Design, trajectory and evaluation of a masters in education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5029 |
Resumo: | Linking teacher training and practice to professionalism has been a fruitful discussion among those who have contributed to the development of professional masters in education and reflected on the scope of this type of post-graduation. This study was designed in the current context of implementation, consolidation and evaluation of these master’s programs, in which the authors of this article are involved. Based on bibliographical and documentary research, as well as on the quantitative and qualitative survey of the programs they participate in, these authors aim to characterize not only the master students themselves, but also the nature of the results obtained in the first dissertations on the subject, by presenting challenges and possibilities. |
id |
FCC-2_4ca220836cb988d88d92681f5a7a3d89 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/5029 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Design, trajectory and evaluation of a masters in educationConcepción, trayectoria y evaluación de uma maestría profesional en educaciónConcepção, trajetória e avaliação de um mestrado profissional em educaçãoMestrado Profissional em EducaçãoEducação Profissional e TecnológicaPós-graduaçãoAvaliação da EducaçãoTRABALHO E EDUCAÇÃOMaestría Profesional en EducaciónEducación Profesional y TecnológicaPostgradoEvaluación de la Educación.Professional Master’s Degrees in EducationProfessional and Technological EducationGraduate StudiesEvaluation of Education.Linking teacher training and practice to professionalism has been a fruitful discussion among those who have contributed to the development of professional masters in education and reflected on the scope of this type of post-graduation. This study was designed in the current context of implementation, consolidation and evaluation of these master’s programs, in which the authors of this article are involved. Based on bibliographical and documentary research, as well as on the quantitative and qualitative survey of the programs they participate in, these authors aim to characterize not only the master students themselves, but also the nature of the results obtained in the first dissertations on the subject, by presenting challenges and possibilities. La articulación de la formación y la actuación docente a su profesionalización ha sido un debate proficuo entre aquellos que han actuado en las maestrías profesionales en educación y han reflexionado sobre el alcance de esa modalidad de postgrado. El presente estudio fue concebido en el actual contexto de implementación, consolidación y evaluación de tales maestrías, contexto en el que los autores de este artículo están insertados. A partir de una investigación bibliográfica, documental y de relevamiento cuantitativo y cualitativo en lo que concierne al programa en el que participan, los autores caracterizan no solo a los alumnos del curso, sino también a la naturaleza de los resultados obtenidos con las primeras disertaciones concluidas, presentando desafíos y posibilidades. A articulação da formação e da atuação docente à sua profissionalização tem sido um debate profícuo entre aqueles que têm atuado nos mestrados profissionais em educação e refletido sobre o alcance dessa modalidade de pós-graduação. O presente estudo foi concebido no contexto atual de implementação, consolidação e avaliação desses mestrados, contexto esse no qual os autores deste artigo estão inseridos. A partir de pesquisa bibliográfica, documental e de levantamento quantitativo e qualitativo quanto ao programa do qual participam, os autores fazem a caracterização não só dos mestrandos, mas também da natureza dos resultados obtidos com as primeiras dissertações concluídas, apresentando desafios e possibilidades.Fundação Carlos Chagas2018-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/502910.18222/eae.v29i72.5029Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 No. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-653Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 Núm. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-653Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 No. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-653Estudos em Avaliação Educacional; V. 29 N. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-653Estudos em Avaliação Educacional; v. 29 n. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-6531984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5029/3695Copyright (c) 2018 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBatista, Sueli Soares dos SantosAzevedo, Marília MacorinFreire, Emerson2024-01-23T13:28:44Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/5029Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2024-01-23T13:28:44Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Design, trajectory and evaluation of a masters in education Concepción, trayectoria y evaluación de uma maestría profesional en educación Concepção, trajetória e avaliação de um mestrado profissional em educação |
title |
Design, trajectory and evaluation of a masters in education |
spellingShingle |
Design, trajectory and evaluation of a masters in education Batista, Sueli Soares dos Santos Mestrado Profissional em Educação Educação Profissional e Tecnológica Pós-graduação Avaliação da Educação TRABALHO E EDUCAÇÃO Maestría Profesional en Educación Educación Profesional y Tecnológica Postgrado Evaluación de la Educación. Professional Master’s Degrees in Education Professional and Technological Education Graduate Studies Evaluation of Education. |
title_short |
Design, trajectory and evaluation of a masters in education |
title_full |
Design, trajectory and evaluation of a masters in education |
title_fullStr |
Design, trajectory and evaluation of a masters in education |
title_full_unstemmed |
Design, trajectory and evaluation of a masters in education |
title_sort |
Design, trajectory and evaluation of a masters in education |
author |
Batista, Sueli Soares dos Santos |
author_facet |
Batista, Sueli Soares dos Santos Azevedo, Marília Macorin Freire, Emerson |
author_role |
author |
author2 |
Azevedo, Marília Macorin Freire, Emerson |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Batista, Sueli Soares dos Santos Azevedo, Marília Macorin Freire, Emerson |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Mestrado Profissional em Educação Educação Profissional e Tecnológica Pós-graduação Avaliação da Educação TRABALHO E EDUCAÇÃO Maestría Profesional en Educación Educación Profesional y Tecnológica Postgrado Evaluación de la Educación. Professional Master’s Degrees in Education Professional and Technological Education Graduate Studies Evaluation of Education. |
topic |
Mestrado Profissional em Educação Educação Profissional e Tecnológica Pós-graduação Avaliação da Educação TRABALHO E EDUCAÇÃO Maestría Profesional en Educación Educación Profesional y Tecnológica Postgrado Evaluación de la Educación. Professional Master’s Degrees in Education Professional and Technological Education Graduate Studies Evaluation of Education. |
description |
Linking teacher training and practice to professionalism has been a fruitful discussion among those who have contributed to the development of professional masters in education and reflected on the scope of this type of post-graduation. This study was designed in the current context of implementation, consolidation and evaluation of these master’s programs, in which the authors of this article are involved. Based on bibliographical and documentary research, as well as on the quantitative and qualitative survey of the programs they participate in, these authors aim to characterize not only the master students themselves, but also the nature of the results obtained in the first dissertations on the subject, by presenting challenges and possibilities. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5029 10.18222/eae.v29i72.5029 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5029 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v29i72.5029 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5029/3695 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 No. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-653 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 Núm. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-653 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 No. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-653 Estudos em Avaliação Educacional; V. 29 N. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-653 Estudos em Avaliação Educacional; v. 29 n. 72 (2018): set./dez. 2018; 632-653 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332422584238080 |