Teacher induction in review: concurrent meanings and prevailing practices

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cruz, Giseli Barreto da
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Costa, Elana Cristiana dos Santos, Paiva, Marilza Maia de Souza, Abreu, Teo Bueno de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Cadernos de Pesquisa (Fundação Carlos Chagas. Online)
Texto Completo: https://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/9072
Resumo: This article presents an integrative summary of conceptions, policies and practices of teacher induction during teachers’ early career stage, based on a systematic literature review. The purposes for this review were: to analyze the teacher induction trends featured in international research; to discuss the correspondence, integration and independence relations between mentorship and induction; to understand the place of teacher induction programs and policies within the reviewed research; and, finally, to systematize the production of knowledge about the subject with regard to prevailing theory and methodological approaches.
id FCC-1_38de824e6a74ceb7f255240e9add9433
oai_identifier_str oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/9072
network_acronym_str FCC-1
network_name_str Cadernos de Pesquisa (Fundação Carlos Chagas. Online)
repository_id_str
spelling Teacher induction in review: concurrent meanings and prevailing practicesInducción docente en revisión: sentidos concurrentes y prácticas predominantes L’induction des enseignants sous revue: les sens concourants et les pratiques prédominantesIndução docente em revisão: sentidos concorrentes e práticas prevalecentes Teacher EducationTeacher InductionProfessional DevelopmentLiterature ReviewTeacher Trainingteaching inductionbeginning teachersFormación de ProfesoresInducción DocenteDesarrollo Profesional DocenteRevisión de Literatura Formación de profesoresenseñanza de inducciónmaestro principianteFormação de ProfessoresIndução Docente Desenvolvimento Profissional Revisão de Literatura Formação de ProfessoresIndução docenteProfessores iniciantesFormation des EnseignantsInduction des Enseignants Développement ProfessionnelleRevue de LittératureThis article presents an integrative summary of conceptions, policies and practices of teacher induction during teachers’ early career stage, based on a systematic literature review. The purposes for this review were: to analyze the teacher induction trends featured in international research; to discuss the correspondence, integration and independence relations between mentorship and induction; to understand the place of teacher induction programs and policies within the reviewed research; and, finally, to systematize the production of knowledge about the subject with regard to prevailing theory and methodological approaches.El artículo presenta una síntesis integradora de concepciones, políticas y prácticas de inducción docente durante el período de inserción de docentes en la carrera, a partir de una revisión sistemática de la literatura. Esta revisión se realizó con la intención de: analizar las tendencias de la inducción docente en la producción internacional del área; discutir las relaciones de correspondencia, integración e independencia entre la tutoría y la inducción; comprender el lugar de las políticas y programas de inducción profesional docente en el ámbito de la investigación localizada; y, finalmente, sistematizar la producción de conocimiento sobre el tema con referencias a las teorizaciones y enfoques metodológicos imperantes.À l’aide d’une revue systématique de la littérature, cet article présente une synthèse qui intègre les conceptions, les politiques et les pratiques de l’induction des enseignants débutants. Cette revue a pour but d’analyser les tendances de l’induction des enseignants présentes dans la production internationale; de débattre les rapports de correspondance, intégration et indépendance entre mentorat et induction; de comprendre le lieu des politiques et des programmes d’induction professionnelle des enseignants dans le cadre des études localisées; de systématiser la connaissance sur ce sujet par rapport aux théorisations et aux approches méthodologiques prédominantes.O artigo apresenta uma síntese integrativa de concepções, políticas e práticas de indução docente durante o período de inserção de professores na carreira, tendo por base uma revisão sistemática de literatura. Conduziu-se tal revisão na intenção de: analisar as tendências de indução docente inscri­tas na produção internacional da área; discutir as relações de correspondência, integração e indepen-dência entre mentoria e indução; compreender o lugar das políticas e programas de indução profissional docente no âmbito das pesquisas localizadas; e, finalmente, sistematizar a produção de co­nhecimentos sobre o tema com referências às teorizações e abordagens metodológicas prevalecentes.Fundação Carlos Chagas2022-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/9072Cadernos de Pesquisa; Vol. 52 (2022); e09072Cadernos de Pesquisa; Vol. 52 (2022); e09072Cadernos de Pesquisa; Vol. 52 (2022); e09072Cadernos de Pesquisa; v. 52 (2022); e090721980-53140100-1574reponame:Cadernos de Pesquisa (Fundação Carlos Chagas. Online)instname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporenghttps://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/9072/4492https://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/9072/4493International; ContemporaryInternacional; ContemporâneoCopyright (c) 2022 Cadernos de Pesquisahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCruz, Giseli Barreto daCosta, Elana Cristiana dos SantosPaiva, Marilza Maia de SouzaAbreu, Teo Bueno de2023-12-08T14:54:38Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/9072Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/cp/indexhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpcadpesq@fcc.org.br||cadpesq@fcc.org.br1980-53140100-1574opendoar:2023-12-08T14:54:38Cadernos de Pesquisa (Fundação Carlos Chagas. Online) - Fundação Carlos Chagas (FCC)false
dc.title.none.fl_str_mv Teacher induction in review: concurrent meanings and prevailing practices
Inducción docente en revisión: sentidos concurrentes y prácticas predominantes
L’induction des enseignants sous revue: les sens concourants et les pratiques prédominantes
Indução docente em revisão: sentidos concorrentes e práticas prevalecentes
title Teacher induction in review: concurrent meanings and prevailing practices
spellingShingle Teacher induction in review: concurrent meanings and prevailing practices
Cruz, Giseli Barreto da
Teacher Education
Teacher Induction
Professional Development
Literature Review
Teacher Training
teaching induction
beginning teachers
Formación de Profesores
Inducción Docente
Desarrollo Profesional Docente
Revisión de Literatura
Formación de profesores
enseñanza de inducción
maestro principiante
Formação de Professores
Indução Docente
Desenvolvimento Profissional
Revisão de Literatura
Formação de Professores
Indução docente
Professores iniciantes
Formation des Enseignants
Induction des Enseignants
Développement Professionnelle
Revue de Littérature
title_short Teacher induction in review: concurrent meanings and prevailing practices
title_full Teacher induction in review: concurrent meanings and prevailing practices
title_fullStr Teacher induction in review: concurrent meanings and prevailing practices
title_full_unstemmed Teacher induction in review: concurrent meanings and prevailing practices
title_sort Teacher induction in review: concurrent meanings and prevailing practices
author Cruz, Giseli Barreto da
author_facet Cruz, Giseli Barreto da
Costa, Elana Cristiana dos Santos
Paiva, Marilza Maia de Souza
Abreu, Teo Bueno de
author_role author
author2 Costa, Elana Cristiana dos Santos
Paiva, Marilza Maia de Souza
Abreu, Teo Bueno de
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cruz, Giseli Barreto da
Costa, Elana Cristiana dos Santos
Paiva, Marilza Maia de Souza
Abreu, Teo Bueno de
dc.subject.por.fl_str_mv Teacher Education
Teacher Induction
Professional Development
Literature Review
Teacher Training
teaching induction
beginning teachers
Formación de Profesores
Inducción Docente
Desarrollo Profesional Docente
Revisión de Literatura
Formación de profesores
enseñanza de inducción
maestro principiante
Formação de Professores
Indução Docente
Desenvolvimento Profissional
Revisão de Literatura
Formação de Professores
Indução docente
Professores iniciantes
Formation des Enseignants
Induction des Enseignants
Développement Professionnelle
Revue de Littérature
topic Teacher Education
Teacher Induction
Professional Development
Literature Review
Teacher Training
teaching induction
beginning teachers
Formación de Profesores
Inducción Docente
Desarrollo Profesional Docente
Revisión de Literatura
Formación de profesores
enseñanza de inducción
maestro principiante
Formação de Professores
Indução Docente
Desenvolvimento Profissional
Revisão de Literatura
Formação de Professores
Indução docente
Professores iniciantes
Formation des Enseignants
Induction des Enseignants
Développement Professionnelle
Revue de Littérature
description This article presents an integrative summary of conceptions, policies and practices of teacher induction during teachers’ early career stage, based on a systematic literature review. The purposes for this review were: to analyze the teacher induction trends featured in international research; to discuss the correspondence, integration and independence relations between mentorship and induction; to understand the place of teacher induction programs and policies within the reviewed research; and, finally, to systematize the production of knowledge about the subject with regard to prevailing theory and methodological approaches.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-09-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/9072
url https://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/9072
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/9072/4492
https://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/9072/4493
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Cadernos de Pesquisa
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Cadernos de Pesquisa
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv International; Contemporary
Internacional; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
dc.source.none.fl_str_mv Cadernos de Pesquisa; Vol. 52 (2022); e09072
Cadernos de Pesquisa; Vol. 52 (2022); e09072
Cadernos de Pesquisa; Vol. 52 (2022); e09072
Cadernos de Pesquisa; v. 52 (2022); e09072
1980-5314
0100-1574
reponame:Cadernos de Pesquisa (Fundação Carlos Chagas. Online)
instname:Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron:FCC
instname_str Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron_str FCC
institution FCC
reponame_str Cadernos de Pesquisa (Fundação Carlos Chagas. Online)
collection Cadernos de Pesquisa (Fundação Carlos Chagas. Online)
repository.name.fl_str_mv Cadernos de Pesquisa (Fundação Carlos Chagas. Online) - Fundação Carlos Chagas (FCC)
repository.mail.fl_str_mv cadpesq@fcc.org.br||cadpesq@fcc.org.br
_version_ 1795330317573160960