A contribuição da TV Escola em práticas pedagógicas alternativas no ensino religioso

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gera, Madalena Lopes Ferreira
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do EST
Texto Completo: http://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/handle/BR-SlFE/425
Resumo: This current research approach is the TV Escola (School TV) basing itself on Pedagogical Practices as alternatives in the context of new paradigms faced with the technological advances in communication. In this way, the reflection is delimited by the holistic pedagogical practice as the guide for a process of teaching-learning aimed at forming the human being as a whole. With these presuppositions in view the research was delineated by the proposed dialog as to the integration of education, its contemporaneity and the contribution of the TV Escola to Religious Education, given the reach and possibilities in society and culture through the TV Escola. The conceptual formulation of the approximation of TV Escola with Religious Education was oriented by the formation of the professor, and that this professor might be prepared to work within diversity and globalization. And with this propitiate a propositional education to grant the student a minimum of knowledge for educational and social use and absorption through the know-how which the children and youth of today, in general, have of the new technologies. Allegedly, TV is a technology of broad reach. Thus, as conclusions, propositional elements were listed of the TV Escola and Religious Education, seeking new perspectives of changes aiming at the territoriality and promotion of religious and thought diversity. With this the TV is presented as being more than simple technological innovation, but as an equipment of knowledge, a metaphor of a new regime of teaching characterized by fluidity and interactivity.
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The conceptual formulation of the approximation of TV Escola with Religious Education was oriented by the formation of the professor, and that this professor might be prepared to work within diversity and globalization. And with this propitiate a propositional education to grant the student a minimum of knowledge for educational and social use and absorption through the know-how which the children and youth of today, in general, have of the new technologies. Allegedly, TV is a technology of broad reach. Thus, as conclusions, propositional elements were listed of the TV Escola and Religious Education, seeking new perspectives of changes aiming at the territoriality and promotion of religious and thought diversity. With this the TV is presented as being more than simple technological innovation, but as an equipment of knowledge, a metaphor of a new regime of teaching characterized by fluidity and interactivity.A presente pesquisa aborda a TV Escola balizando-se em Práticas Pedagógicas como alternativas no contexto de novos paradigmas diante dos avanços tecnológicos de comunicação. Desta forma, delineia-se pela prática pedagógica holística como norteadora de um processo de ensino-aprendizagem, voltado para a formação do ser humano como um todo. Tendo em vista estes pressupostos teóricos, a pesquisa delineou-se pelo diálogo proposto quanto à integração da educação, sua contemporaneidade, e à contribuição da TV Escola para o Ensino Religioso, dado o alcance e as possibilidades na sociedade e na cultura através da TV Escola. A formulação da aproximação da TV Escola e do Ensino Religioso se orientou pela formação do professor, para que esteja preparado para atuar dentro da diversidade e da globalização, e, com isso, indica uma educação propositiva para dar ao aluno o mínimo de conhecimento para utilização e absorção educacional e social por meio dos saberes, que, em geral, as crianças e jovens de hoje possuem das novas tecnologias. Alegadamente, a TV é uma tecnologia de amplo alcance. Assim sendo, como conclusões, indica-se elementos propositivos da TV Escola e do Ensino Religioso, em busca de perspectivas novas de mudanças em vista da territorialidade e da promoção da diversidade de pensamento e religiosa. Com isso, a TV, passa a ser compreendida como sendo mais do que simples inovação tecnológica, mas aparelho de conhecimento, metáfora de um novo regime de ensino caracterizado pela fluidez, interatividade.Made available in DSpace on 2016-07-25T15:52:36Z (GMT). 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