The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligence
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Ciência Administrativa |
Texto Completo: | http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/3238 |
Resumo: | This paper suggests a theoretical model, in which the manager's tenure and the dispersion of competitive intelligence have effects on sales efficiency. The dispersion of competitive intelligence consists of how much variation there is in the knowledge and the manager's tenure means the time that the manager is working in the firm. The paper brings the following contributions: first, by the theoretical model of competitive intelligence, the greater the dispersion of competitive intelligence, the lower the sales efficiency at individual level. Second, the greater the manager experience, the better the direct relationship between competitive intelligence and efficiency. Opportunities for future research are suggested. |
id |
FACECLA-1_5e8bed05d70ab4c4e9c352bc4d8e709a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicosibepes.org.br:article/3238 |
network_acronym_str |
FACECLA-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa |
repository_id_str |
|
spelling |
The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligenceOs efeitos da inteligência competitiva na eficiência de vendas: a experiência do gestor e dispersão da inteligência competitivaManagementefficiency; competitive intelligence; dispersion; tenureAdministraçãoeficiência; inteligência competitiva; dispersão; experiênciaThis paper suggests a theoretical model, in which the manager's tenure and the dispersion of competitive intelligence have effects on sales efficiency. The dispersion of competitive intelligence consists of how much variation there is in the knowledge and the manager's tenure means the time that the manager is working in the firm. The paper brings the following contributions: first, by the theoretical model of competitive intelligence, the greater the dispersion of competitive intelligence, the lower the sales efficiency at individual level. Second, the greater the manager experience, the better the direct relationship between competitive intelligence and efficiency. Opportunities for future research are suggested.Este ensaio teórico suEste trabalho sugere um modelo teórico no qual a experiência do gestor e a dispersão da inteligência competitiva possuem efeitos moderadores na inteligência competitiva, alterando a eficiência em vendas. A dispersão da inteligência competitiva consiste em variações e distorções do conhecimento e a experiência do gestor compreende o tempo de empresa que o supervisor está na organização. O trabalho traz as seguintes contribuições: primeiro, quanto mais dispersa é a inteligência competitiva, pior é a eficiência de vendas no nível individual. Segundo, quanto maior é a experiência do gestor, melhor é a relação entre Inteligência Competitiva e eficiência. No mais, sugerem-se oportunidades de futuras pesquisasInstituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPESCAPESMolina, Ana CarolinaVieira, Valter Afonso2021-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/323810.21529/RECADM.2021021Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 20, n. 3 (2021): Setembro-Dezembro; 586-601Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 20, n. 3 (2021): Setembro-Dezembro; 586-601Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 20, n. 3 (2021): Setembro-Dezembro; 586-6011677-738710.21529/RECADM.20212003reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativainstname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)instacron:FACECLAporhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/3238/1140http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/downloadSuppFile/3238/1050Direitos autorais 2021 Ana Carolina Molina, Valter Afonso Vieirahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2022-04-29T19:13:12Zoai:periodicosibepes.org.br:article/3238Revistahttp://www.periodicosibepes.org.br/recadmONGhttp://www.periodicosibepes.org.br/recadm/oairecadm.editor@ibepes.org.br1677-73871677-7387opendoar:2022-04-29T19:13:12Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligence Os efeitos da inteligência competitiva na eficiência de vendas: a experiência do gestor e dispersão da inteligência competitiva |
title |
The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligence |
spellingShingle |
The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligence Molina, Ana Carolina Management efficiency; competitive intelligence; dispersion; tenure Administração eficiência; inteligência competitiva; dispersão; experiência |
title_short |
The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligence |
title_full |
The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligence |
title_fullStr |
The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligence |
title_full_unstemmed |
The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligence |
title_sort |
The effects of competitive intelligence on sales efficiency: an essay on manager tenure and the dispersion of competitive intelligence |
author |
Molina, Ana Carolina |
author_facet |
Molina, Ana Carolina Vieira, Valter Afonso |
author_role |
author |
author2 |
Vieira, Valter Afonso |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
CAPES |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Molina, Ana Carolina Vieira, Valter Afonso |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Management efficiency; competitive intelligence; dispersion; tenure Administração eficiência; inteligência competitiva; dispersão; experiência |
topic |
Management efficiency; competitive intelligence; dispersion; tenure Administração eficiência; inteligência competitiva; dispersão; experiência |
description |
This paper suggests a theoretical model, in which the manager's tenure and the dispersion of competitive intelligence have effects on sales efficiency. The dispersion of competitive intelligence consists of how much variation there is in the knowledge and the manager's tenure means the time that the manager is working in the firm. The paper brings the following contributions: first, by the theoretical model of competitive intelligence, the greater the dispersion of competitive intelligence, the lower the sales efficiency at individual level. Second, the greater the manager experience, the better the direct relationship between competitive intelligence and efficiency. Opportunities for future research are suggested. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-09-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/3238 10.21529/RECADM.2021021 |
url |
http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/3238 |
identifier_str_mv |
10.21529/RECADM.2021021 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/3238/1140 http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/downloadSuppFile/3238/1050 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2021 Ana Carolina Molina, Valter Afonso Vieira https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2021 Ana Carolina Molina, Valter Afonso Vieira https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPES |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPES |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 20, n. 3 (2021): Setembro-Dezembro; 586-601 Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 20, n. 3 (2021): Setembro-Dezembro; 586-601 Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 20, n. 3 (2021): Setembro-Dezembro; 586-601 1677-7387 10.21529/RECADM.20212003 reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativa instname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA) instacron:FACECLA |
instname_str |
Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA) |
instacron_str |
FACECLA |
institution |
FACECLA |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa |
collection |
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA) |
repository.mail.fl_str_mv |
recadm.editor@ibepes.org.br |
_version_ |
1797042422176284672 |