Design, trajectory and evaluation of a masters in education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Batista, Sueli Soares dos Santos
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Azevedo, Marília Macorin, Freire, Emerson
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos em Avaliação Educacional
Texto Completo: https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5029
Resumo: Linking teacher training and practice to professionalism has been a fruitful discussion among those who have contributed to the development of professional masters in education and reflected on the scope of this type of post-graduation. This study was designed in the current context of implementation, consolidation and evaluation of these master’s programs, in which the authors of this article are involved. Based on bibliographical and documentary research, as well as on the quantitative and qualitative survey of the programs they participate in, these authors aim to characterize not only the master students themselves, but also the nature of the results obtained in the first dissertations on the subject, by presenting challenges and possibilities. 
id FCC-2_4ca220836cb988d88d92681f5a7a3d89
oai_identifier_str oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/5029
network_acronym_str FCC-2
network_name_str Estudos em Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Design, trajectory and evaluation of a masters in educationConcepción, trayectoria y evaluación de uma maestría profesional en educaciónConcepção, trajetória e avaliação de um mestrado profissional em educaçãoMestrado Profissional em EducaçãoEducação Profissional e TecnológicaPós-graduaçãoAvaliação da EducaçãoTRABALHO E EDUCAÇÃOMaestría Profesional en EducaciónEducación Profesional y TecnológicaPostgradoEvaluación de la Educación.Professional Master’s Degrees in EducationProfessional and Technological EducationGraduate StudiesEvaluation of Education.Linking teacher training and practice to professionalism has been a fruitful discussion among those who have contributed to the development of professional masters in education and reflected on the scope of this type of post-graduation. This study was designed in the current context of implementation, consolidation and evaluation of these master’s programs, in which the authors of this article are involved. Based on bibliographical and documentary research, as well as on the quantitative and qualitative survey of the programs they participate in, these authors aim to characterize not only the master students themselves, but also the nature of the results obtained in the first dissertations on the subject, by presenting challenges and possibilities. La articulación de la formación y la actuación docente a su profesionalización ha sido un debate proficuo entre aquellos que han actuado en las maestrías profesionales en educación y han reflexionado sobre el alcance de esa modalidad de postgrado. El presente estudio fue concebido en el actual contexto de implementación, consolidación y evaluación de tales maestrías, contexto en el que los autores de este artículo están insertados. A partir de una investigación bibliográfica, documental y de relevamiento cuantitativo y cualitativo en lo que concierne al programa en el que participan, los autores caracterizan no solo a los alumnos del curso, sino también a la naturaleza de los resultados obtenidos con las primeras disertaciones concluidas, presentando desafíos y posibilidades. A articulação da formação e da atuação docente à sua profissionalização tem sido um debate profícuo entre aqueles que têm atuado nos mestrados profissionais em educação e refletido sobre o alcance dessa modalidade de pós-graduação. O presente estudo foi concebido no contexto atual de implementação, consolidação e avaliação desses mestrados, contexto esse no qual os autores deste artigo estão inseridos. A partir de pesquisa bibliográfica, documental e de levantamento quantitativo e qualitativo quanto ao programa do qual participam, os autores fazem a caracterização não só dos mestrandos, mas também da natureza dos resultados obtidos com as primeiras dissertações concluídas, apresentando desafios e possibilidades.Fundação Carlos Chagas2018-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/502910.18222/eae.v29i72.5029Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 No. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-653Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 Núm. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-653Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 No. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-653Estudos em Avaliação Educacional; V. 29 N. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-653Estudos em Avaliação Educacional; v. 29 n. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-6531984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5029/3695Copyright (c) 2018 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBatista, Sueli Soares dos SantosAzevedo, Marília MacorinFreire, Emerson2024-01-23T13:28:44Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/5029Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2024-01-23T13:28:44Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false
dc.title.none.fl_str_mv Design, trajectory and evaluation of a masters in education
Concepción, trayectoria y evaluación de uma maestría profesional en educación
Concepção, trajetória e avaliação de um mestrado profissional em educação
title Design, trajectory and evaluation of a masters in education
spellingShingle Design, trajectory and evaluation of a masters in education
Batista, Sueli Soares dos Santos
Mestrado Profissional em Educação
Educação Profissional e Tecnológica
Pós-graduação
Avaliação da Educação
TRABALHO E EDUCAÇÃO
Maestría Profesional en Educación
Educación Profesional y Tecnológica
Postgrado
Evaluación de la Educación.
Professional Master’s Degrees in Education
Professional and Technological Education
Graduate Studies
Evaluation of Education.
title_short Design, trajectory and evaluation of a masters in education
title_full Design, trajectory and evaluation of a masters in education
title_fullStr Design, trajectory and evaluation of a masters in education
title_full_unstemmed Design, trajectory and evaluation of a masters in education
title_sort Design, trajectory and evaluation of a masters in education
author Batista, Sueli Soares dos Santos
author_facet Batista, Sueli Soares dos Santos
Azevedo, Marília Macorin
Freire, Emerson
author_role author
author2 Azevedo, Marília Macorin
Freire, Emerson
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Batista, Sueli Soares dos Santos
Azevedo, Marília Macorin
Freire, Emerson
dc.subject.por.fl_str_mv Mestrado Profissional em Educação
Educação Profissional e Tecnológica
Pós-graduação
Avaliação da Educação
TRABALHO E EDUCAÇÃO
Maestría Profesional en Educación
Educación Profesional y Tecnológica
Postgrado
Evaluación de la Educación.
Professional Master’s Degrees in Education
Professional and Technological Education
Graduate Studies
Evaluation of Education.
topic Mestrado Profissional em Educação
Educação Profissional e Tecnológica
Pós-graduação
Avaliação da Educação
TRABALHO E EDUCAÇÃO
Maestría Profesional en Educación
Educación Profesional y Tecnológica
Postgrado
Evaluación de la Educación.
Professional Master’s Degrees in Education
Professional and Technological Education
Graduate Studies
Evaluation of Education.
description Linking teacher training and practice to professionalism has been a fruitful discussion among those who have contributed to the development of professional masters in education and reflected on the scope of this type of post-graduation. This study was designed in the current context of implementation, consolidation and evaluation of these master’s programs, in which the authors of this article are involved. Based on bibliographical and documentary research, as well as on the quantitative and qualitative survey of the programs they participate in, these authors aim to characterize not only the master students themselves, but also the nature of the results obtained in the first dissertations on the subject, by presenting challenges and possibilities. 
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5029
10.18222/eae.v29i72.5029
url https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5029
identifier_str_mv 10.18222/eae.v29i72.5029
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5029/3695
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
dc.source.none.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 No. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-653
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 Núm. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-653
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 No. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-653
Estudos em Avaliação Educacional; V. 29 N. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-653
Estudos em Avaliação Educacional; v. 29 n. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-653
1984-932X
0103-6831
reponame:Estudos em Avaliação Educacional
instname:Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron:FCC
instname_str Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron_str FCC
institution FCC
reponame_str Estudos em Avaliação Educacional
collection Estudos em Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)
repository.mail.fl_str_mv eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br
_version_ 1795332422584238080