Australia, Brazil and Canada: the impact of assessment on Science teaching
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4824 |
Resumo: | The global testing culture has expanded rapidly in recent decades. In these assessments, the most commonly tested areas are those of Language and Mathematics (LM). The focus and accountability policies have brought consequences for the teaching of the sciences. Based on recently published research, the present study gathers evidence collected in Brazil, Canada and Australia in order to understand the implications of these policies for the teaching of the sciences. The results showed that both the culture of testing, with its emphasis on LM, and accountability policies have generated a disregard and neglect of science teaching. This situation is caused mainly by the education systems and the school managers who create initiatives, actions and projects aimed at achieving LM results and targets. |
id |
FCC-2_029abca5c9a458145c6b01eb211bcb30 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/4824 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Australia, Brazil and Canada: the impact of assessment on Science teachingAustralia, Brasil y Canadá: impacto de las evaluaciones en la enseñanza de CienciasAustrália, Brasil e Canadá: impacto das avaliações no ensino de CiênciasEnsino de CiênciasTestesPolíticas EducacionaisResponsabilização.Enseñanza de CienciasPruebasPolíticas EducacionalesResponsabilización.Science TeachingTestsEducational PoliciesAccountability.The global testing culture has expanded rapidly in recent decades. In these assessments, the most commonly tested areas are those of Language and Mathematics (LM). The focus and accountability policies have brought consequences for the teaching of the sciences. Based on recently published research, the present study gathers evidence collected in Brazil, Canada and Australia in order to understand the implications of these policies for the teaching of the sciences. The results showed that both the culture of testing, with its emphasis on LM, and accountability policies have generated a disregard and neglect of science teaching. This situation is caused mainly by the education systems and the school managers who create initiatives, actions and projects aimed at achieving LM results and targets.La cultura global de pruebas se expandió rápidamente en las últimas décadas. En estas evaluaciones, las áreas más comúnmente probadas son las de Lenguaje y Matemáticas (LM). El enfoque y las políticas de responsabilización han provocado consecuencias en la enseñanza de Ciencias. En este estudio se reúnen evidencias de Brasil, Canadá y Australia para comprender las implicaciones de tales políticas para la enseñanza de Ciencias, en base a investigaciones recientemente publicadas. Los resultados mostraron que la cultura de las pruebas, con énfasis en LM, así como las políticas de responsabilización, han generado desatención y negligencia en la enseñanza de Ciencias, sobre todo en función de los sistemas de enseñanza y los gestores escolares, que crean iniciativas, acciones y proyectos que se destinan a alcanzar los resultados y metas en LM.A cultura global de testes se expandiu rapidamente nas últimas décadas. Nessas avaliações, as áreas mais comumente testadas são as de Linguagem e Matemática (LM). O foco e as políticas de responsabilização têm trazido consequências para o ensino de Ciências. Neste estudo reúnem-se evidências do Brasil, do Canadá e da Austrália para compreender as implicações dessas políticas para o ensino de Ciências, com base em pesquisas recentemente publicadas. Os resultados mostraram que a cultura dos testes, com ênfase em LM, e as políticas de responsabilização têm gerado o descaso e a negligência com o ensino de Ciências, causado sobretudo pelos sistemas de ensino e pelos gestores escolares, que criam iniciativas, ações e projetos voltados para atingir os resultados e metas em LM.Fundação Carlos Chagas2018-04-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/482410.18222/eae.v0ix.4824Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 No. 70 (2018): jan./abr. 2018; 188-221Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 Núm. 70 (2018): jan./abr. 2018; 188-221Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 No. 70 (2018): jan./abr. 2018; 188-221Estudos em Avaliação Educacional; V. 29 N. 70 (2018): jan./abr. 2018; 188-221Estudos em Avaliação Educacional; v. 29 n. 70 (2018): jan./abr. 2018; 188-2211984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4824/3574Copyright (c) 2018 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGarcia, Paulo SérgioFazio, XavierPanizzon, DebraBizzo, Nelio2024-01-23T12:32:23Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/4824Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2024-01-23T12:32:23Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Australia, Brazil and Canada: the impact of assessment on Science teaching Australia, Brasil y Canadá: impacto de las evaluaciones en la enseñanza de Ciencias Austrália, Brasil e Canadá: impacto das avaliações no ensino de Ciências |
title |
Australia, Brazil and Canada: the impact of assessment on Science teaching |
spellingShingle |
Australia, Brazil and Canada: the impact of assessment on Science teaching Garcia, Paulo Sérgio Ensino de Ciências Testes Políticas Educacionais Responsabilização. Enseñanza de Ciencias Pruebas Políticas Educacionales Responsabilización. Science Teaching Tests Educational Policies Accountability. |
title_short |
Australia, Brazil and Canada: the impact of assessment on Science teaching |
title_full |
Australia, Brazil and Canada: the impact of assessment on Science teaching |
title_fullStr |
Australia, Brazil and Canada: the impact of assessment on Science teaching |
title_full_unstemmed |
Australia, Brazil and Canada: the impact of assessment on Science teaching |
title_sort |
Australia, Brazil and Canada: the impact of assessment on Science teaching |
author |
Garcia, Paulo Sérgio |
author_facet |
Garcia, Paulo Sérgio Fazio, Xavier Panizzon, Debra Bizzo, Nelio |
author_role |
author |
author2 |
Fazio, Xavier Panizzon, Debra Bizzo, Nelio |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Garcia, Paulo Sérgio Fazio, Xavier Panizzon, Debra Bizzo, Nelio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino de Ciências Testes Políticas Educacionais Responsabilização. Enseñanza de Ciencias Pruebas Políticas Educacionales Responsabilización. Science Teaching Tests Educational Policies Accountability. |
topic |
Ensino de Ciências Testes Políticas Educacionais Responsabilização. Enseñanza de Ciencias Pruebas Políticas Educacionales Responsabilización. Science Teaching Tests Educational Policies Accountability. |
description |
The global testing culture has expanded rapidly in recent decades. In these assessments, the most commonly tested areas are those of Language and Mathematics (LM). The focus and accountability policies have brought consequences for the teaching of the sciences. Based on recently published research, the present study gathers evidence collected in Brazil, Canada and Australia in order to understand the implications of these policies for the teaching of the sciences. The results showed that both the culture of testing, with its emphasis on LM, and accountability policies have generated a disregard and neglect of science teaching. This situation is caused mainly by the education systems and the school managers who create initiatives, actions and projects aimed at achieving LM results and targets. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-04-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4824 10.18222/eae.v0ix.4824 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4824 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v0ix.4824 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4824/3574 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 No. 70 (2018): jan./abr. 2018; 188-221 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 Núm. 70 (2018): jan./abr. 2018; 188-221 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 No. 70 (2018): jan./abr. 2018; 188-221 Estudos em Avaliação Educacional; V. 29 N. 70 (2018): jan./abr. 2018; 188-221 Estudos em Avaliação Educacional; v. 29 n. 70 (2018): jan./abr. 2018; 188-221 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332422560120832 |