Selected as a result of the research, three aspects of the uses oftechnology by Aldeia young participants: 1) the absence of greater criticality inreading the media; 2) the complementarity between analog and digital media;and 3) the demand for professionalism
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-06-03
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/379
10.18568/cmc.v10i27.379
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/379
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v10i27.379
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/379/pdf
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/379/pdf_1
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/379/pdf_2
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 13-33
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 13-33
Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 13-33
1983-7070
10.18568/cmc.v10i27
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890299595980800