A memorable campaign
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/638 |
Resumo: | Starting from a campaign for Old Spice, this paper analyzes the strategies employed by advertising in order to survive in the era of social networks. Staying in the public’s mind remains the aspiration of all advertising, but the tactics used have changed. Apart from the author’s experience in this area, this essay was based on texts on advertising technique by Carrascoza (2003), Figueiredo (2007) and Iezzi (2010), which were articulated with notions of fictionalization of the self, in Sibilia (2007), of indirect speech, in Bakhtin (1977), and of involuntary memory, in Benjamin (1994) and Guattari (1992). |
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A memorable campaignUna campaña memorableUma Campanha MemorávelAdvertisingMemoryCreativityPublicidadMemoriaCreatividadPublicidadeMemóriaCriatividade.Starting from a campaign for Old Spice, this paper analyzes the strategies employed by advertising in order to survive in the era of social networks. Staying in the public’s mind remains the aspiration of all advertising, but the tactics used have changed. Apart from the author’s experience in this area, this essay was based on texts on advertising technique by Carrascoza (2003), Figueiredo (2007) and Iezzi (2010), which were articulated with notions of fictionalization of the self, in Sibilia (2007), of indirect speech, in Bakhtin (1977), and of involuntary memory, in Benjamin (1994) and Guattari (1992).A partir de una campaña publicitaria de Old Spice se analizan las estrategias empleadas en la publicidad con el fin de sobrevivir en la era de las redes sociales de Internet. Si la aspiración de las campañas publicitárias es fijarseen la memória de la audiencia, se han cambiado las tácticas de fijación utilizadas. Como base, además de la experiencia professional de la autora, también se utilizaron textos sobre técnica de publicidad de Carrascoza (2003), Figueiredo (2007) y Iezzi (2010), articulados con las nociones de ficcionalización del yo en Sibilia (2007), del estilo indirecto, em Bakhtin (1977) e de la memoria involuntaria, en Benjamin (1994) y Guattari (1992).A partir de uma campanha de Old Spice, foram analisadas as estratégias empregadas na publicidade como forma de sobrevivência na era das redes sociais da internet. Se a aspiração da publicidade é ficar na memória do público, as táticas de fixação utilizadas mudaram. Serviram de base, além da experiência da autora no ramo, textos sobre a técnica publicitária de Carrascoza (2003), Figueiredo (2005) e Iezzi (2010), que foram articulados com noções de ficcionalização do eu, em Sibilia (2007), de discurso indireto, em Bakhtin (1977), e de memória involuntária, em Benjamin (1994) e Guattari (1992).Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/63810.18568/cmc.v11i32.638Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 185-202Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 185-202Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 185-2021983-707010.18568/cmc.v11i32reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/638/pdf_31Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBurrowes, Patricia Cecilia2015-01-21T16:12:55Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/638Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2015-01-21T16:12:55Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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