The imaginary world of children publicity
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/625 |
Resumo: | The present study aims to investigate the use of elements of the child’s imagination as persuasion tools of advertising. Thus, it was used as objectof analysis the television advertising for children in Frisco brand, which features Patati and Patatá clowns as protagonists, whereas publicity, by appropriating sedimented characters of imaginary, manages to build an affectionate and imaginary appeal, that inserts the child and family in a truly symbolic chain. |
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The imaginary world of children publicityEl mundo imaginario de la publicidad para niñosO mundo imaginário da publicidade infantilAdvertisingImaginaryChildhoodPublicidadImaginarioInfanciaPublicidadeImaginárioInfânciaThe present study aims to investigate the use of elements of the child’s imagination as persuasion tools of advertising. Thus, it was used as objectof analysis the television advertising for children in Frisco brand, which features Patati and Patatá clowns as protagonists, whereas publicity, by appropriating sedimented characters of imaginary, manages to build an affectionate and imaginary appeal, that inserts the child and family in a truly symbolic chain.El presente estudio tiene como objetivo investigar el uso de los elementos de la imaginación del niño como instrumentos de persuasión publicitaria. Así, se utilizó como objeto de análisis la publicidad televisiva dirigida a los niños de la marca Frisco, que tiene como protagonistas a los payasos Patati y Patatá,mientras que la publicidad, por apropiarse de personajes sedimentados en el imaginario, se las arregla para construir una apelación afectiva y lúdica, que pasa a presentar el niño y su familia en una cadena verdaderamente simbólica.O presente trabalho objetiva investigar a utilização de elementos do imaginário infantil como ferramentas de persuasão publicitária. Desse modo, foi utilizada, como objeto de análise, a publicidade televisiva infantil da marca Frisco, que apresenta os palhaços Patati e Patatá como protagonistas, considerando que a publicidade, ao se apropriar de personagens sedimentados no imaginário, consegue construir um apelo afetivo e lúdico, que passa a introduzir a criança e a família numa verdadeira cadeia simbólica.Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/62510.18568/cmc.v11i32.625Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 73-92Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 73-92Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 73-921983-707010.18568/cmc.v11i32reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporspaenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/625/pdf_26https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/625/pdf_37https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/625/pdf_43Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPaiva, Maria SoberanaSouza, Karlla Christine AraújoMendes, Marcília Luzia Gomes da Costa2015-03-13T14:33:33Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/625Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2015-03-13T14:33:33Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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