Nation of the 318: the religion of consumption in the Universal Church of the Kingdom of God

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bronsztein, Karla Regina Macena Pereira Patriota
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/471
Resumo: This study reflects upon contemporary consumption and some of itstheoretical postulates starting off from what we have called a Religion of Consumption.The idea we work with in the paper describes a religious ethos linked to“modern hedonism”, as posited by Campbell (1987), and which is closely relatedto the Prosperity Theology – presenting itself as a space in which it is legitimateand acceptable to desire a life full of the earthly signs of success, embodied inproducts of high commercial value as an answer to the ideal of happiness.
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spelling Nation of the 318: the religion of consumption in the Universal Church of the Kingdom of GodNación de los 318: la religión del consumo en la Iglesia Universal del Reino de DiosNação dos 318: A Religião do Consumo na Igreja Universal do Reino de DeusReligion of ConsumptionNation of the 318Universal Church of the Kingdom of GodProsperityConsumptionReligión del ConsumoNación de los 318Iglesia Universal del Reino de DiosProsperidadConsumoReligião do ConsumoNação dos 318Igreja Universal do Reino de DeusProsperidadeConsumo.This study reflects upon contemporary consumption and some of itstheoretical postulates starting off from what we have called a Religion of Consumption.The idea we work with in the paper describes a religious ethos linked to“modern hedonism”, as posited by Campbell (1987), and which is closely relatedto the Prosperity Theology – presenting itself as a space in which it is legitimateand acceptable to desire a life full of the earthly signs of success, embodied inproducts of high commercial value as an answer to the ideal of happiness.Este trabajo promueve una reflexión sobre el consumo contemporáneoy algunos de sus postulados teóricos a partir de lo que llamamos aquí de unaReligión del Consumo. La idea trabajada en el texto describe un ethos religiosofundado en el “hedonismo moderno”, postulado por Campbell (1987) y que dialoga,de forma bastante proficua, con la Teología de la Prosperidad – constituyéndosecomo un espacio propicio para si se quiere, de forma lícita, aceptable y sintapujos, una vida repleta de los signos terrenos de éxito, corporificados en el consumode productos de alto valor comercial como respuesta al ideal de felicidad.Estetrabalho promove uma reflexão sobre o consumo contemporâneo e alguns dos seus postulados teóricos a partir do que chamamos aqui de uma Religião do Consumo.  A ideia trabalhada no texto descreve um ethos religioso ancorado no "hedonismo moderno", postulado por Campbell (1987) e que dialoga, de forma bastante profícua, com a Teologia da Prosperidade - se constituindo como um espaço propício para se desejar, de forma lícita, aceitável e sem constrangimentos, uma vida repleta dos signos terrenos de sucesso, corporificados no consumo de produtos de alto valor comercial como resposta ao ideal de felicidade.Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-04-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAnálise de vídeos na internetapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/47110.18568/cmc.v11i30.471Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 30 (2014): Comunicação e Mobilização Social; 125-142Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 30 (2014): Comunicação e Mobilização Social; 125-142Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 30 (2014): Comunicação e Mobilização Social; 125-1421983-707010.18568/cmc.v11i30reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/471/pdfCopyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBronsztein, Karla Regina Macena Pereira Patriota2014-05-27T13:36:48Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/471Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-05-27T13:36:48Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
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