The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligence

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Molina, Ana Carolina
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Vieira, Valter Afonso
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Ciência Administrativa
Texto Completo: http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/3238
Resumo: This paper suggests a theoretical model, in which the manager's tenure and the dispersion of competitive intelligence have effects on sales efficiency. The dispersion of competitive intelligence consists of how much variation there is in the knowledge and the manager's tenure means the time that the manager is working in the firm. The paper brings the following contributions: first, by the theoretical model of competitive intelligence, the greater the dispersion of competitive intelligence, the lower the sales efficiency at individual level. Second, the greater the manager experience, the better the direct relationship between competitive intelligence and efficiency. Opportunities for future research are suggested.
id FACECLA-1_5e8bed05d70ab4c4e9c352bc4d8e709a
oai_identifier_str oai:periodicosibepes.org.br:article/3238
network_acronym_str FACECLA-1
network_name_str Revista Eletrônica de Ciência Administrativa
repository_id_str
spelling The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligenceOs efeitos da inteligência competitiva na eficiência de vendas: a experiência do gestor e dispersão da inteligência competitivaManagementefficiency; competitive intelligence; dispersion; tenureAdministraçãoeficiência; inteligência competitiva; dispersão; experiênciaThis paper suggests a theoretical model, in which the manager's tenure and the dispersion of competitive intelligence have effects on sales efficiency. The dispersion of competitive intelligence consists of how much variation there is in the knowledge and the manager's tenure means the time that the manager is working in the firm. The paper brings the following contributions: first, by the theoretical model of competitive intelligence, the greater the dispersion of competitive intelligence, the lower the sales efficiency at individual level. Second, the greater the manager experience, the better the direct relationship between competitive intelligence and efficiency. Opportunities for future research are suggested.Este ensaio teórico suEste trabalho sugere um modelo teórico no qual a experiência do gestor e a dispersão da inteligência competitiva possuem efeitos moderadores na inteligência competitiva, alterando a eficiência em vendas. A dispersão da inteligência competitiva consiste em variações e distorções do conhecimento e a experiência do gestor compreende o tempo de empresa que o supervisor está na organização. O trabalho traz as seguintes contribuições: primeiro, quanto mais dispersa é a inteligência competitiva, pior é a eficiência de vendas no nível individual. Segundo, quanto maior é a experiência do gestor, melhor é a relação entre Inteligência Competitiva e eficiência. No mais, sugerem-se oportunidades de futuras pesquisasInstituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPESCAPESMolina, Ana CarolinaVieira, Valter Afonso2021-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/323810.21529/RECADM.2021021Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 20, n. 3 (2021): Setembro-Dezembro; 586-601Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 20, n. 3 (2021): Setembro-Dezembro; 586-601Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 20, n. 3 (2021): Setembro-Dezembro; 586-6011677-738710.21529/RECADM.20212003reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativainstname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)instacron:FACECLAporhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/3238/1140http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/downloadSuppFile/3238/1050Direitos autorais 2021 Ana Carolina Molina, Valter Afonso Vieirahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2022-04-29T19:13:12Zoai:periodicosibepes.org.br:article/3238Revistahttp://www.periodicosibepes.org.br/recadmONGhttp://www.periodicosibepes.org.br/recadm/oairecadm.editor@ibepes.org.br1677-73871677-7387opendoar:2022-04-29T19:13:12Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)false
dc.title.none.fl_str_mv The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligence
Os efeitos da inteligência competitiva na eficiência de vendas: a experiência do gestor e dispersão da inteligência competitiva
title The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligence
spellingShingle The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligence
Molina, Ana Carolina
Management
efficiency; competitive intelligence; dispersion; tenure
Administração
eficiência; inteligência competitiva; dispersão; experiência
title_short The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligence
title_full The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligence
title_fullStr The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligence
title_full_unstemmed The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligence
title_sort The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligence
author Molina, Ana Carolina
author_facet Molina, Ana Carolina
Vieira, Valter Afonso
author_role author
author2 Vieira, Valter Afonso
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv
CAPES
dc.contributor.author.fl_str_mv Molina, Ana Carolina
Vieira, Valter Afonso
dc.subject.por.fl_str_mv Management
efficiency; competitive intelligence; dispersion; tenure
Administração
eficiência; inteligência competitiva; dispersão; experiência
topic Management
efficiency; competitive intelligence; dispersion; tenure
Administração
eficiência; inteligência competitiva; dispersão; experiência
description This paper suggests a theoretical model, in which the manager's tenure and the dispersion of competitive intelligence have effects on sales efficiency. The dispersion of competitive intelligence consists of how much variation there is in the knowledge and the manager's tenure means the time that the manager is working in the firm. The paper brings the following contributions: first, by the theoretical model of competitive intelligence, the greater the dispersion of competitive intelligence, the lower the sales efficiency at individual level. Second, the greater the manager experience, the better the direct relationship between competitive intelligence and efficiency. Opportunities for future research are suggested.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-09-01
dc.type.none.fl_str_mv

dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/3238
10.21529/RECADM.2021021
url http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/3238
identifier_str_mv 10.21529/RECADM.2021021
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/3238/1140
http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/downloadSuppFile/3238/1050
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2021 Ana Carolina Molina, Valter Afonso Vieira
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2021 Ana Carolina Molina, Valter Afonso Vieira
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPES
publisher.none.fl_str_mv Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPES
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 20, n. 3 (2021): Setembro-Dezembro; 586-601
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 20, n. 3 (2021): Setembro-Dezembro; 586-601
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 20, n. 3 (2021): Setembro-Dezembro; 586-601
1677-7387
10.21529/RECADM.20212003
reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativa
instname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)
instacron:FACECLA
instname_str Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)
instacron_str FACECLA
institution FACECLA
reponame_str Revista Eletrônica de Ciência Administrativa
collection Revista Eletrônica de Ciência Administrativa
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)
repository.mail.fl_str_mv recadm.editor@ibepes.org.br
_version_ 1797042422176284672