São Paulo youth and adult education policy (EJA): territories and inequalities

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Catelli Jr., Roberto
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Di Pierro, Maria Clara, Girotto, Eduardo Donizeti
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos em Avaliação Educacional
Texto Completo: https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5734
Resumo: The article assesses the literacy and education levels of the youth and adult population of the city of São Paulo, it also analyses the evolution of school coverage regarding this educational mode and makes recommendations for the city’s educational policy. The data collection related to registration, dropout rates and performance of youth and adult students in the municipal network from 2014 to 2016, in addition to the data on illiteracy in the city, show that only a small part of the demand is met. Although there is a positive variety of forms of service, there is a large concentration in a single model. This means that we cannot effectively attract the diversity of subjects of the different regions of the city.
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spelling São Paulo youth and adult education policy (EJA): territories and inequalitiesLa política paulistana de EJA: territorios y desigualdadesA política paulistana de EJA: territórios e desigualdadesEducação de Jovens e AdultosDesigualdades SocioeducacionaisPolíticas Públicas em EducaçãoPolítica Municipal de EducaçãoEducación de Jóvenes y AdultosDesigualdades SocioeducativasPolíticas Públicas en EducaciónPolítica Municipal de EducaciónYouth and Adult EducationSocio-Educational InequalitiesPublic Policies in EducationMunicipal Education PolicyThe article assesses the literacy and education levels of the youth and adult population of the city of São Paulo, it also analyses the evolution of school coverage regarding this educational mode and makes recommendations for the city’s educational policy. The data collection related to registration, dropout rates and performance of youth and adult students in the municipal network from 2014 to 2016, in addition to the data on illiteracy in the city, show that only a small part of the demand is met. Although there is a positive variety of forms of service, there is a large concentration in a single model. This means that we cannot effectively attract the diversity of subjects of the different regions of the city.El artículo realiza un diagnóstico de los niveles de alfabetización y escolaridad de la población joven y adulta paulistana (nacida en la capital del estado de São Paulo), analiza la evolución de la cobertura escolar en dicha modalidad educativa y efectúa recomendaciones para la política educativa del municipio de São Paulo. Por intermedio de un levantamiento de datos relativos a las matrículas, la deserción y el desempeño de los estudiantes jóvenes y adultos en la red municipal en el periodo de 2014 a 2016, además de los datos sobre analfabetismo en la ciudad, se verifica que se atiende tan solo a una pequeña parte de la demanda. Aunque hay una positiva diversidad de formas de atención, también hay una gran concentración en un solo modelo, lo que hace que efectivamente no se logre atraer la diversidad de sujetos presentes en las distintas regiones de la ciudad. O artigo realiza um diagnóstico dos níveis de alfabetização e escolaridade da população jovem e adulta paulistana, analisa a evolução da cobertura escolar nessa modalidade educativa e faz recomendações para a política educacional do município de São Paulo. Por meio de levantamento de dados referentes às matrículas, evasão e desempenho dos estudantes jovens e adultos na rede municipal no período de 2014 a 2016, além dos dados sobre analfabetismo na cidade, verifica-se que pequena parte da demanda é atendida. Embora exista uma positiva diversidade de formas de atendimento, há grande concentração em um único modelo, o que faz com que não se consiga, efetivamente, atrair a diversidade de sujeitos presentes nas diferentes regiões da cidade.Fundação Carlos Chagas2019-10-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/573410.18222/eae.v30i74.5734Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 No. 74 (2019): maio/ago. 2019; 454-484Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 Núm. 74 (2019): maio/ago. 2019; 454-484Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 No. 74 (2019): maio/ago. 2019; 454-484Estudos em Avaliação Educacional; V. 30 N. 74 (2019): maio/ago. 2019; 454-484Estudos em Avaliação Educacional; v. 30 n. 74 (2019): maio/ago. 2019; 454-4841984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5734/3796Copyright (c) 2019 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCatelli Jr., RobertoDi Pierro, Maria ClaraGirotto, Eduardo Donizeti2024-01-24T13:22:02Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/5734Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2024-01-24T13:22:02Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false
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